Gå til innhold

Jeg tiltrekker meg bare dårlige damer...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vokst opp med en psykisk syk mor og nå føler jeg virkelig jeg betaler for dette, nok en gang. (som om det ikke var ille nok i barndommen.) Hver gang jeg treffer en dame jeg liker så viser det seg at hun enten er psykisk syk, sliter med rus, er kriminell etc. Jeg finner aldri noen "normale" damer. Begynner å lure på om jeg rett og slett er dømt til å enten tre singel eller ende opp med en av disse. 

Jeg vet ikke hvorfor jeg aldri ser det. Kompisene mine ser de med en gang, "oj, hun var jo litt intens/rar etc." jeg ser det liksom aldri før det er "for sent", og jeg har rotet meg godt inn i et forhold med disse damene. 

Noen andre som har det slik? 

Anonymkode: 09c4c...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er dame, så kan ikke helt relatere meg til det. Men jeg må bare spørre, hvor møter du disse damene? Er det via venner, Tinder, byen? Og på hvilke måter har du merket at de er ustabile? Kriminelle damer som driver med rus, da tenker jeg at du kanskje er i et sånt miljø selv? For jeg kjenner ingen damer som er sånn... 

Hvis du er i et slikt forhold nå så får du bare manne deg opp til å ta samtalen om at dere ikke passer sammen. Og kanskje vurdere en psykolog? Det er ikke noe farlig å søke hjelp, er mange som gjør det. Jeg har også issues fra min barndom som gjør at jeg er helt ødelagt når det gjelder relasjoner. Gikk til psykolog lenge, og nå er jeg i et forhold med en stabil mann :)

Lykke til!

Anonymkode: 3325d...bae

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vokst opp med en psykisk syk mor og nå føler jeg virkelig jeg betaler for dette, nok en gang. (som om det ikke var ille nok i barndommen.) Hver gang jeg treffer en dame jeg liker så viser det seg at hun enten er psykisk syk, sliter med rus, er kriminell etc. Jeg finner aldri noen "normale" damer. Begynner å lure på om jeg rett og slett er dømt til å enten tre singel eller ende opp med en av disse. 

Jeg vet ikke hvorfor jeg aldri ser det. Kompisene mine ser de med en gang, "oj, hun var jo litt intens/rar etc." jeg ser det liksom aldri før det er "for sent", og jeg har rotet meg godt inn i et forhold med disse damene. 

Noen andre som har det slik? 

Anonymkode: 09c4c...f9c

Det er ikke et uvanlig fenomen dette. For å bryte ut av denne vonde sirkelen er det ofte nødvendig med litt hjelp utenifra, og jeg støtter forslaget andre her har om noen timer med psykolog. Og selvfølgelig se på hva slags miljø det er du er i når du treffer disse damene, om det er noe du kan forandre på der. Det er ikke en umulighet å gjøre noe med dette, men det krever gjerne en innsats og litt hjelp.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Bare et forslag her, men kanskje du sliter med å se de røde flaggene nettopp fordi du vokste opp med en psykisk syk mor, og dermed sliter du med å se forskjellen på en normal dame, og en dame med problemer. Du trenger rett og slett referansene til å kunne bedømme hva som er normalt siden du ikke hadde en normal mor? 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå saktere frem, la dama møte venner o.l før du involverer deg skikkelig?

Ellers så er en fin ting å ''nekte'' seg damer som minner om tidligere damer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame, så kan ikke helt relatere meg til det. Men jeg må bare spørre, hvor møter du disse damene? Er det via venner, Tinder, byen? Og på hvilke måter har du merket at de er ustabile? Kriminelle damer som driver med rus, da tenker jeg at du kanskje er i et sånt miljø selv? For jeg kjenner ingen damer som er sånn... 

Hvis du er i et slikt forhold nå så får du bare manne deg opp til å ta samtalen om at dere ikke passer sammen. Og kanskje vurdere en psykolog? Det er ikke noe farlig å søke hjelp, er mange som gjør det. Jeg har også issues fra min barndom som gjør at jeg er helt ødelagt når det gjelder relasjoner. Gikk til psykolog lenge, og nå er jeg i et forhold med en stabil mann :)

Lykke til!

