Gå til innhold

Jeg elsker eksen min, men


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flyttet ut fra eksen i 2016, vi har god kontakt. Treffes noen ganger i uken for middag, bare henge sammen etc. 26 år begge to, ingen barn. Sammen siden 16 års alderen, bodd sammen i 6 år, kjøpt leilighet sammen (og solgt) og skulle gifta oss i sommer.

Jeg flyttet ut på grunn av flere små ting som ødela det store bilde. 

Han har forandret seg mye etter jeg flyttet ut, og det har jeg og. Men jeg kjenner på at jeg elsker alt ved han, bortsett fra kroppen hans. Tenner ikke på han. Samme problemet når vi var sammen(dog de siste årene).

Jeg trener mye, han trener ikke. Dermed er jeg god trent og slank, han er slank og har en helt normal mannekropp men ikke utrent og «slapp».

Er det meg det er noe feil med her?

Han er fantastisk ellers og vi er et veldig bra team sammen.

Burde jeg gå all in for å bli sammen igjen?

Anonymkode: d2e4c...457

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke tenner på fyren, så bør du jo ikke gå all inn eller bli sammen igjen. Sexlyst og tiltrekning er ganske vesentlig i et forhold. Når dere allerede har solgt felles bolig og avlyst bryllup så er det kanskje på tide å stå løpet ut, gjennomføre bruddet på ordentlig og komme videre hver for dere. Det kommer ikke til å gå så lenge dere henger sammen hver uke.

Anonymkode: 356b4...7c8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.3.2018 den 7.49, AnonymBruker skrev:

Flyttet ut fra eksen i 2016, vi har god kontakt. Treffes noen ganger i uken for middag, bare henge sammen etc. 26 år begge to, ingen barn. Sammen siden 16 års alderen, bodd sammen i 6 år, kjøpt leilighet sammen (og solgt) og skulle gifta oss i sommer.

Jeg flyttet ut på grunn av flere små ting som ødela det store bilde. 

Burde jeg gå all in for å bli sammen igjen?

Anonymkode: d2e4c...457

..røyker han mye, spiller for mye tv-spill?

Anonymkode: b628b...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2018-3-20 den 7.49, AnonymBruker skrev:

Flyttet ut fra eksen i 2016, vi har god kontakt. Treffes noen ganger i uken for middag, bare henge sammen etc. 26 år begge to, ingen barn. Sammen siden 16 års alderen, bodd sammen i 6 år, kjøpt leilighet sammen (og solgt) og skulle gifta oss i sommer.

Jeg flyttet ut på grunn av flere små ting som ødela det store bilde. 

Han har forandret seg mye etter jeg flyttet ut, og det har jeg og. Men jeg kjenner på at jeg elsker alt ved han, bortsett fra kroppen hans. Tenner ikke på han. Samme problemet når vi var sammen(dog de siste årene).

Jeg trener mye, han trener ikke. Dermed er jeg god trent og slank, han er slank og har en helt normal mannekropp men ikke utrent og «slapp».

Er det meg det er noe feil med her?

Han er fantastisk ellers og vi er et veldig bra team sammen.

Burde jeg gå all in for å bli sammen igjen?

Anonymkode: d2e4c...457

Det høres ut som om dere hadde og har et fint forhold. Men som det seksuelle er noe du burde få fra andre steder. Og hvorfor skulle det være galt? Vi har monogami som standard idag, fordi det er det kulturelle og det tillært riktige. Spør han om dere kan ha et åpent forhold. Få deg den sex du trenger fra andre og bli i forholdet med han, som du tydelig elsker.

Anonymkode: 90793...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som om dere hadde og har et fint forhold. Men som det seksuelle er noe du burde få fra andre steder. Og hvorfor skulle det være galt? Vi har monogami som standard idag, fordi det er det kulturelle og det tillært riktige. Spør han om dere kan ha et åpent forhold. Få deg den sex du trenger fra andre og bli i forholdet med han, som du tydelig elsker.

Anonymkode: 90793...8a9

Tror nok ikke det hadde vært så kult for ham å vite at det ikke blir noe på ham, og på toppen av det hele går til andre for å få sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dere passer bra som gode venner. Litt kjipt om du plutselig finner kjærligheten etter at dere har giftet dere og fått barn.

Anonymkode: 83094...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/20/2018 at 7:49 AM, AnonymBruker said:

Flyttet ut fra eksen i 2016, vi har god kontakt. Treffes noen ganger i uken for middag, bare henge sammen etc. 26 år begge to, ingen barn. Sammen siden 16 års alderen, bodd sammen i 6 år, kjøpt leilighet sammen (og solgt) og skulle gifta oss i sommer.

Jeg flyttet ut på grunn av flere små ting som ødela det store bilde. 

Han har forandret seg mye etter jeg flyttet ut, og det har jeg og. Men jeg kjenner på at jeg elsker alt ved han, bortsett fra kroppen hans. Tenner ikke på han. Samme problemet når vi var sammen(dog de siste årene).

Jeg trener mye, han trener ikke. Dermed er jeg god trent og slank, han er slank og har en helt normal mannekropp men ikke utrent og «slapp».

Er det meg det er noe feil med her?

Han er fantastisk ellers og vi er et veldig bra team sammen.

Burde jeg gå all in for å bli sammen igjen?

Anonymkode: d2e4c...457

Er det fordi han ikke har muskler at du ikke tenner på han?

Anonymkode: 5db6a...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Dere har vært sammen siden dere var 16. Altså har dere vokst opp sammen og entret den voksne verden sammen. Naturlig at du elsker han i den forstand at han er en god venn, men det er naturlig at en vokser fra hverandre når en blir sammen så ung og er hverandres første på absolutt alle spekter av kjærlighet.

Jeg tenker at grunnen til at du ikke tenner på han ikke har noe med kroppens hans å gjøre. Du tenner ikke på han fordi du ikke elsker han på den måten lenger. 

Det beste er, spesielt om han fremdeles har sterke følelser for deg, er at dere kutte kontakten og går videre med livene deres og lever litt hver for dere. Om derer er ment å være sammen så er det godt mulig at dere finner tilbake til hverandre, men sånn som det et nå så burde dere ta litt avstand fra hverandre og finne ut hvem dere er uten hverandre. 

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...