Gå til innhold

Listhaug sine Nazi blomster, Hun bør tenke gjennom beskrivelsen.


Far til 2

Anbefalte innlegg

Jeg ser at de ansatte i Justisdepartementet har fått tilbud om å ta med seg blomster fra Listhaug-aksjonen hjem.
Men det er ansatte som ikke vil ta de med og kaller det "Nazi blomster".
Om dette er basert på hvordan de oppfatter Listhaug sin politikk eller om det er basert på hvem som har støttet Listhaug med blomster har jeg ingen bakgrunn til å uttale meg om. Likevel vil jeg påstå at et signaliserer at de ansatte er uenig mht den politikken og den beskrivelsen Listhaug har gitt den tiden hun har sittet i Justisdepartementet.
Dette er noe Listhaug bør ta med seg i den vurderingen hun bør ta mht hennes engasjement i Justisdepartementet og forøvrig også hennes kommende påstander i politikken uavhengig av funksjon.

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det var jo et stort sjokk hvem dette kom fra :rolleyes:  Og det sier egentlig nok om hvor venstrevridde departementet er når flere faktisk er såpass dum at de får seg selv til å kalle det naziblomster. Herregud, hvordan disse venstreekstremistene ødelegger landet vårt med alle disse latterlige merkelappene og beskyldningene. Dere har allerede gjort slik at ordet rasist har mistet all sin mening og nå vil dere at nazist også skal være uten mening?!? Skjerp dere!

Anonymkode: 13e4f...9e8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Nazi?? Du er kanskje ikke klar over det, men nazistene var sosialister, og politisk langt i fra det FRP står for. Så om noen skal kalles nazi er det sosialist delen av politikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bedre om de bare blir kastet. :roll: De ansatte i Justisdepartementet er så fantastiske miljøvennlige. Nå står det faktisk en vanvittig mengde blomster der og det er ingen som tvinger dem til å ta med seg en bukett hjem. 

Jeg kan ikke forstå sammenligningene med nazistene. Uskyldige mennesker ble gasset i hjel. Hvor mange mennesker blir gasset i hjel i Norge i dag på grunn av deres religiøse tro? :roll: Greit nok at mange politikere er litt tette i pappen, men så historieløse skulle man faktisk ikke tro at de var. Og politikerne lurer på hvorfor normale mennesker begynner å fordra dem.

Jeg har vært medlem i NTL i mange år nå og ved hvert valg så kjøres det en valgkampanje for Arbeiderpartiet. Alle medlemmene blir sterkt oppmuntret til å stemme på dem. De jubler nok over muligheten for å slenge dritt om en FRP-politiker.

Anonymkode: 07afb...573

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Nazi?? Du er kanskje ikke klar over det, men nazistene var sosialister, og politisk langt i fra det FRP står for. Så om noen skal kalles nazi er det sosialist delen av politikken.

Nå var det ansatte i Justisdepartementet som sa dette, ikke TS. TS refererte kun til hva som ble sagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle seg sosialist er ikke det samme som å være det.
Nazisime er en avart av fascisme. Det er også årsaken til at Hitler gikk så godt sammen med Mussolini.

Dessuten er det å skylde på andre hele tiden (f.eks. skylde på pressen, ansatte i Justisdepartementet og and "slemminger") helt feil, Denne saken må Listhaug ta ansvar for alene og det er godt å se at hun gjør det og nå trekker seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En debatt som stadig vekk dukker opp fordi høyrevridde ønsker den debatten - på sine premisser, "var Hitler en sosialist"?
Ja, og nei. Nei og ja. Ja - med forbehold.

La meg spore av litt og ta et eksempel fra Sambandsstatene og Norge. I både Norge og Sambandsstatene er det folk som avskyr "de liberale". I Sambandsstatene blir de hatet fordi, "det er folk som ønsker å innføre statlig kontroll over folket for at alt skal være lov og mulig", i Norge blir de hatet fordi, "de ønsker å fjerne alt av statlig kontroll over folket for at alt skal være lov og mulig".
Samme ord, forskjellig innehold, tolkning og forståelse av ordet.

Det samme gjelder "sosialist". Adolf ble intervjuet av en amerikansk avis kort tid etter valget (1936) og spurt om han nå ville ta statlig kontroll over alt av bedrifter i Tyskland? Nei, svarte Adolf, det trengte han ikke, for folket var alt under statlig kontroll.
Det er det Adolf la i sosialisme, at individet var "eid" og "styrt" av staten.