Anonymkode: 3325d...bae

Ja det har vært litt forskjellig, vil ikke si at jeg veker i noe slikt miljø, har ikke kompiser som driver med slikt, og selvfølgelig ikke jeg heller. Jeg merker det etter en stund da. Min siste eks. merket jeg ingenting med før hun ble stevnet av sin barnefar og nektet å ta en narkotikatest. Ikke før da skjønte jeg at dama drev og ruset seg. Jeg vet ikke hvordan jeg ikke så det tidligere. Nå i ettertid ser jeg jo at jeg burde fått det med meg. 

Sitter med følelsen av at det er noe kjent og kjært som underbevisstheten min tiltrekkes av ved disse damene, for hvor mange damer som er ute å kjøre er det liksom, jeg føler jeg har datet alle :P 

TS

Anonymkode: 09c4c...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hva med å gå saktere frem, la dama møte venner o.l før du involverer deg skikkelig?

Ellers så er en fin ting å ''nekte'' seg damer som minner om tidligere damer.

Jeg har jo forsåvidt gjort det, og har flere ganger fått høre fra kompiser at "hun der bør du holde deg unna" og gang på gang har jeg bare ledd og sagt, "nei ikke denne gangen, hun her er annerledes, hun her er bra..." not.

TS 

Anonymkode: 09c4c...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Minesveiper skrev:

Bare et forslag her, men kanskje du sliter med å se de røde flaggene nettopp fordi du vokste opp med en psykisk syk mor, og dermed sliter du med å se forskjellen på en normal dame, og en dame med problemer. Du trenger rett og slett referansene til å kunne bedømme hva som er normalt siden du ikke hadde en normal mor? 

Yep, det tror jeg også. Nettopp det er problemet. Vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre med det...

TS

Anonymkode: 09c4c...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anna Maria skrev:

Det er ikke et uvanlig fenomen dette. For å bryte ut av denne vonde sirkelen er det ofte nødvendig med litt hjelp utenifra, og jeg støtter forslaget andre her har om noen timer med psykolog. Og selvfølgelig se på hva slags miljø det er du er i når du treffer disse damene, om det er noe du kan forandre på der. Det er ikke en umulighet å gjøre noe med dette, men det krever gjerne en innsats og litt hjelp.

Jeg tror jeg underbevisst kan finne og forelske meg i en alkoholisert dame om hun var en av 10 000 på et sted altså. De er som et fluepapir på meg, og jeg på dem. Flere av de har jeg bare møtt på nettet eller på byen også, så det har jo ikke direkte noe med mitt miljø å gjøre...

TS

Anonymkode: 09c4c...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere kjente psykologer som mener man ubevisst leter etter en partner som har de samme kvalitetene som mor/far, fordi det er dette man forbinder med kjærlighet.

Du har tydeligvis et mønster. Kanskje du skulle snakket med en psykolog for å prøve å få hjelp til å bryte det. Kan være de har noen redskaper.
 

Anonymkode: 63d4b...5b5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Sitter med følelsen av at det er noe kjent og kjært som underbevisstheten min tiltrekkes av ved disse damene, for hvor mange damer som er ute å kjøre er det liksom, jeg føler jeg har datet alle :P 

TS

Anonymkode: 09c4c...f9c

Her tror jeg du har rett. Det jeg har sett er at menn som har vokst opp med en alkoholisert mor, foretrekker at kjæresten er litt brisen. Så det gir vel, merkelig nok, en slags trygghetsfølelse.

Anonymkode: 0a03f...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vokst opp med en psykisk syk mor og nå føler jeg virkelig jeg betaler for dette, nok en gang. (som om det ikke var ille nok i barndommen.) Hver gang jeg treffer en dame jeg liker så viser det seg at hun enten er psykisk syk, sliter med rus, er kriminell etc. Jeg finner aldri noen "normale" damer. Begynner å lure på om jeg rett og slett er dømt til å enten tre singel eller ende opp med en av disse. 

Jeg vet ikke hvorfor jeg aldri ser det. Kompisene mine ser de med en gang, "oj, hun var jo litt intens/rar etc." jeg ser det liksom aldri før det er "for sent", og jeg har rotet meg godt inn i et forhold med disse damene. 

