Gå til innhold

I en felleserklæring fra 100 fremtredende franske intellektuelle advares det mot den økende islamismen. En av dem er grunnleggeren av Leger Uten Grenser.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.lefigaro.fr/vox/societe/2018/03/19/31003-20180319ARTFIG00299-l-appel-des-100-intellectuels-contre-le-separatisme-islamiste.php

– Vi er uenige om det meste, men vi er enige om å uttrykke vår bekymring over den økende islamismen, skriver 100 fremtredende franske intellektuelle og kulturpersonligheter i en felleserklæring.

I erklæringen advarer de uten omsvøp mot at totalitær islam forsøker å vinne frem med alle midler i Frankrike.

– Det er en ny form for apartheid, en omvendt adskillelse, som hevder å sikre de undertryktes verdighet ved å beskytte dem mot undertrykkerne, skriver de 100.

– Vi har meget forskjellige synspunkter, men vi deler frykten for at det franske samfunnets universelle verdier og fellesskap er truet når en del av innbyggerne trekker seg ut av fellesskapet for å leve etter deres egne regler i bestemte bydeler, sier Stéphane Breton.

Man foregir å ville bekjempe rasisme med en annen rasisme. Denne oppdelingen vinner frem i det skjulte og det kan virke tilforlatelig, men det er i virkeligheten det våpenet islamismen bruker for å vinne en politisk og kulturell seier.

Flere muslimske kulturpersonligheter har tilsluttet seg oppropet.

– Det er noe som har flyttet seg i det franske samfunnet når personer på både høyre- og venstrefløyen kan samles om en felles uttalelse om islamismen. Det er utvilsomt et resultat av attentatbølgen mot Frankrike, sier professor emeritus og aktiv debattant hva gjelder verdslighet og islams plass i det franske samfunnet, Catherine Kinzler.

Anonymkode: 26382...ce9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er grunnleggeren kjent med menneskesmuglingen hans organisasjon driver med fra Afrika til Europa?

Anonymkode: ae52a...292

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er grunnleggeren kjent med menneskesmuglingen hans organisasjon driver med fra Afrika til Europa?

Anonymkode: ae52a...292

Jeg tipper han ikke ser noen motsetning mot å bringe inn skipslaster med nye muslimer og å advare mot konsekvensene av at de følger religionen sin til punkt og prikke. Kognitiv dissonans ordner det.

Anonymkode: b6712...43c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er grunnleggeren kjent med menneskesmuglingen hans organisasjon driver med fra Afrika til Europa?

Anonymkode: ae52a...292

Han startet organisasjonen i 1980 (sammen med andre) og trakk seg ut i 1988. Han vet nok hva leger uten grenser driver med, jeg tror ikke han liker det. Han har vært en hodepine for sosialistene i Frankrike, han har alt for høy status til at de tør å rakke ned på ham, samtidig advarer han sterkt for de endringene som skjer i Europa og flerkultur.

Han advarer også i mot Islam, som på ingen måte tilpasser seg til Europa, men som i stedet har blitt mer konservativ og radikalisert. :

https://translate.google.no/translate?sl=fr&tl=no&js=y&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.agoravox.tv%2Factualites%2Fsociete%2Farticle%2Fbernard-kouchner-et-l-islam-a-un-74954&edit-text=&act=url

Anonymkode: d05cc...2cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man høre på den mannen hvis han kommer fra en elendig, politianmeldt organsisasjon som med viten og vilje frakter titusenvis av terrorister fra Afrika til Europa hver dag og vil ha åpne grenser og ingen asylsøknadsbehandling i det hele tatt. Er de plutselig bra nok, nå? Er det bare når Soldiers og Are og Odin samler inn penger at de er shady as a holy shitfuck?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er grunnleggeren kjent med menneskesmuglingen hans organisasjon driver med fra Afrika til Europa?

Anonymkode: ae52a...292

Det er vanskelig å være kjent med den, all den tid det ikke er intressant for Leger Uten Grenser å kaste bort ressurser, tid, arbeidsinnsats og omdømmet sitt på sånt. Merkelig at så få har hørt noe om dette, utenom de som skriver på Document.no. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen etter...

SV og Lysbakken advarer mot ekstreme islamister
– Jeg blir forbannet når jeg ser islamistiske ekstremister som hyller vold og svermer for diktatur. Disse avskyelige ideene må ikke få stå uimotsagt. Det sier SVs leder Audun Lysbakken.
https://www.nrk.no/norge/sv-advarer-mot-ekstreme-islamister-1.8363821

Anonymkode: edeee...e7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hvorfor skal man høre på den mannen hvis han kommer fra en elendig, politianmeldt organsisasjon som med viten og vilje frakter titusenvis av terrorister fra Afrika til Europa hver dag og vil ha åpne grenser og ingen asylsøknadsbehandling i det hele tatt. Er de plutselig bra nok, nå? Er det bare når Soldiers og Are og Odin samler inn penger at de er shady as a holy shitfuck?