Hverken høyre-, FrP- eller andre velgere legger dette i ordet "sosialisme" når de omtaler Adolf som en sosialist. For dem handler det om å skape en assosiasjon til "demokratisk sosialisme" og "Adolf sosialisme". Men de legger altså noe annet i sosialisme enn det Adolf selv gjorde. Det eneste Adolfs sosialisme og dagens folks sosialisme har til felles er selve ordet.

Men Adolf brydde seg ikke om de svake, de som trengte hjelp. Noe som er ironisk, med tanke på at han selv en gang var en av de svake som trengte hjelp...

Anonymkode: 76418...4e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Far til 2 said:

Å kalle seg sosialist er ikke det samme som å være det.
Nazisime er en avart av fascisme. Det er også årsaken til at Hitler gikk så godt sammen med Mussolini.

Dessuten er det å skylde på andre hele tiden (f.eks. skylde på pressen, ansatte i Justisdepartementet og and "slemminger") helt feil, Denne saken må Listhaug ta ansvar for alene og det er godt å se at hun gjør det og nå trekker seg.

Så herlig ironisk at du først sier at å skylde på andre er helt feil, for at du så selv skylder på Listhaug (dvs andre) :rolleyes:

Anonymkode: 13e4f...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Far til 2 skrev:

Å kalle seg sosialist er ikke det samme som å være det.
Nazisime er en avart av fascisme. Det er også årsaken til at Hitler gikk så godt sammen med Mussolini.

Dessuten er det å skylde på andre hele tiden (f.eks. skylde på pressen, ansatte i Justisdepartementet og and "slemminger") helt feil, Denne saken må Listhaug ta ansvar for alene og det er godt å se at hun gjør det og nå trekker seg.

Men listhaug hadde rett, arbeiderpartiet nekter å ta passet fra terrorister som nå kommer "hjem" etter å ha tjenestegjort for IS. Hvorfor? Er de og deres familier så verdifulle og mange velgere for AP at de ikke kan risikere å.miste dem?

Anonymkode: 66632...e59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tøytigern said:

Er det blitt Nazi-blomster, nå? 

Dette har blitt påpekt mange ganger de siste dagene, og den retorikken som brukes av de venstreradikale i sine desperate forsøk på å sverte høyresiden, men folk har som vanlig bare svart at det er jo fordi en og annen person som kanskje kan kalles høyreradikal også har sendt en bukett eller to. Her har du faktisk det beste eksempelet på hvorfor høyresiden er luta lei av venstresidens debatteknikker, nei unnskyld, hersketeknikker.

Anonymkode: 13e4f...9e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Veldig mange stilte seg positive og har benyttet seg av det, sier kommunikasjonssjef i Justisdepartemetet Gunnar Johansen til Dagbladet. https://www.dagbladet.no/nyheter/ansatte-reagerer-pa-at-listhaug-vil-gi-dem-blomster---kaller-det-naziblomster/69629291

Da vil jeg si det er avisen som har interesse av å lage et svært tabloid-oppslag som selger. Ikke at blomstene er Nazi-blomster. 

Det var folk som ikke ville ha blomster fra Listhaug. Det var enkelte som sa det var nazi-blomster når de kom fra en aksjon startet av fremmedfiendtlige grupper på nett. Men kjære... Å si at de ansatte kaller dem nazi-blomster. Det var vel litt drøyt, var det ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Far til 2 skrev:

Jeg ser at de ansatte i Justisdepartementet har fått tilbud om å ta med seg blomster fra Listhaug-aksjonen hjem.
Men det er ansatte som ikke vil ta de med og kaller det "Nazi blomster".
Om dette er basert på hvordan de oppfatter Listhaug sin politikk eller om det er basert på hvem som har støttet Listhaug med blomster har jeg ingen bakgrunn til å uttale meg om. Likevel vil jeg påstå at et signaliserer at de ansatte er uenig mht den politikken og den beskrivelsen Listhaug har gitt den tiden hun har sittet i Justisdepartementet.
Dette er noe Listhaug bør ta med seg i den vurderingen hun bør ta mht hennes engasjement i Justisdepartementet og forøvrig også hennes kommende påstander i politikken uavhengig av funksjon.

