Gå til innhold

Og da var ikke Leger uten grenser lenger politisk nøytrale....


Inspektøren

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Svartmal? De er jo helt åpne om at det er POSITIVT med en mer radikal asyllinje. De mener det gjør verden til et bedre sted når det blir lettere å søke asyl i Europa. Støtter du ikke en mer radikal asyllinje da?

Anonymkode: 2ee83...5c1

Hvorfor var de for en legal rute inn til Europa? for og spare menneskeliv, som ellers hadde lidd drukningsdøden eller få flere asylsøkere til Europa?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Apis skrev:

Deres hovedmål er liv og helse, deres syn på overfarten i middelhavet gjenspeiler det, 

Jeg er for en strengere innvandringspolitikk og min politiske tilhørighet gjenspeiler det.

Anonymkode: ad253...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Apis said:

Deres hovedmål er liv og helse, deres syn på overfarten i middelhavet gjenspeiler det, 

Ja, de mener at å gjøre det lettere å komme til Europa vil være best. At det fører til en flom av migranter vi aldri har sett maken til ser ikke ut til å bry dem nevneverdig. Så derfor er de helt imot asylavtalene som har gjort at flommen er blitt redusert. 

Anonymkode: 2ee83...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Apis skrev:

Jeg også gir til Frelsesarmeen selv om de har et meget konservativt syn på mange ting som jeg ikke deler, bla synet på homofile, så gjør de et meget bra og viktig humanitært arbeid som jeg støtter fult ut 

Mja, du finner alltids noen trauste gamle folk som har et konservativt syn. Men de aller aller fleste har et annet syn på homofile enn hovedkontoret i USA har. Problemet er bare at reglene til bevegelsen er skapt og styrt av hovedkontoret i USA. Dermed har ikke norske sjeler så mye de skal ha sagt. Med mindre de vil bli ekskludert av hovedkontoret i USA.

Silje Hrafa (32) er lesbisk og ansatt i Frelsesarmeen. Hun er sanger og tidligere blitzer. Silje mener armeen i sitt daglige virke behandler homofile som alle andre og at en boikott ikke gagner noen.
https://www.gaysir.no/artikkel.cshtml?cid=13420

Anonymkode: 390e2...568

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? De kan jo ikke bare ta i mot penger fra folk som ikke stemmer?
Mener du at de heller ikke skal ta i mot donasjoner resten av året fra folk som er politisk aktive eller bruker stemmeretten sin? :a034:

Anonymkode: 494f0...4e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apis said:

Hvorfor var de for en legal rute inn til Europa? for og spare menneskeliv, som ellers hadde lidd drukningsdøden eller få flere asylsøkere til Europa?

Det er jo helt irrelevant hvorfor de mener en mer radikal asylpolitikk er best. En legal rute for alle og enhver fra Afrika og Midt-Østen er jo en revolusjon i asylinnvandringen. Det vil bety en flom vi aldri har sett tidligere hvor hvem som helst kan ta fly eller en trygg båttur over til Europa. Poenget er at de er politiske aktører i asylpolitikken. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 2ee83...5c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Apis skrev:

Deres hovedmål er liv og helse, deres syn på overfarten i middelhavet gjenspeiler det, 

Egentlig burde de være imot asylsystemet, slik at ingen tok turen over. Det hadde vært det beste for deres liv og helse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tøytigeren har ikke tapt, brukeren har helt rett. Du er bare en stapeis som ikke vil se sannheten.

Anonymkode: 2909b...358

@Tøytigern har rett. Det er uansett Leger uten grenser som har "vunnet." De har fått inn 15 820 432 kroner fra  75 222 nordmenn pluss alle de som har gitt penger via Vipps og derfor ikke er telt med i antallet givere og summen som er gitt. Aksjonen avsluttes 20.mars klokken 10.00, så det er fortsatt mulig å gi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rozárka said:

@Tøytigern har rett. Det er uansett Leger uten grenser som har "vunnet." De har fått inn 15 820 432 kroner fra  75 222 nordmenn pluss alle de som har gitt penger via Vipps og derfor ikke er telt med i antallet givere og summen som er gitt. Aksjonen avsluttes 20.mars klokken 10.00, så det er fortsatt mulig å gi.

Det tror du ikke selv engang. Leger uten grenser protesterer mot dagens asylpolitikk i klare ordelag fra Norge og EU, de er helt imot avtalene som har blitt gjort med Tyrkia og Libya som har gjort at tilstrømmingen har avtatt. Å påstå noe annet er jo helt latterlig. 

