Gå til innhold

Noen prøvere her med lavt stoffskifte?


Luca_87

Anbefalte innlegg

Hadde forsøkt å bli gravid i 10 mnd uten hell før jeg vant ut at jeg var undermedisinert (tar levaxin). Er nå på prøveperiode 3 etter at TSH kom ned i 1,3 (den var på 3,5). 

Noen i samme situasjon? Erfaringer/tips? Syns det tar så veldig lang tid dette her ;) 

Endret av Luca_87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har subklinisk hypoteriose, dvs ville ikke fått levaxin normalt men pga IVF så må TSH helst være under 2. Derfor har jeg begynt på levaxin for noen mnd siden. På IVF nå har jeg nettopp fått positiv test. Men skal sies at jeg har et IVF barn fra før og den gangen brukte jeg ikke levaxin, selv om TSH var for høy, og det gikk bra allikevel. Dette var kanskje litt på siden av det du lurte på, men svarer likevel 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Waldfee skrev:

Jeg har subklinisk hypoteriose, dvs ville ikke fått levaxin normalt men pga IVF så må TSH helst være under 2. Derfor har jeg begynt på levaxin for noen mnd siden. På IVF nå har jeg nettopp fått positiv test. Men skal sies at jeg har et IVF barn fra før og den gangen brukte jeg ikke levaxin, selv om TSH var for høy, og det gikk bra allikevel. Dette var kanskje litt på siden av det du lurte på, men svarer likevel 😊

Alle erfaringer tas imot med takk her ;) jeg fikk beskjed av gynekologen at TSH over 3,5 gjorde det nærmest umulig å bli gravid. Syns det var litt rart, da jeg har hørt om folk med mye høyere tall bli gravid... men kjekt å høre at det gikk bra for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Luca_87 skrev:

Alle erfaringer tas imot med takk her ;) jeg fikk beskjed av gynekologen at TSH over 3,5 gjorde det nærmest umulig å bli gravid. Syns det var litt rart, da jeg har hørt om folk med mye høyere tall bli gravid... men kjekt å høre at det gikk bra for deg! 

Det stemmer ihvertfall ikke, jeg hadde TSH på 3,8 før det IVF da jeg fikk sønnen. Søsteren min ble gravid med naturmetoden med for høy TSH. Så det kan gå, men det bedrer sjansene veldig om TSH er under 2, så det er ikke helt feil det som sies heller. Håper lavere TSH gir suksess for deg - lykke til 😊!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Waldfee skrev:

Det stemmer ihvertfall ikke, jeg hadde TSH på 3,8 før det IVF da jeg fikk sønnen. Søsteren min ble gravid med naturmetoden med for høy TSH. Så det kan gå, men det bedrer sjansene veldig om TSH er under 2, så det er ikke helt feil det som sies heller. Håper lavere TSH gir suksess for deg - lykke til 😊!

Tusen takk! Håper det får veien snart. Ville prøve litt med «gamlemåten» et par ganger, men om jeg blir utålmodig så har jeg liggende resept på både crinone og letrozol ;) men håper på at det skal gå uten noe hjelpemiddel ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Waldfee said:

Jeg har subklinisk hypoteriose, dvs ville ikke fått levaxin normalt men pga IVF så må TSH helst være under 2. Derfor har jeg begynt på levaxin for noen mnd siden. På IVF nå har jeg nettopp fått positiv test. Men skal sies at jeg har et IVF barn fra før og den gangen brukte jeg ikke levaxin, selv om TSH var for høy, og det gikk bra allikevel. Dette var kanskje litt på siden av det du lurte på, men svarer likevel 😊

Det har jeg og! Jeg er uten medisinering, men skal jammen ta dette opp med legen min nå som vi prøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.3.2018 den 11.16, mika2 skrev:

Det har jeg og! Jeg er uten medisinering, men skal jammen ta dette opp med legen min nå som vi prøver...

Det er nok lurt! Jeg tok det opp med fastlegen etter 6 mnd med pp, men hun visste ingenting om at det kunne være vanskelig med TSH over 3. For henne var dette nivået «normalt». Var ikke før jeg gikk til privat gynekolog etter 8 mnd at jeg fikk vite om dette... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...