 

 

Det var helt klart basert på hvem som hadde startet aksjonen og sendt blomster. Folk visste ikke hvilke buketter som kom fra hvem...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har blitt påpekt mange ganger de siste dagene, og den retorikken som brukes av de venstreradikale i sine desperate forsøk på å sverte høyresiden, men folk har som vanlig bare svart at det er jo fordi en og annen person som kanskje kan kalles høyreradikal også har sendt en bukett eller to. Her har du faktisk det beste eksempelet på hvorfor høyresiden er luta lei av venstresidens debatteknikker, nei unnskyld, hersketeknikker.

Anonymkode: 13e4f...9e8

:plystre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Catalina Culès said:

Nazi?? Du er kanskje ikke klar over det, men nazistene var sosialister, og politisk langt i fra det FRP står for. Så om noen skal kalles nazi er det sosialist delen av politikken.

Så derfor var det naturlig at han allierte seg MED fascistene og MOT kommunistene?

Du må lese historieleksen din. Hitlers propagandaapparat virker tydeligvis fremdeles. Du kan bruke samme logikk for å få det til å fremstå som at Napoelon var muslim (så kan du jo gruble på om du kan historien din godt nok).

Anonymkode: de353...90c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Far til 2 skrev:

Jeg ser at de ansatte i Justisdepartementet har fått tilbud om å ta med seg blomster fra Listhaug-aksjonen hjem.
Men det er ansatte som ikke vil ta de med og kaller det "Nazi blomster".
Om dette er basert på hvordan de oppfatter Listhaug sin politikk eller om det er basert på hvem som har støttet Listhaug med blomster har jeg ingen bakgrunn til å uttale meg om. Likevel vil jeg påstå at et signaliserer at de ansatte er uenig mht den politikken og den beskrivelsen Listhaug har gitt den tiden hun har sittet i Justisdepartementet.
Dette er noe Listhaug bør ta med seg i den vurderingen hun bør ta mht hennes engasjement i Justisdepartementet og forøvrig også hennes kommende påstander i politikken uavhengig av funksjon.

 

 

Vel, svaret står svart på hvitt i artikkelen du linker til. Jeg har virkelig aldri stemt på Listhaug, men såpass uærlig trenger du faktisk ikke være.

Anonymkode: 2b45d...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva ER det med dere på venstresiden? Tåler dere ikke at andre ikke mener det samme som dere?

Anonymkode: 449ed...872

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva ER det med dere på venstresiden? Tåler dere ikke at andre ikke mener det samme som dere?

Anonymkode: 449ed...872

Jeg har også lurt på det samme.  Tenker av det kanskje bare er en liten gruppe som skriver innlegg på innlegg.  Triste greier. 

 

Anonymkode: 1d0fb...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Far til 2 said:

Å kalle seg sosialist er ikke det samme som å være det.
Nazisime er en avart av fascisme. Det er også årsaken til at Hitler gikk så godt sammen med Mussolini.

Dessuten er det å skylde på andre hele tiden (f.eks. skylde på pressen, ansatte i Justisdepartementet og and "slemminger") helt feil, Denne saken må Listhaug ta ansvar for alene og det er godt å se at hun gjør det og nå trekker seg.

Er det virkelig nazi å ikke ønske av terrorister skal ha norsk statsborgerskap? 

Anonymkode: 1d0fb...d51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Far til 2 said:

Jeg ser at de ansatte i Justisdepartementet har fått tilbud om å ta med seg blomster fra Listhaug-aksjonen hjem.
Men det er ansatte som ikke vil ta de med og kaller det "Nazi blomster".
Om dette er basert på hvordan de oppfatter Listhaug sin politikk eller om det er basert på hvem som har støttet Listhaug med blomster har jeg ingen bakgrunn til å uttale meg om. Likevel vil jeg påstå at et signaliserer at de ansatte er uenig mht den politikken og den beskrivelsen Listhaug har gitt den tiden hun har sittet i Justisdepartementet.
Dette er noe Listhaug bør ta med seg i den vurderingen hun bør ta mht hennes engasjement i Justisdepartementet og forøvrig også hennes kommende påstander i politikken uavhengig av funksjon.

 

 

"Hun bør tenke gjennom "  " hun har ikke tatt inn over seg" " hun har ikke forstått" er hersketeknikk.

Anonymkode: 1d0fb...d51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...