Anonymkode: 2ee83...5c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror du ikke selv engang. Leger uten grenser protesterer mot dagens asylpolitikk i klare ordelag fra Norge og EU, de er helt imot avtalene som har blitt gjort med Tyrkia og Libya som har gjort at tilstrømmingen har avtatt. Å påstå noe annet er jo helt latterlig. 

Anonymkode: 2ee83...5c1

Selv om du har brukt dagen på å gjenta den samme setningen og dele den samme artikkelen i tråd etter tråd, så blir ikke det du sier mer sant av den grunn. 

Anonymkode: 47a2f...9c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åååå, så de kan ta imot donasjoner/gaver fra en tydelig opposisjon MOT Sylvi Listhaug og fremdeles være politisk uavhengig, men Listhaug kan ikke motta blomster uten å støtte rasisme. Skjønner, skjønner. Dobbeltmoral sa du??

Anonymkode: ad253...16c

Venstresiden viser sin beste side ser du. 

Anonymkode: 4bcab...567

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare svare for meg selv. 
Jeg støttet denne aksjonen. Jeg mener Leger Uten Grenser gjør en fantastisk jobb i krigsområder. Dem gjør en fantastisk jobb med å hjelpe der det er behov. 
Noen av dem som har gått i spissen for innsamlingen til Listhaug ønsker ett nytt Holocaust velkomment, dem ønsker vi skal frata hele menneskegrupper sine verdier og rettsvesen, merke dem og putte alle som en, kvinner, barn og menn i arbeidsleirer. Dem ønsker vi skal ha samme behandling på asylsøkere som nazistene hadde mot jødene. Hvorvidt man ønsker en strengere/mildere innvandringspolitikk kan diskuteres i evigheter, men vi kan IKKE gå tilbake til starten av 40tallet og sende hele grupperinger til konsentrasjonsleirer uten rettsvesen. 
Man snakker om å "hjelpe flyktninger der de er", da er Leger uten grenser noen av de man bør støtte, dem går inn i krigssoner og hjelper der. 

Angående at Kreftforeningen sa nei til støtten fra Mannegruppa Ottar, så var det snakk om si nei til donasjon fra en spesiell gruppe, som gjentatte ganger ler og spøker om voldtektet og drap, en gruppe som mener kvinner som er uenige med dem fortjener voldtas og henges ut og det som verre er. Det er en gruppe som gjentatte ganger spres private opplysninger i hensikt om å plage andre. Det er en gruppe som oppfordrer helt tydelig til at ulovligheter som skjer i gruppen ikke skal spres videre. 
Innsamlingen til Leger uten grenser kommer ikke fra en spesiell gruppe. Det kommer fra over 70 000 enkeltpersoner, ja mange tilhører venstresiden, mange tilhører sentrum, og flere tilhører også høyresiden. 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åååå, så de kan ta imot donasjoner/gaver fra en tydelig opposisjon MOT Sylvi Listhaug og fremdeles være politisk uavhengig, men Listhaug kan ikke motta blomster uten å støtte rasisme. Skjønner, skjønner. Dobbeltmoral sa du??

Anonymkode: ad253...16c

Gratulerer! Kjempefin stråmann! 

Anonymkode: 07928...898

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, _popcorn_ said:

Jeg kan bare svare for meg selv. 
Jeg støttet denne aksjonen. Jeg mener Leger Uten Grenser gjør en fantastisk jobb i krigsområder. Dem gjør en fantastisk jobb med å hjelpe der det er behov. 
Noen av dem som har gått i spissen for innsamlingen til Listhaug ønsker ett nytt Holocaust velkomment, dem ønsker vi skal frata hele menneskegrupper sine verdier og rettsvesen, merke dem og putte alle som en, kvinner, barn og menn i arbeidsleirer. Dem ønsker vi skal ha samme behandling på asylsøkere som nazistene hadde mot jødene. Hvorvidt man ønsker en strengere/mildere innvandringspolitikk kan diskuteres i evigheter, men vi kan IKKE gå tilbake til starten av 40tallet og sende hele grupperinger til konsentrasjonsleirer uten rettsvesen. 
Man snakker om å "hjelpe flyktninger der de er", da er Leger uten grenser noen av de man bør støtte, dem går inn i krigssoner og hjelper der. 

