Gå til innhold

Til deg, du som er et "a4-menneske":


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fast, god jobb. God utdanning. Venner og familie rundt deg. Egen bolig. Ingen økonomiske bekymringer. Råd til å leve.

Føler du at du har mye å være glad for i livet? Setter du pris på de tingene? Går du rundt i hverdagen og kjenner at livet er ganske bra? Føler du deg lystig? 

 

Anonymkode: acdc4...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går opp og ned som det gjorde før jeg hadde disse tingene. Men jeg er fornøyd og gleder meg over de små tingene i hverdagen og over at jeg kan reise så masse. Generelt er jeg gladere enn jeg var i min tidligere kaotiske hverdag:)

Anonymkode: f7862...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt; ja. Koser meg i hverdagen, og føler enorm frihet, både i det å ha god råd, men også i det at vi velger et avslappende og godt liv uten for mange forpliktelser. 

Ikke misforstå; jeg gir gjerne tilbake til samfunnet, men tidligere var jeg fæl til å si ja, og ta på meg altfor mye. Det ligger en frihet i å faktisk si nei - og ikke få dårlig samvittighet for det. 

Men ja. Kjenner at livet generelt er godt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg kan virkelig ikke tenke meg noe bedre. Stabilitet og sikkerhet er fundamentet for et lykkelig liv for meg, og når jeg er lykkelig er jeg fri. 

Anonymkode: 9aa52...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faller vel egentlig inn i den beskrivelsen :) 

Sånn sett burde jeg nok vært 100% lykkelig, kanskje jeg er det også, bare jeg ikke definerer lykken, på en måte.. Lykke for meg handler ikke om jobben, huset, pengene.. det handler om frihet, frihet til å kunne leve sånn jeg vil. Det kan jeg ikke, fordi jeg har barn. Barn krever stabilitet, og det er lite forenelig med hvordan ønskelivet mitt vill vært :) 

God økonomi er ofte også et tøyelig begrep. Vi kunne solgt huset og hatt millioner på bok etterpå, men da hadde vi ikke hatt en plass og bo. På grunn av mange barn, har vi større hus, og større utgifter til bolig. På mange måter gjør romslig økonomi at vi tar valg som igjen gjør økonomien mindre romslig etterpå.

For de som ikke oppfyller kriteriene i HI, så kan nok disse tingene definere lykke, men når de er på plass, og alltid har vært det, så blir det en selvfølge. Da får lykke en ny definisjon :) 

I stedet for velstående foreldre, skulle jeg ønske jeg hadde foreldre som hoppet strikk med og leste eventyr for barna mine.

Anonymkode: 45c14...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja og ja, det gjør jeg. Er jo ikke lystig til en hver tid, men går rundt i hverdagen og er fornøyd. Har mann og barn jeg er glad i, en jobb jeg av og til gleder meg til å gå på, og sjeldent tenker på med gru, har storfamilie jeg liker å omgås (på det nivået vi er på), har bolig jeg trives i, hytte jeg er direkte lykkelig når jeg er på. Ikke minst: vi er alle friske, så det prøver jeg å være lykkelig for, det er jo ikke sikkert vil vare.

Anonymkode: b4a08...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...