Gå til innhold

Har tatt angrepille - men har helt hetta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Lørdag som var endte jeg opp med å bli med en gutt hjem, noe jeg absolutt ikke pleier. Det er 11 dager til jeg får mensen, og jeg var/er midt i utfloden. Jeg har aldri hatt sex uten kondom, og er helt fersk på alt sammen da jeg er ganske ung. Jeg har altså helt panikk for kjønnssykdommer og graviditet, så kan noen gi meg fornuftige tilbakemeldinger så hadde det vært fint.

 

jeg sprang ned på apoteket 14 timer etter samleie og kjøpte en angrepille, tok den med engang. Har jeg grunn til å frykte at jeg kan bli gravid?

når kan jeg sjekke meg for klamydia og når kan jeg sjekke om jeg er gravid? Det er faktisk helt krise om jeg er det.

HJELP

Anonymkode: d5c27...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du skal være ganske trygg som tok angrepille. Bra at du gikk på apoteket så fort!

Angående kjønnssykdommer så bør du vente 3 uker før du tester deg og unngå sex i mellomtiden. Man sier at man skal vente to uker, men tre er best, da er man helt sikker på at testene får med seg alt som eventuelt måtte være der.
Be om en fullsjekk og ikke kun klamydia test - og husk kondom i fremtiden!!!
Kjønnssykdommer er ikke noe å ta lett på, herpes og kjønnsvorter kan plage en hele livet, syfilis og gonore som begge også har blitt populære i dag kan gjøre en alvrlig syk for resten av livet, aids kan man dø av, og klamydia kan man bli steril av,
så man skal huske å alltid beskytte seg, eller ha streng kustus å greie å motstå sexen selvom man er "in the moment" og kåt eller full.

 

Anonymkode: c7866...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du skal være ganske trygg som tok angrepille. Bra at du gikk på apoteket så fort!

Angående kjønnssykdommer så bør du vente 3 uker før du tester deg og unngå sex i mellomtiden. Man sier at man skal vente to uker, men tre er best, da er man helt sikker på at testene får med seg alt som eventuelt måtte være der.
Be om en fullsjekk og ikke kun klamydia test - og husk kondom i fremtiden!!!
Kjønnssykdommer er ikke noe å ta lett på, herpes og kjønnsvorter kan plage en hele livet, syfilis og gonore som begge også har blitt populære i dag kan gjøre en alvrlig syk for resten av livet, aids kan man dø av, og klamydia kan man bli steril av,
så man skal huske å alltid beskytte seg, eller ha streng kustus å greie å motstå sexen selvom man er "in the moment" og kåt eller full.

 

Anonymkode: c7866...6ff

Takk for svar. Men jeg leste at angrepillen ikke vil funke om man er i utfloden når man har ubeskyttet sex og tar pillen? 

Anonymkode: d5c27...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med midt i utfloden?

 

Begynte du å blø litt dagen etter du hadde tatt pillen? 

Flott at du fikk tak i pillen. Også flott at du reflekterer over valgene dine. Vi er mange som har gått gjennom den samme panikken som du sitter med nå. Men her høres det ut som du har gjort rett. Test deg etter noen uker, som ble skrevet her.

Husk kondom i fremtiden. Kanskje du skal gå på prevensjonsmidler i tillegg? Hvis kondomen sprekker f.eks?

Anonymkode: e6fa5...a2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med midt i utfloden?

 

Begynte du å blø litt dagen etter du hadde tatt pillen? 

Flott at du fikk tak i pillen. Også flott at du reflekterer over valgene dine. Vi er mange som har gått gjennom den samme panikken som du sitter med nå. Men her høres det ut som du har gjort rett. Test deg etter noen uker, som ble skrevet her.

Husk kondom i fremtiden. Kanskje du skal gå på prevensjonsmidler i tillegg? Hvis kondomen sprekker f.eks?

Anonymkode: e6fa5...a2c

Jeg skal i følge appen min fått eggeløsning den 15, og det var masse utflod da jeg hadde ubeskyttet sex den 17. Er det sånn at angrepillen ikke fungerer når jeg er midt i eggeløsningen? Jeg klarer ikke å vente, har helt panikk

Anonymkode: d5c27...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ts beskriver at hun ikke har kommet så langt i livet at hun har fått mensen for fullt. 

