Gå til innhold

Listhaug sine Nazi blomster, Hun bør tenke gjennom beskrivelsen.


Far til 2

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som den kollektive pressen er ute etter å sverte det som svertes kan (pluss litt) så lenge det kommer til Sylvi og FrP.

Anonymkode: 13e4f...9e8

Selvfølgelig, det gjør de hele tiden, men sjelden så åpenlyst som nå.

Anonymkode: e9cb8...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen av blomstene er fra grupper med nazistiske holdninger, noen er ikke det. Problemet er at man ikke vet hvilke som er det og ikke.

Anonymkode: e8afe...1bf

Ja, det skjønner jeg. Men nazi-blomster... Det de ikke ville ha var vel egentlig Listhaug-blomster? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som den kollektive pressen er ute etter å sverte det som svertes kan (pluss litt) så lenge det kommer til Sylvi og FrP.

Anonymkode: 13e4f...9e8

Jeg tror de er ute etter opplagstall...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et viktig element i nazistisk propaganda var å fri til de store massene, til folket. Derav bruken av ordet "sosialisme" - en politikk for folket; og nasjonalsosialisme - en politikk for nasjonens(I dette tilfelle den tyske nasjonens) folk.

Hva nazistene gjorde i praksis burde være godt kjent. Deportering og etterhvert utrydding av alle "svake", "degenererte" og "avvikende" mennesker er reinspikka fascisme.

Sammen f... hvilken innpakning og merkelapp noen velger å gi sin politikk, så er det selve innholdet som teller.

Endret av Ichiko
skrvfl XI
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og folkets frigjøringshær har gjort det kinesiske folk frie og lykkelige. Østtyskland var et demokrati, siden det het Deutsche Demokratische Republik. Den røde armé har forøvrig grønne uniformer.

Anonymkode: de353...90c

Enda et typisk høyreside argument, jeg forsvarer ikke hva Øst Tyskland har gjort. Den Røde Arme hadde grønne uniformer fordi rød er en dum farge når man er i felt. Franskmennene fikk oppleve det med de røde buksene de brukte i starten av første verdenskrig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tøytigern skrev:

Ja, det skjønner jeg. Men nazi-blomster... Det de ikke ville ha var vel egentlig Listhaug-blomster? :klo:

Poenget var at de ikke ville ha blomster fra organisasjoner med nazistiske holdninger.

Anonymkode: e8afe...1bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Severus said:

Enda et typisk høyreside argument, jeg forsvarer ikke hva Øst Tyskland har gjort. Den Røde Arme hadde grønne uniformer fordi rød er en dum farge når man er i felt. Franskmennene fikk oppleve det med de røde buksene de brukte i starten av første verdenskrig. 

Nei. Poenget var jo nettopp å vise at hva man kaller et regime eller en ideologi, ikke er styrende for hvilken politikk som faktisk utøves. Nasjonalsosialismem er akkurat like sosialistisk som DDR var demokratisk, og like sosialistisk som rødearméens uniformer er røde.

Nazismen er og blir et ekstrem høyre-fenomen.

Anonymkode: de353...90c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og brudd på opphavsrett, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...