Angående at Kreftforeningen sa nei til støtten fra Mannegruppa Ottar, så var det snakk om si nei til donasjon fra en spesiell gruppe, som gjentatte ganger ler og spøker om voldtektet og drap, en gruppe som mener kvinner som er uenige med dem fortjener voldtas og henges ut og det som verre er. Det er en gruppe som gjentatte ganger spres private opplysninger i hensikt om å plage andre. Det er en gruppe som oppfordrer helt tydelig til at ulovligheter som skjer i gruppen ikke skal spres videre. 
Innsamlingen til Leger uten grenser kommer ikke fra en spesiell gruppe. Det kommer fra over 70 000 enkeltpersoner, ja mange tilhører venstresiden, mange tilhører sentrum, og flere tilhører også høyresiden. 
 

Det er usmakelig å stemple alle de som ønsker å støtte en kvinne som er i hardt vær som nazister bare fordi en liten gruppe kanskje er det. 99.99% tar avstand fra nazisme. Da bør man vise litt respekt for disse. Dersom noen av disse enkeltpersonene som støtter Leger uten grenser er forkastelige mennesker, skal vi da stemple alle som støtter denne aksjonen som grusomme?

Anonymkode: 2ee83...5c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tøytigern skrev:

Jeg ble forklart her at Listhaug tar avstand fra rasisme. Jeg mener fortsatt at det er en overdramatisering å si hun ikke skulle få blomster fra noen som syns hun har det tøft. Men det er feil å si at en veldedig organsiasjon plutselig er norsk-sosialistisk venstreorientert i verdenssammenheng fordi 75.000 nordmenn har gitt dem hver sin sum på småpenger.

Men nå får du rulle inne. Klart det ikke er fælt at hun har fått blomster. Det har ingen sagt. Men jeg har nevnt at det er påfallende at noen arrangerer blomster"demonstrasjon", mens andre samler inn penger til gode formål. Det hadde vært flott om Sylvi klarte å rette all godviljen hun får til tiltak og "demonstrasjoner" som kan gjøre en forskjell mer enn å gi henne blomsterallergi. ;)

Anonymkode: 07928...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leger uten grenser er ikke en god organisasjon å støtte dersom man ønsker å støtte flyktninger i nærområdene. De ønsker å åpne opp for at det blir umulig å hjelpe i nærområdene fordi de er motstandere av at Europa oppretter hindre for migrasjon til kontinentet. Støtt heller nøytrale aktører.

Anonymkode: 2ee83...5c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men nå får du rulle inne. Klart det ikke er fælt at hun har fått blomster. Det har ingen sagt. Men jeg har nevnt at det er påfallende at noen arrangerer blomster"demonstrasjon", mens andre samler inn penger til gode formål. Det hadde vært flott om Sylvi klarte å rette all godviljen hun får til tiltak og "demonstrasjoner" som kan gjøre en forskjell mer enn å gi henne blomsterallergi. ;)

Anonymkode: 07928...898

Ja, det handler nok mest om å vise seg frem og skryte av sin godhet.

Anonymkode: 2ee83...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det handler nok mest om å vise seg frem og skryte av sin godhet.

Anonymkode: 2ee83...5c1

Hos hvem? 

Det er nok mange som både gir blomster og donerer penger til gode formål for å vise seg frem og skryte av din godhet. Blomster som dør i løpet av en uke i en haug gjør lite nytte, mens penger til et godt formål vil fremdeles ha sin nytte selv om de ble gitt for å skryte av sin egen godhet. At folk vil vise seg bryr meg midt i ræva, men de kan da "vise seg" med å gjøre noe positivt. :)

200 kr for 100 blomsterkvaster er 20 000 kr. 

Anonymkode: 07928...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hos hvem? 

Det er nok mange som både gir blomster og donerer penger til gode formål for å vise seg frem og skryte av din godhet. Blomster som dør i løpet av en uke i en haug gjør lite nytte, mens penger til et godt formål vil fremdeles ha sin nytte selv om de ble gitt for å skryte av sin egen godhet. At folk vil vise seg bryr meg midt i ræva, men de kan da "vise seg" med å gjøre noe positivt. :)

200 kr for 100 blomsterkvaster er 20 000 kr. 

Anonymkode: 07928...898

Hos de som påstår at venstresiden er så mye bedre enn høyresiden og går rundt og skryter av det. Det er temmelig latterlig og usmakelig. Hvis Profetens Ummah også støttet den aksjonen, hadde det hatt stor betydning? Bør vi stemple alle som gir til Leger uten grenser som forferdelige mennesker av den grunn?

Anonymkode: 2ee83...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...