Gå til innhold

Mistet gnisten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med kjæresten min i 1,5 år. Forelskelsen er over, og han har begynt å miste gnisten, men han er glad i meg. Han har vært åpen om det til meg, og han sier at det siste han vil er å gjøre det slutt, men er usikker på om det er jeg som er den rette på langt sikt. Jeg har egentlig ikke stresset så mye med det, er ikke forelsket lengre jeg heller men har det utrolig fint sammen med han og er veldig glad i han. Jeg er hans første kjæreste, og virker som han er usikker på hvordan et forhold skal være. Har hvert fall fått inntrykk av at det er det han stresser sånn med. Når vi ha snakket om det og jeg har sagt at forelskelsen ikke varer for alltid og at det går over til kjærlighet, og så og si alle har tider hvor man er usikker og tenker hvordan det ville vært om man var med en annen eller alene. Da slapper han mer av sier han og blir mye sikrere på fremtiden og forholdet og at det hjalp å snakke om.

Ble litt rotete.. 

Er det flere her inne som har hatt det sånn, og har klart å jobbe seg igjennom det? 

Anonymkode: 9378d...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror veldig mange forhold går litt opp og ned. Når den første stormforelskelsen gir seg, kan det ofte virke litt kjedelig siden gnisten gir seg. Men det er viktig å tenke på at det er ikke noe konkurranse mellom dere og andre par, dere MÅ ikke ha det som alle andre. Dere har deres gleder, fine øyeblikk, småting o.l. Det er veldig viktig å prate om dette, så det ikke blir et underliggende problem. Si ofte at dere er glad i hverandre, sett av tid til hverandre og ha det moro. Få opp gnisten i forholdet ved å gjøre morsomme ting sammen, unngå å ha sex på en stund for å få opp lysten / eller ha sex oftere. Eksperimenter litt med nye ting, kanskje på soverommet, som ingen av dere er kjent med og dere vil se nye sider av hverandre.

 

vet ikke hva annet jeg kan anbefale. Håper det ordner seg for dere! Og ja det er mange som har gått igjennom dette, og kommet lykkelig ut av det :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble til slutt til at det var et ork å være sammen med ham og jeg gjorde det slutt etter egentlig altfor lang tid senere..

Anonymkode: e4795...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morene

Heisann! Jeg kjenner meg igjen, bare at jeg har det slik som kjæresten din. Jeg er i mitt første forhold, og mitt problem var at jeg hadde alt for mange bilder og formeninger om hvordan et forhold "bør" og "skal" være. Og hvor fikk jeg disse forventningene fra? Jo, filmer, serier og bøker. Ikke det virkelige liv. Du kan tenke deg at jeg begynte å stresse når jeg merket at forholdet mitt ikke passet inn i dette bildet jeg hadde skapt meg.

 

Nå er jeg litt tilbøyelig for angst og angstlidelser fra før av, så for min del så tok dette helt av. Jeg var sikker på at jeg "måtte" slå opp med han, ikke fordi jeg at nødvendigvis ville, men fordi jeg "måtte". Jeg ble virkelig gal av å være i hodet mitt. For min del hjalp det å snakke mye med kjæresten min om dette, være åpen med venner og familie for å høre deres erfaringer, og ikke minst snakke med en psykolog. Men dette min historie, jeg er i ingen posisjon til å si at kjæresten din behøver en psykolog, men deler bare min erfaring:) 

 

Jeg har fortsatt litt problemer med å håndtere dette stresset som noen ganger blusser opp, men det er sjeldent at det skjer nå, og jeg har i mye større grad lært meg å bare ta ting som det kommer. Det viktigste er at vi er glade: glade i hverandre og glade i forholdet. Mer vanskelig enn det trenger det ikke å være. Ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ingen forhold som klarer å opprettholde den nyforelska-sommerfugler i magen-gnisten etter lang tid sammen. Det naturlige er jo at den følelsen går over, men erstattes av noe annet - nemlig kjærlighet. Sånn dyp, ekte, fin kjærlighet for hverandre. Dersom den ikke står igjen er det jo ingen grunn til å satse på "dere", dere må virkelig elske hverandre for å fortsette å være sammen etter forelskelsen er over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok hatt for høye forventninger til et forhold, for det er som du sier at forelskelsen går jo over. Han har vel begynt å tenke at du ikke er riktig for han på lang sikt fordi han savner forelskelsen og spenningen og ekstasen og trodde det var sånn det skulle være resten av livet. Godt du fikk forklart han på en forståelig måte.

Anonymkode: 7f0b9...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...