Gå til innhold

Per Sandberg som justisminister. Erna Solberg uskikket som statsminister!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Listhaug går av også kommer Sandberg inn istedenfor. Opposisjonen må sitte og rive seg i håret av frustrasjon. :legrine:Jeg skal innrømme at jeg fikk skikkelig latterkrampe.

Anonymkode: 7a7b6...a8b

 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du synes dette er morsomt? Norsk politikk og dine meningsmotstandere er humor for deg? Greit å være uenige, men smålige og nedlatende kan vi vel holde oss for gode for å være.

Anonymkode: 3ab5a...de9

Dette er jo akkurt den "barnehagen" Listhaug refererte til både I og UTENFOR politikken - som er det ENESTE ved henne forøvrig jeg er enig i..

Anonymkode: 832c7...87a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var vel temporært? Det burde det jo være. Altså, Sandberg er jo en gjøk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, dere har selvfølgelig helt rett. Merket det selv. Samme departementet, og neppe særlig mindre problematisk hvis problemet er hans syn på etnisitet og religion, men det var meg det glapp hos. Beklager.

Anonymkode: 8c92a...af2

Enig i det. :-) men nå har opposisjonen og folket i det minste vist at man er ikke villig til å godta hva som helst fra høyresiden. 

Anonymkode: 3ab5a...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ganske talende. Takk for at du nok en gang bekrefter fordommene mine mot FrPs velgere.

Anonymkode: 3ab5a...de9

Det er den rene og fulle sannhet. Fordommer bør du forøvrig legge fra deg, da de sjeldent bringer noe godt med seg:-)

Anonymkode: ba057...e4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Listhaug går av også kommer Sandberg inn istedenfor. Opposisjonen må sitte og rive seg i håret av frustrasjon. :legrine:Jeg skal innrømme at jeg fikk skikkelig latterkrampe.

Anonymkode: 7a7b6...a8b

Ser du ikke hva Erna gjør? Nå begynner jeg faktisk å få litt respekt for dama, noe jeg ikke har hatt før.

Anonymkode: 2b728...adc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig i det. :-) men nå har opposisjonen og folket i det minste vist at man er ikke villig til å godta hva som helst fra høyresiden. 

Anonymkode: 3ab5a...de9

Ja, dette er helt klart en smell, og jeg er veldig spent på samarbeidsklimaet mellom KrF og regjeringen fremover. Kanskje Senterpartiet frikobler seg litt etter hvert, nå som det begynner å bli en god del år siden det rødgrønne samarbeidet, men Erna virker ganske vingeklippet. At Listhaug forsvinner er helt fint for meg. Jeg håpet vel igrunn på det da Venstre gikk inn, og så ble hun i praksis heller forfremmet. Også overrasket over at Sandberg ble settestatsråd i fjor, fordi jeg trodde man bare ga ham en ministerpost for å få ham til å la være å slenge med leppa, men at han er førstevikar i år også overrasker meg mindre.

Så var det jeg som surret her, det innrømmer jeg gladelig. Jeg bare husket at han var Listhaug-vikar i fjor, så tenkte jeg ikke over at hun hadde fått ny rolle da Venstre gikk inn. Jeg tror vel sånn sett at det vikariatet er grunnen til at akkurat han ble fungerende justisminister nå. Han vikarierte for Listhaug i justis- og beredskapsdepartementet i fire måneder i fjor, og da er det ikke så unaturlig at han tar over for henne midlertidig i samme departement i år også, om enn med annen portefølje. Men justisminister har han ikke fungert som før, der bommet jeg. Vi får tro det blir kortvarig.

Anonymkode: 8c92a...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi venstresiden må ha noen å hate slik at de kan skape engasjement rundt partiene sine. De har jo ikke noe politikk å spille på. 