Som jeg skrev over, han gikk ut i 1988, den gange drev de ikke med menneskesmugling. Han har flere ganger advart Europa i mot de endringene som skjer, både av høy innvandring fra Afrika og Midt-Østen, men også Islams økende innflytelse. Jeg vil tro at han er skuffet over hvordan leger uten grenser nå tilrettelegger for høy innvandring til Europa.

Anonymkode: d05cc...2cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen etter...

SV og Lysbakken advarer mot ekstreme islamister
– Jeg blir forbannet når jeg ser islamistiske ekstremister som hyller vold og svermer for diktatur. Disse avskyelige ideene må ikke få stå uimotsagt. Det sier SVs leder Audun Lysbakken.
https://www.nrk.no/norge/sv-advarer-mot-ekstreme-islamister-1.8363821

Anonymkode: edeee...e7f

Han er i alle fall litt bedre en Jonas Gahr Støre :laugh::

 

Jonas Gahr Støre mener det ikke er grunn til på advare mot radikal islam i det norske samfunnet, og vil at hijab skal kunne brukes fritt på skoler og arbeidsplasser.

Anonymkode: d05cc...2cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er i alle fall litt bedre en Jonas Gahr Støre :laugh::

Anonymkode: d05cc...2cb

Han er i alle fall bedre enn Per Sandberg, som er for fri innvandring. :rulle:

 

 

Anonymkode: edeee...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han startet organisasjonen i 1980 (sammen med andre) og trakk seg ut i 1988. Han vet nok hva leger uten grenser driver med, jeg tror ikke han liker det. Han har vært en hodepine for sosialistene i Frankrike, han har alt for høy status til at de tør å rakke ned på ham, samtidig advarer han sterkt for de endringene som skjer i Europa og flerkultur.

Han advarer også i mot Islam, som på ingen måte tilpasser seg til Europa, men som i stedet har blitt mer konservativ og radikalisert. :

https://translate.google.no/translate?sl=fr&tl=no&js=y&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.agoravox.tv%2Factualites%2Fsociete%2Farticle%2Fbernard-kouchner-et-l-islam-a-un-74954&edit-text=&act=url

Anonymkode: d05cc...2cb

Tenk så skuffet han må være nå!

5 timer siden, Tøytigern skrev:

Det er vanskelig å være kjent med den, all den tid det ikke er intressant for Leger Uten Grenser å kaste bort ressurser, tid, arbeidsinnsats og omdømmet sitt på sånt. Merkelig at så få har hørt noe om dette, utenom de som skriver på Document.no. 

Jeg er enig at ikke mange i Norge kan italiensk. Litt vanskeligere å få med seg hva som skjer når man ikke kan språket og norsk media ikke nevner dette med et ord men var opptatt av å spille på følelser og manipulere folket. Det var forresten Frontex som kom med beskyldningene og italiensk påtalemyndighet bestemte seg for å etterforske og sikte organisasjonen ut fra informasjonen som var tilgjengelig da. Jeg tviler på det sterkeste at du finner informasjon om dette på LUG sine nettsider heller. 

Anonymkode: ae52a...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk så skuffet han må være nå!

Jeg er enig at ikke mange i Norge kan italiensk. Litt vanskeligere å få med seg hva som skjer når man ikke kan språket og norsk media ikke nevner dette med et ord men var opptatt av å spille på følelser og manipulere folket. Det var forresten Frontex som kom med beskyldningene og italiensk påtalemyndighet bestemte seg for å etterforske og sikte organisasjonen ut fra informasjonen som var tilgjengelig da. Jeg tviler på det sterkeste at du finner informasjon om dette på LUG sine nettsider heller. 

Anonymkode: ae52a...292

Men jeg fant altså info hos TV2 som belegger at påstandene som kom fra Frontex var grunnløse og feilaktige. Dette har kommet fram etter den siktelsen for to år siden som du viser til. Så da forholder jeg meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da syns jeg Støre er dust i knotten. Jeg tror neppe at PST er enige med han i det...

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så vil jeg gjerne legge igjen en kommentar om at det ikke er nødvendig å bruke så stor skrift og ulike farger. Innholdet blir ikke mer betydningsfullt av den grunn. Det blir ikke tatt mere alvorlig fordi skriften er stor. Forumet blir bare mindre lettlest.

Det greier seg lenge med å bruke uthevinger og kursiv. Eventuelt å streke under det man sier, eller å benytte en annen font. Emotikons er også en mulighet.:opplyser:

Thnx.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, March 21, 2018 den 21.12, AnonymBruker skrev:

http://www.lefigaro.fr/vox/societe/2018/03/19/31003-20180319ARTFIG00299-l-appel-des-100-intellectuels-contre-le-separatisme-islamiste.php

– Vi er uenige om det meste, men vi er enige om å uttrykke vår bekymring over den økende islamismen, skriver 100 fremtredende franske intellektuelle og kulturpersonligheter i en felleserklæring.

I erklæringen advarer de uten omsvøp mot at totalitær islam forsøker å vinne frem med alle midler i Frankrike.

– Det er en ny form for apartheid, en omvendt adskillelse, som hevder å sikre de undertryktes verdighet ved å beskytte dem mot undertrykkerne, skriver de 100.

