Gå til innhold

Gå ned 1 kg i uka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det farlig ? Har ca 10 kg overvekt jeg vil bli kvitt. Når slår kroppen på sparemodus ? 

Anonymkode: 7df6f...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Farlig? Nja. Smart å gjøre? Absolutt ikke. 

Du vil ende opp med å miste mye dyrebar muskelmasse, og må mest sannsynlig ligge farlig lavt på kaloriene. Så tror du bør satse på å gå ned ca. 0,5 kg i uka. 

Anonymkode: 00e01...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å gå ned en kilo per uke hvis du ikke har mer enn 10 kilo å bli kvitt. Da er en halvkilo per uke mye mer realistisk. Du går fortere ned jo mindre du spiser, men du blir også mer sulten jo mindre du spiser, så det å finne en gyllen middelvei, er avgjørende, men også vanskelig - fordi man gjerne er utålmodig, man skal vise seg selv og andre at man "kan", samtidig som man ikke er helt klar for å spise mindre, man kutter ofte ut for mye og sprekker, man klarer ikke å forholde seg til vektsvingninger, osv.

"Sparemodus" bør du bare glemme så fort som mulig. Det er tullprat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringle skrev:

"Sparemodus" bør du bare glemme så fort som mulig. Det er tullprat. 

Sparebluss er ikke tullprat. Når kroppen får for lite mat så sparer den kalorier ved å sette enkelte funksjoner på pause. Man vil fortsatt forbrenne kalorier, men mindre enn om kroppen fikk tilstrekkelig med mat. 

Anonymkode: 00e01...d44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vell anbefalt 0,5-1,0 kg i veka ved overvekt men er du «kun» 10 kg overvektig trur eg det er vansklig🤔 i hvertfall mott slutten, så trur 0,5 kg er meir realistisk 

Anonymkode: ac0a4...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer helt an på hvilken type "diett" du velger deg? MIN MENING, er at en meget kalorifattig diett (vanlig kosthold men f.eks 700 kacl) er farlig for den fysiske helsen, men at en lavkarbo diett (les: mye sunt fett og proteiner) er mye bedre for både organer og muskelmasse. 

Anonymkode: 2be6e...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det kommer helt an på hvilken type "diett" du velger deg? MIN MENING, er at en meget kalorifattig diett (vanlig kosthold men f.eks 700 kacl) er farlig for den fysiske helsen, men at en lavkarbo diett (les: mye sunt fett og proteiner) er mye bedre for både organer og muskelmasse. 

Anonymkode: 2be6e...50f

Er vel like usunt å spise 700 kcal «vanlig mat» og 700 kcal lavkarbo mat?

Anonymkode: 00e01...d44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 8 kilo på to uker. Jeg hadde kun 10 kilo jeg ville bli kvitt/var ikke overvektig i utgangspunktet. Jeg ble ikke syk, har ikke fått dårligere forbrenning, og har holdt vekta etterpå. Det var knalltøft, men verdt det.

Anonymkode: b7a8f...b75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk ned 8 kilo på to uker. Jeg hadde kun 10 kilo jeg ville bli kvitt/var ikke overvektig i utgangspunktet. Jeg ble ikke syk, har ikke fått dårligere forbrenning, og har holdt vekta etterpå. Det var knalltøft, men verdt det.

Anonymkode: b7a8f...b75

Så du lå 4000 kcal i underskudd hver dag? hvordan klarte du det?

Anonymkode: 00e01...d44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...