Anonymkode: 18ed6...915

Hva får du ut av slik fordummende retorikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Klart det er morsomt. Støre får en enda verre å hanskes med og Frp kommer styrket ut av hele fadesen AP satte i gang:-)

Dette er fantastisk:-)

Anonymkode: ba057...e4f

Sant skal være sant, det er Rødt som satt i gang fadesen, men det var god frahjelp av AP når de koblet inn det 22. juli tullet sitt.
 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er ganske talende. Takk for at du nok en gang bekrefter fordommene mine mot FrPs velgere.

Anonymkode: 3ab5a...de9

Og takk for at du bekrefter fordommene mine mot sosialister, der du dømmer en hel gruppe basert på at du ikke liker reaksjonen til en person.

Anonymkode: a3922...442

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle de latt være å hive Listhaug da. Hva hadde de trodd at de skulle få i bytte? Nå nytter det ikke å surve når man har fått viljen sin. 

Anonymkode: b1e4e...4e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Sant skal være sant, det er Rødt som satt i gang fadesen,

Anonymkode: a3922...442

Nei, fadesen var det Listhaug som gjorde.

Anonymkode: 2b728...adc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fadesen var det Listhaug som gjorde.

Anonymkode: 2b728...adc

Helt klart, man bør ikke kommentere APs politikk om man skal være minister. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg litt om Sandberg? Er han like tøff som sylvi eller tøffelhelt? Og hva gjør han med fisk, siden han er stadig innom justis? Hilsen en som trenger forklaring :)

Anonymkode: 1ec27...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Husholdning1 said:

Helt klart, man bør ikke kommentere APs politikk om man skal være minister. 

Hadde det vært sant så hadde samtlige statsråder i Solbergs regjering måttet gå. 

Men skal man være statsråd må man klare å innrømme ens feil. Listhaug trodde hun var ufeilbarlig og uunnværlig. Det viste seg at hun bare manglet selvinnsikt. 

Sånn er det med FrP.  Partiet har såpass mange klovner at  partiet kan ofre Listhaug uten at det går utover partiets profil. 

Anonymkode: d3563...556

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært sant så hadde samtlige statsråder i Solbergs regjering måttet gå. 

Men skal man være statsråd må man klare å innrømme ens feil. Listhaug trodde hun var ufeilbarlig og uunnværlig. Det viste seg at hun bare manglet selvinnsikt. 

Sånn er det med FrP.  Partiet har såpass mange klovner at  partiet kan ofre Listhaug uten at det går utover partiets profil. 

Anonymkode: d3563...556

Men hvorfor skal man som statsråd innrømme feil man ikke har gjort - slik som i dette tilfellet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig passende erstatning av Listhaug. Jeg håper han forblir i posten :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Per Sandberg er også mannen som ropte "Dette er en krigserklæring" på 22. juli for så å bli helt taus når han fant ut at det var Breivik og ikke en muslim som stod bak.

Anonymkode: d3563...556

Det kalles minste motstands vei, men enig i at han burde ventet litt med uttalelsen.

Anonymkode: 1e9fd...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Per Sandberg er ikke noe dumt valg. Christian Tybring-Gjedde er også en god kandidat.

Anonymkode: 33a4c...cf3

Helt enig :)  

Var akkurat det jeg også tenkte.

Ble meget glad da når jeg så det var det som ble utfallet :klappe: (iallefall midlertidig)

Anonymkode: 1ec61...f9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen fortelle meg litt om Sandberg? Er han like tøff som sylvi eller tøffelhelt? Og hva gjør han med fisk, siden han er stadig innom justis? Hilsen en som trenger forklaring :)

Anonymkode: 1ec27...99a

Han er en råtøff forhandler som er sterk og flink til å diskutere.

Tror flere Ap folk nå river seg i håret over dette valget.

Kanskje hadde det vært bedre med Listhaug?  

Etterpåklokskap er en fin ting.

Jeg digger at det ble Sandberg som fikk denne jobben (for øyeblikket).

 

Anonymkode: 1ec61...f9a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser du ikke hva Erna gjør? Nå begynner jeg faktisk å få litt respekt for dama, noe jeg ikke har hatt før.

Anonymkode: 2b728...adc

Hva gjør Erna?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...