– Vi har meget forskjellige synspunkter, men vi deler frykten for at det franske samfunnets universelle verdier og fellesskap er truet når en del av innbyggerne trekker seg ut av fellesskapet for å leve etter deres egne regler i bestemte bydeler, sier Stéphane Breton.

Man foregir å ville bekjempe rasisme med en annen rasisme. Denne oppdelingen vinner frem i det skjulte og det kan virke tilforlatelig, men det er i virkeligheten det våpenet islamismen bruker for å vinne en politisk og kulturell seier.

Flere muslimske kulturpersonligheter har tilsluttet seg oppropet.

– Det er noe som har flyttet seg i det franske samfunnet når personer på både høyre- og venstrefløyen kan samles om en felles uttalelse om islamismen. Det er utvilsomt et resultat av attentatbølgen mot Frankrike, sier professor emeritus og aktiv debattant hva gjelder verdslighet og islams plass i det franske samfunnet, Catherine Kinzler.

Anonymkode: 26382...ce9

Men det har vel neppe blitt skrevet noe om dette i norske nettaviser ?  

Anonymkode: bf8b4...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener vi som mennesker har en plikt å tale i mot når det er noe som er galt. Blant tilbedere av Muhammed skjer det mye galt, og det gjøres i religionens navn. 

At man i Frankrike enes, tverrpolitisk, om å ta avstand for totalitært styre fra familie til stat, at intellektuelle i Frankrike enes om dette bør være selvsagt. 

Man står opp for den svake part! Det er så enkelt. 

Blir noen tatt til gissel og henrettet i religionens navn, står man opp for offeret. 

Får noen kuttet strupen på vei til sin jobb, i religionens navn, da står man opp for offeret. 

Blir småpiker kjønnslemlestet i religionens navn, står man på for å holde småpiker trygge. 

Blir unge kvinner drept av sin familie i religionens navn, står man opp for de unge kvinner, ikke den religiøse sekt. 

Om man i visse sekter har en praksis der en selger sine døtre som seksslaver fra bsrneskole alder, da snakker man om å stanse menneskehandel, ikke religionsfrihet.

Det er ikke vanskelig dette! Man skiller mellom rett og galt, og man hjelper de svake offer for onde systemet. Det er vår plikt som menneske. 

Anonymkode: 2e919...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare Islam blitt reformert på en slik måte som Kristendommen har blitt de siste 100 årene, så hadde vi ikke brydd oss om det var muslimer eller kristne som kom inn i landet. Trist at vi enda har folk i Norge som ikke forstår alvoret med å ta inn og verne rundt Islam her i landet. Islam hører ikke hjemme i noen samfunn, det er utgått på dato.

Anonymkode: 17f20...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener vi som mennesker har en plikt å tale i mot når det er noe som er galt. Blant tilbedere av Muhammed skjer det mye galt, og det gjøres i religionens navn. 

At man i Frankrike enes, tverrpolitisk, om å ta avstand for totalitært styre fra familie til stat, at intellektuelle i Frankrike enes om dette bør være selvsagt. 

Man står opp for den svake part! Det er så enkelt. 

Blir noen tatt til gissel og henrettet i religionens navn, står man opp for offeret. 

Får noen kuttet strupen på vei til sin jobb, i religionens navn, da står man opp for offeret. 

Blir småpiker kjønnslemlestet i religionens navn, står man på for å holde småpiker trygge. 

Blir unge kvinner drept av sin familie i religionens navn, står man opp for de unge kvinner, ikke den religiøse sekt. 

Om man i visse sekter har en praksis der en selger sine døtre som seksslaver fra bsrneskole alder, da snakker man om å stanse menneskehandel, ikke religionsfrihet.

Det er ikke vanskelig dette! Man skiller mellom rett og galt, og man hjelper de svake offer for onde systemet. Det er vår plikt som menneske. 

Anonymkode: 2e919...da9

Veldig syn at Hadiffene blir brukt til nettopp argumentere for det meste av dette. 

les selv: https://sunnah.com/search/?q=slave 

her er isis handbook basert på hadiffene som tillater dette. http://www.jpost.com/Middle-East/ISIS-published-female-sex-slave-handbook-384510 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde bare Islam blitt reformert på en slik måte som Kristendommen har blitt de siste 100 årene, så hadde vi ikke brydd oss om det var muslimer eller kristne som kom inn i landet. Trist at vi enda har folk i Norge som ikke forstår alvoret med å ta inn og verne rundt Islam her i landet. Islam hører ikke hjemme i noen samfunn, det er utgått på dato.

Anonymkode: 17f20...3fb

Det har vært forsøkt flere ganger å reformere islam, best kjent i slutten av 1200 tallet som endte opp med å brenne nesten alle bøkene i ottoman rike, og alle lærde måtte forkynne "riktig" islam og omtrent utrydding og massedrap av de lærde som profesjon. Hvert enste gang det har blitt forsøkt ender det opp med masse drap og lidelse. Saudi Arabia var faktisk svært liberal på 1700-1900 tallet til whabistene sekten tok over.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...