Noen andre som har det slik? 

Anonymkode: 09c4c...f9c

Dilemmaet mitt er at jeg tiltrekkes av min mors rake motsetninger, hvilket er uheldig, da noen av konsekvensene med å vokse opp med henne gjør meg uinteressant for de fleste av dem. 

Anonymkode: 9a9f3...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg underbevisst kan finne og forelske meg i en alkoholisert dame om hun var en av 10 000 på et sted altså. De er som et fluepapir på meg, og jeg på dem. Flere av de har jeg bare møtt på nettet eller på byen også, så det har jo ikke direkte noe med mitt miljø å gjøre...

TS

Anonymkode: 09c4c...f9c

Det er nok det som skjer, og det er ikke lett for deg å bryte ut av dette mønsteret uten hjelp. Dette er en ganske kjent problemstilling egentlig. Men ikke kjekt for dem som står oppe i den. Mange kvinner går også fra den ene alkoholiserte mannen etter den andre. Selv om de svor at de aldri skulle borti en ny en. Jeg gjentar forslaget mitt om en tur til fastlegen og be om henvisning til psykolog, som kan hjelpe deg til å identifisere disse mønstrene slik at du kan klare å bryte ut av dem, slik at du kan finne deg ei kjekk og normal jente og få det forholdet du egentlig vil ha. Det er hjelp å få. Jeg håper du får det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medavhenging heter det. Man trenger god hjelp til å komme seg ut av disse negative mentale algoritmene men umulig er det ikke. Oppsøk profesjonell hjelp. Du virker jo klar over problemet og det er bra men det er ikke nok alene til å bryte mønsteret.  

Anonymkode: 6e998...61c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Minesveiper said:

Bare et forslag her, men kanskje du sliter med å se de røde flaggene nettopp fordi du vokste opp med en psykisk syk mor, og dermed sliter du med å se forskjellen på en normal dame, og en dame med problemer. Du trenger rett og slett referansene til å kunne bedømme hva som er normalt siden du ikke hadde en normal mor? 

Dette!

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dilemmaet mitt er at jeg tiltrekkes av min mors rake motsetninger, hvilket er uheldig, da noen av konsekvensene med å vokse opp med henne gjør meg uinteressant for de fleste av dem. 

Anonymkode: 9a9f3...a3e

Det er dessverre en del av pakka, ts - i forsøket på å unngå én ytterlighet havner du borti den stikk motsatte ytterligheten. Som en pendel som svinger for langt ut. Løsningen er å lære hva som er normale referanser, og da kan det være nødvendig med klok veiledning fra noen som virkelig forstår problematikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Ichiko skrev:

Dette!

Det er dessverre en del av pakka, ts - i forsøket på å unngå én ytterlighet havner du borti den stikk motsatte ytterligheten. Som en pendel som svinger for langt ut. Løsningen er å lære hva som er normale referanser, og da kan det være nødvendig med klok veiledning fra noen som virkelig forstår problematikken.

Hvis man havner borti mange med psykiske problemer, har man gjerne litt problemer selv. Jeg kjenner forresten en som synes det er fascinerende med partnere som har alvorlige psykiske problemer, men han tilhører vel sjeldenhetene...

Anonymkode: 9a9f3...a3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis man havner borti mange med psykiske problemer, har man gjerne litt problemer selv. Jeg kjenner forresten en som synes det er fascinerende med partnere som har alvorlige psykiske problemer, men han tilhører vel sjeldenhetene...

Anonymkode: 9a9f3...a3e

Han er med andre ord selv et interessant kasus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ichiko skrev:

Han er med andre ord selv et interessant kasus.

Haha, man slutter å se sånn på folk når de har blitt venner vet du. Men førsteinntrykket? Absolutt.

Anonymkode: 9a9f3...a3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo forsåvidt gjort det, og har flere ganger fått høre fra kompiser at "hun der bør du holde deg unna" og gang på gang har jeg bare ledd og sagt, "nei ikke denne gangen, hun her er annerledes, hun her er bra..." not.

TS 

Anonymkode: 09c4c...f9c

Hva med å høre etter på hva de advarer deg om neste gang da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...