Gå til innhold

Røykeslutt og alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha røkt 20 +/- sigaretter daglig i 15 år er det på tide å slutte. Ser frem til bedre helse og økonomi og alt det der, men gruer meg til å drikke alkohol uten å kunne røyke. Vet det blir kjipt. Er ikke så ofte ute på byen, men liker å ta meg ei pils av og til, ofte når jeg ser på fotball eller bare chiller hjemme. Øl og sigg går liksom hånd i hånd, og jeg gruer meg til å gi avkall på dette. Blir man noengang kvitt suget etter nikotin når man drikker? Hvordan har dette vært for dere som har sluttet?

Anonymkode: 42ba1...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet brått i begynnelsen av januar og har vel egentlig bare prøvd å drikke alkohol en gang etterpå og det var etter ca. fire uker. Det var ganske enkelt helt jævlig og at jeg sto i mot det enorme røyksuget som da meldte seg er helt utrolig. Siden det i mitt tilfelle er svært viktig for liv og helse at jeg holder meg røykfri har jeg derfor bestemt meg for å holde meg helt unna alkohol i hvert fall det første året fordi jeg anser det som en for stor risiko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha røkt 20 +/- sigaretter daglig i 15 år er det på tide å slutte. Ser frem til bedre helse og økonomi og alt det der, men gruer meg til å drikke alkohol uten å kunne røyke. Vet det blir kjipt. Er ikke så ofte ute på byen, men liker å ta meg ei pils av og til, ofte når jeg ser på fotball eller bare chiller hjemme. Øl og sigg går liksom hånd i hånd, og jeg gruer meg til å gi avkall på dette. Blir man noengang kvitt suget etter nikotin når man drikker? Hvordan har dette vært for dere som har sluttet?

Anonymkode: 42ba1...8b3

Hos meg satt det i lenge, men det går faktisk over. Anbefaler å ikke dra så mye på byen/bli full da sprekker man lett. 

Anonymkode: b3752...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være vanskeligere å ikke skulle røyke, dersom du drikker. Dessuten kan det hende du begynner å drikke mer for å "slukke" det behovet for nikotin. Så vær forsiktig, og ikke utsett deg for altfor mange fristelser før du har "kontroll"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...