Pillen funker nok bra den, men du kan ikke gjøre så mye annet enn å vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, FrodeF skrev:

Jeg tror ts beskriver at hun ikke har kommet så langt i livet at hun har fått mensen for fullt. 

Pillen funker nok bra den, men du kan ikke gjøre så mye annet enn å vente. 

Ikke fått mensen for fullt? Jeg er 18 år gammel så det ville vært merkelig. Jeg er bare ikke typen som går rundt å har sex med alle så er veldig uerfaren når det kommer til dette.

Anonymkode: d5c27...4fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe å si hvor hen du er i syklusen. Angrepillen tvinger frem menstruasjonssyklusen slik at sæden ikke får festet seg. Det var derfor jeg spurte om du hadde blødd. Om du har bittelitt eller mye blod, så er det en ganske god indikator på at du er trygg. Kan ta noen dager før du blør.

De gangene jeg fikk panikk hjalp det å finne på noe helt annet enn å lese om pillen og fokusere sånn på det. Spille noe på pcen eller se film f.eks. og hvis tankene dukket opp da og, så måtte jeg bsre puste godt og tenke at det ikke var nyttig å stresse. Tiden går ikke fortere og du får ikke mer svar på om det er i orden jo mer du stresser, dessverre. 

Anonymkode: e6fa5...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Men jeg leste at angrepillen ikke vil funke om man er i utfloden når man har ubeskyttet sex og tar pillen? 

Anonymkode: d5c27...4fe

Regner med du mener eggløsningsslim med utfloden? Angrepiller utsetter eggløsning. Det vil si at de ikke har bra effekt om eggløsning akkurat har vært/egget alt er befruktet. Du ligger litt i risikosonen fordi du antagelig var rundt eggløsning på lørdag. Men de virker på litt flere ting som at de gjør det vanskeligere for ett egg å feste seg og vanskeligere for sperm å svømme også. Kryss fingrene og sats på det beste. Du tok den ganske raskt og det er positivt.

Anonymkode: 2e775...b78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har ikke noe å si hvor hen du er i syklusen. Angrepillen tvinger frem menstruasjonssyklusen slik at sæden ikke får festet seg. Det var derfor jeg spurte om du hadde blødd. Om du har bittelitt eller mye blod, så er det en ganske god indikator på at du er trygg. Kan ta noen dager før du blør.

De gangene jeg fikk panikk hjalp det å finne på noe helt annet enn å lese om pillen og fokusere sånn på det. Spille noe på pcen eller se film f.eks. og hvis tankene dukket opp da og, så måtte jeg bsre puste godt og tenke at det ikke var nyttig å stresse. Tiden går ikke fortere og du får ikke mer svar på om det er i orden jo mer du stresser, dessverre. 

Anonymkode: e6fa5...a2c

Okei. Unnskyld for at jeg ikke skjønner noen ting, haha. Jeg har ikke blødd noe nei.. men du sa det kan ta noen dager, og nå er det bare gått to dager. Men stemmer det at hvis man veier mer enn 78 kg eller noe så fungerer ikke pillen? For det står det veldig mye om på nett, i og med at jeg er 1.77 høy så tviler jeg ikke på at jeg veier noe rundt 70 selv om jeg er slank..

Anonymkode: d5c27...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Unnskyld for at jeg ikke skjønner noen ting, haha. Jeg har ikke blødd noe nei.. men du sa det kan ta noen dager, og nå er det bare gått to dager. Men stemmer det at hvis man veier mer enn 78 kg eller noe så fungerer ikke pillen? For det står det veldig mye om på nett, i og med at jeg er 1.77 høy så tviler jeg ikke på at jeg veier noe rundt 70 selv om jeg er slank..

Anonymkode: d5c27...4fe

Alt du trenger å lese om pillen står inni bladet du får med pakken. Høyde har ingenting å si. Du trenger ikke unnskylde for noe, hvis du lurer så må du spørre.

Anonymkode: e6fa5...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med du mener eggløsningsslim med utfloden? Angrepiller utsetter eggløsning. Det vil si at de ikke har bra effekt om eggløsning akkurat har vært/egget alt er befruktet. Du ligger litt i risikosonen fordi du antagelig var rundt eggløsning på lørdag. Men de virker på litt flere ting som at de gjør det vanskeligere for ett egg å feste seg og vanskeligere for sperm å svømme også. Kryss fingrene og sats på det beste. Du tok den ganske raskt og det er positivt.

