Gå til innhold

Julegaver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jada, veit det er veldig tidlig å begynne og tenke på :) men kommer sannsynligvis til å få det ganske trangt økonomisk resten av året så greit å begynne å planlegge litt. I år skal jeg sy en del av gavene - fikk gavekort på stoffbutikk i bursdagsgave så tenkte å bruke litt av det til å kjøpe materialer for til bursdags- og julegaver. Noen tips, spesielt til mannfolk? Det jeg har tenkt kommet på foreløpig er boxere og tskjorter i stoff som gjenspeiler interesser/hobbyer. Kanskje samme stoff i forskjellige farger til far/sønn eller søsken. Noen fler tips? Når jeg lager ting for å gi bort så vil jeg helst ikke lage pynteting fordi man rett og slett har så forskjellig smak.

Noen andre ideer jeg har er:

  • grytekluter
  • hjemmesydde stoffservietter
  • hjemmelagde hva-det-nå-heter sånne til å ha under tallerken når man spiser
  • kjøkkenhåndklær som matcher gryteklutene

Anonymkode: 2ba20...9b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.dogundermydesk.com/2011/11/circle-zip-earbud-pouch-tutorial/

Sånne er helt supre å ha øretelefoner i, og kjappe å lage!

Jeg planlegger å bestille billge varmeflasker fra Wish, og strikke trekk til dem (gjerne litt personlig fargevalg og mønster), samt strikke lange kose-sokker. 

Ellers ordner jeg også kjøpegaver tidlig om jeg kommer på noe lurt. En kompis kommer alltid på ordtak selv, og tror de er ekte. Så til bursdagen fikk han et printa kanvas med et fint svart-hvitt-bilde og et eget ordtak (skikkelig sånn inspirational quote stil) :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2018 den 8.16, AnonymBruker skrev:

Jada, veit det er veldig tidlig å begynne og tenke på :) men kommer sannsynligvis til å få det ganske trangt økonomisk resten av året så greit å begynne å planlegge litt. I år skal jeg sy en del av gavene - fikk gavekort på stoffbutikk i bursdagsgave så tenkte å bruke litt av det til å kjøpe materialer for til bursdags- og julegaver. Noen tips, spesielt til mannfolk? Det jeg har tenkt kommet på foreløpig er boxere og tskjorter i stoff som gjenspeiler interesser/hobbyer. Kanskje samme stoff i forskjellige farger til far/sønn eller søsken. Noen fler tips? Når jeg lager ting for å gi bort så vil jeg helst ikke lage pynteting fordi man rett og slett har så forskjellig smak.

Noen andre ideer jeg har er:

  • grytekluter
  • hjemmesydde stoffservietter
  • hjemmelagde hva-det-nå-heter sånne til å ha under tallerken når man spiser
  • kjøkkenhåndklær som matcher gryteklutene

Anonymkode: 2ba20...9b0

Jeg hadde blitt veldig glad for denne type gaver, men bare dersom fargene passer inn i det andre jeg har. Så sjekk på forhånd hvilke farger mottakerne bruker hjemme hos seg! Jeg har et forholdsvis stort lager av håndklær, sengetøy, bordløpere og div. andre tekstiler som jeg aldri bruker fordi det ikke passer inn med det andre vi har i interiøret. Noe får jeg gitt bort, men mye bare tar plass i "alt-mulig-skapene" der jeg har ting som ikke blir brukt. 

Anonymkode: 79b5c...314

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...