Gå til innhold

Skattemeldingen


Gjest Tiger1974

Anbefalte innlegg

Gjest Tiger1974

Hei :)

Er det noen som vet ca når skattemeldingen om skatteoppgjøret kommer? Jeg snakker altså ikke da om når man får pengene på konto, men når man får vite hvor mye beregnet skatt til gode eller restskatt man må betale. Innbiller meg at det må være i løpet av denne måneden her. I fjor fikk jeg meldingen den 22.mars - kanskje noe av det samme i år, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt dette står på skatteetaten.no sine sider

Anonymkode: de05f...ed8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette står på skatteetaten.no sine sider

Anonymkode: de05f...ed8

Jeg har dessverre ikke kunnet finne ut noe om det der. Flott hvis du klarer å finne ut av det og poste info her, slik at andre også får vite om det - jeg er sikkert ikke den eneste som lurer på dette. Har trålet nettet etter info om dette. Står ingenting.

Anonymkode: fd100...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk helt umulig å ikke finne ved å søke på Google. «Skattemelding 2018 dato» feks. 

4.april.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Det var jo ikke noe frekt ved det. Det er bare et faktum og du fikk svaret du lette etter. ☺️

Jeg er overrasket når du sier at du har søkt og ikke finner det. I mitt stille sinn tenkte jeg «hmm, kanskje h*n søker på drager, pusekatter eller hvordan bli kvitt fotsopp» - DA kan jeg forstå at du ikke finner årets viktige datoer hos skatteetaten. 

Det er faktisk helt umulig å ikke finne ut av på Google, det er også litt bedre kilde enn KG. Om du vil tolke hjelp som frekt så har du (1) ikke blitt utsatt for mye frekke folk eller (2) ikke spurt om hjelp på et forum helt uten filter tidligere.

Endret av Valmuefrø
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som flere sier her så er det rett og slett umulig å ikke å greie å finne svaret på det du lurer på nettet.

Jeg testet forresten å kopiere selve spørsmålet ditt :"Er det noen som vet ca når skattemeldingen om skatteoppgjøret kommer?", som i seg selv er en klønete søkefrase, inn i Google, og selv da kom årets datoer opp som treff nr. 2.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Tiger1974 skrev:

Hei :)

Er det noen som vet ca når skattemeldingen om skatteoppgjøret kommer? Jeg snakker altså ikke da om når man får pengene på konto, men når man får vite hvor mye beregnet skatt til gode eller restskatt man må betale. Innbiller meg at det må være i løpet av denne måneden her. I fjor fikk jeg meldingen den 22.mars - kanskje noe av det samme i år, eller? 

4.april. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS kan umulig å ha 'trålet nettet' etter svar. Noen trenger tydeligvis et kurs i hvordan søke opp relevant informasjon

5ab1686da9eec_Skjermbilde2018-03-20kl_20_59_56.thumb.png.72064ac5802db5bdff561ba6d256df4b.png

Tips til TS: Alt som har med skatt å gjøre, sjekk først skatteetaten.no. Det må da stå noen fornuftig der et sted... undres på hvor

https://www.skatteetaten.no/person/

5ab169825299b_Skjermbilde2018-03-20kl_21_03_08.thumb.png.981871b9788e533c4d3a4fa05e491092.png

 

 

Anonymkode: de05f...ed8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiger1974
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4. April.

Anonymkode: 5bcf7...059

Kjempefint - gleder meg til den dagen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 april :) (sist jeg sjekket)

mye kan googles, men av og til bare spør man heller :fnise:

Anonymkode: 41b69...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et sidespor, men jeg mistenker at jeg blir skyldig skatt. Når må jeg betale inn beløpet som sannsynligvis kommer på skattemeldingen? Jeg skal klage. Vil ikke gå inn på hvorfor jeg tror jeg får baksmell.

Anonymkode: 51953...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Et sidespor, men jeg mistenker at jeg blir skyldig skatt. Når må jeg betale inn beløpet som sannsynligvis kommer på skattemeldingen? Jeg skal klage. Vil ikke gå inn på hvorfor jeg tror jeg får baksmell.

Anonymkode: 51953...aaa

Hvis du betaler innen 31. mai slipper du rentetillegg. Skulle du så få medhold på en evt klage så får du pengene tilbake igjen etterpå. Og ja, det meste finnes på google :) 

Anonymkode: 1e5ac...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du betaler innen 31. mai slipper du rentetillegg. Skulle du så få medhold på en evt klage så får du pengene tilbake igjen etterpå. Og ja, det meste finnes på google :) 

Anonymkode: 1e5ac...363

Takk for saklig svar. Jeg vil selvfølgelig betale innen fristen hvis jeg blir skyldig.

Anonymkode: 51953...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...