Anonymkode: 2e775...b78

Å Gud :( må jeg virkelig vente 3 uker før jeg kan sjekke om jeg er gravid?

Anonymkode: d5c27...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å Gud :( må jeg virkelig vente 3 uker før jeg kan sjekke om jeg er gravid?

Anonymkode: d5c27...4fe

Nei, du kan teste om 11 dager om du ikke får mensen da.

Anonymkode: 2e775...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, FrodeF skrev:

Jeg tror ts beskriver at hun ikke har kommet så langt i livet at hun har fått mensen for fullt. 

Pillen funker nok bra den, men du kan ikke gjøre så mye annet enn å vente. 

Kjære Frode, det er ingenting som heter "mensen for fullt". Man får den en gang så er man cursed resten av livet.

Anonymkode: e6fa5...a2c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alt du trenger å lese om pillen står inni bladet du får med pakken. Høyde har ingenting å si. Du trenger ikke unnskylde for noe, hvis du lurer så må du spørre.

Anonymkode: e6fa5...a2c

Kan jo ikke akkurat snakke med foreldrene mine om det heller.. føler at alt det her blir så stress og dritt som jeg må håndtere selv. Fader å dum jeg var, kommer til å leve i sølibat frem til jeg er pensjonist jeg nå

Anonymkode: d5c27...4fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo ikke akkurat snakke med foreldrene mine om det heller.. føler at alt det her blir så stress og dritt som jeg må håndtere selv. Fader å dum jeg var, kommer til å leve i sølibat frem til jeg er pensjonist jeg nå

Anonymkode: d5c27...4fe

Du er ikke dum, du gjorde bare en feil, som du helt sikkert har lært av nå. Du høres ut som en klok jente. Nå vet du bedre hvordan du skal ta vare på deg selv hvis du vil være seksuelt aktiv.

Anonymkode: e6fa5...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan jo ikke akkurat snakke med foreldrene mine om det heller.. føler at alt det her blir så stress og dritt som jeg må håndtere selv. Fader å dum jeg var, kommer til å leve i sølibat frem til jeg er pensjonist jeg nå

Anonymkode: d5c27...4fe

Ikke ta sorgene på forskudd.At angrepiller ikke er like sikkert som prevensjon, betyr ikke at det har O effekt eller at du er gravid. Det er bare høyere risiko for graviditet, en om du hadde brukt kondom f.eks. og det er det ikke noe poeng å mislede deg for å roe deg ned.

Hvis dette går bra: skaff prevensjon så du slipper dette stresset igjen. Annen prevensjon er langt sikrere en nødprevensjon.

Anonymkode: 2e775...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke dum, du gjorde bare en feil, som du helt sikkert har lært av nå. Du høres ut som en klok jente. Nå vet du bedre hvordan du skal ta vare på deg selv hvis du vil være seksuelt aktiv.

Anonymkode: e6fa5...a2c

NB!! Ekkelt bilde

Jeg tok kontakt med helsesøster og har fått time til å både sjekke meg for kjønnssykdommer og graviditet nå om 3 uker.. men jeg har så ømme pupper, er det en av bivirkningene?

beklager for ekkelt bilde, men dette kom ut da jeg skulle tisse nå... kan det ha noe med pillen å gjøre???6C5409A7-630A-4246-A68A-903C2F7B2186.thumb.jpeg.1fcd1cd41d6ac0159a2c22900fde7d18.jpeg

F323810B-757E-49FF-B07A-7360BD18B8D0.jpeg

Anonymkode: d5c27...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom det ut av skjeden? Uansett så er du jo ikke gravid!! Dette med 78 kilo er tull.

Anonymkode: 5f16d...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Been there, done that." Bra at du skaffet deg angrepille, som andre sier så sjekk deg selv om 3 ukers tid, og jeg tror alt kommer til å gå bra. Ikke tenk så mye mer over det, legg fokuset over på noe annet. Gjerne ta en prat med helsesøster på skolen eller på helsestasjon iløpet av uka, det er veldig godt å bare prate ut om dette og helsesøstre kommer med mange gode ord og råd i slike situasjoner. Jeg har vel tatt en del angrepiller gjennom ungdommen min, og ble ganske trygg på at pillen gjør jobben sin.

Anonymkode: 3afb1...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...