Gå til innhold

Så forelska etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk en liten gutt for 3 uker siden og er skikkelig turtelduer❤️ Noen flere? 

Jeg hadde forberedt meg på «samlivskrise» etter vi fikk barn, har hørt at å få barn er en krise for forholdet ❤️

Anonymkode: aafa4...99e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi fikk en skikkelig oppsving i forholdet. Det var bra på forhånd, da.

Anonymkode: fe370...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Har aldri elsket mannen min så høyt som da vi fikk babyen vår <3 Helt ufattelig at vi to har laget et så vidunderlig vesen! Han er en fantastisk pappa, en fantastisk mann og forholdet fikk seg en skikkelig boost av å bli foreldre :hjerte: Å se hvor utrolig flink og god han er som pappa, gjør meg enda mer forelsket i han. Hihi - er så glad flere også har det slik. Andre jeg har fortalt det til, kommer bare med merkelige kommentarer alá ''bare vent, om to måneder hater dere hverandre!!'' (satt på spissen). Er så unødvendig. ''Babyen'' vår er 1 år nå, og det har ikke gått over ;) 

Anonymkode: 4e222...a40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper samlivskrisen i så fall kommer senere. Ikke etter 3 uker. Tenker typ noen måneder - ett år eller tre, når dere er slitne og trøtte hele tiden, sexen er dabbet av og ikke har tid til hverandre.

Men barnet binder dere jo sammen på en veldig fin måte da, får krysse fingerene for at det ikke skjer :fnise:

Anonymkode: 07311...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet vårt er to år, men har samme erfaring som ts.  Og det har fortsatt sånn, vi er som to fjortenåringer, men det er veldig koselig 😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn fungerte som en kjærlighetsboost for oss også. Det er tre tiår siden. Vi har det fremdeles supert sammen. 

Såklart har det ikke vært opptur hele veien.

Det er slitsomt og fantastisk gøy med barn, synes jeg.

Lykke til, herlig tid du er inne i. 

Anonymkode: 17356...adb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å få barn styrket båndet vårt, og han er en fantastisk pappa.

Men det ble likevel utfordringer, når babyen kom ut av "nyfødtkomaen" og var oppe flere timer om natten, og jeg gikk dager, uker, måneder med maksimalt 4-5 timer sammenlagt søvn i døgnet. Når vi var konstant trøtte og slitne begge to så var det lett for små problemer å bli større enn det de hadde trengt. Sex sto heller ikke øverst på ønskelisten hos meg når jeg hadde søvnmangel og en baby som krevde nærmest konstant kroppskontakt. Båndet vårt som foreldre var alltid stødig og vi roste hverandre og hadde det fint sammen med babyen, men for oss som kjærester ble det utfordringer, selv om jeg føler vi har kommet sterkere ut av det på andre siden. Nå er yngste (og jeg tror siste) 1 år og vi begynner å bli mer kjærester igjen.

Barn regnes som "krise" for forholdet fordi det blir en helt ny dynamikk. For begge, men kanskje først og fremst mor, er det en krise å ikke lenger kunne sette sine primærbehov først. Og for først og fremst far er det en krise å bli "erstattet" av babyen. For oss ble det også mye mindre vi kunne gjøre sammen, fest, konserter, utflukter, tid med venner ble gjort hver for oss pga det ikke alltid er lett å få barnevakt, og det er begrenset hvor mye barnevakt man kan ha til en liten baby. Og det var også mest mannen som benyttet seg av dette fordi det ble så vanskelig med tanke på amming og det at jeg ikke ønsket så mye tid vekk fra babyen de første månedene. Så jeg følte på en liten bitterhet mot mannen for at han fortsatt kunne gjøre slike ting mens jeg var stuck hjemme hver gang, og når han var ute så var jeg helt alene og ting ble både kjedeligere og vanskeligere uten selskap og hjelp.

Jeg tror mye har med hvor "enkel" babyen er, og hvilke forventninger man har til det nye livet og hverandre, og hvor forberedt man er.

Anonymkode: ad278...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...