Gå til innhold

Ny benkeplate, valgets kvaler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å pusse opp kjøkkenet. Det blir klassisk hvit innredning med bare slette fronter. (Sigdal Scala). Kjøpmanns-håndtak på skuffer, og standard knotter på skap. Kjøkkenviften er sort/skråstillt. Gulvet er en mellomfarget nøytral eikeparkett. Det er ingen fliser per i dag. 

Så, hvilken farge skal jeg velge på benkeplata? Det blir laminat, det er det eneste jeg vet. Jeg er redd det blir for stramt hvis jeg velger sort? Håper dere kan hjelpe meg med litt tips. Fargene i leiligheten går i varme beige-toner, hvis det har noe å si.

Anonymkode: 23ba7...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å pusse opp kjøkkenet. Det blir klassisk hvit innredning med bare slette fronter. (Sigdal Scala). Kjøpmanns-håndtak på skuffer, og standard knotter på skap. Kjøkkenviften er sort/skråstillt. Gulvet er en mellomfarget nøytral eikeparkett. Det er ingen fliser per i dag. 

Så, hvilken farge skal jeg velge på benkeplata? Det blir laminat, det er det eneste jeg vet. Jeg er redd det blir for stramt hvis jeg velger sort? Håper dere kan hjelpe meg med litt tips. Fargene i leiligheten går i varme beige-toner, hvis det har noe å si.

Anonymkode: 23ba7...468

samme som gulvet

Anonymkode: fecf2...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et relativt likt kjøkken utseendemessig og gikk for sort galaxy granitt. Har hatt både heltre og laminat før men granitt er noe av det beste jeg har hatt.

Lyst laminatgulv i varm tone og for det meste eggehvite vegger ellers. Synes ikke den sorte granitten skjærer, liker faktisk kontrasten. Skulle jeg hatt benk i samme tone som gulvet som nevnt over her så hadde det bare sett ut som et gigantisk trappetrinn.

 

Edit - Ser Sigdal viser sort benk f.eks her. Fargemessig så er kombinasjonen veldig likt som hos oss.

Endret av minienthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, minienthe skrev:

Vi har et relativt likt kjøkken utseendemessig og gikk for sort galaxy granitt. Har hatt både heltre og laminat før men granitt er noe av det beste jeg har hatt.

Lyst laminatgulv i varm tone og for det meste eggehvite vegger ellers. Synes ikke den sorte granitten skjærer, liker faktisk kontrasten. Skulle jeg hatt benk i samme tone som gulvet som nevnt over her så hadde det bare sett ut som et gigantisk trappetrinn.

 

Edit - Ser Sigdal viser sort benk f.eks her. Fargemessig så er kombinasjonen veldig likt som hos oss.

Jeg skal ha laminat, og da tror jeg at jeg må styre unna sort. Pent, men hører folk si at det er veldig upraktisk?

Har vurdert mørk alm, men usikker på om støv synes godt på det også. 

Anonymkode: 23ba7...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vises på sort, men er du glad i å vaske og tørke av så går det greit. Laminat holder seg veldig bra, så du kommer nok ikke til å angre. 

Anonymkode: fecf2...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha laminat, og da tror jeg at jeg må styre unna sort. Pent, men hører folk si at det er veldig upraktisk?

Har vurdert mørk alm, men usikker på om støv synes godt på det også. 

Anonymkode: 23ba7...468

Det støv og litt rusk vil synes minst på, er om bunnfargen er grå, med ”dråper” i svart/hvit. Har det selv på benkeplaten og angrer ikke på det valget. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, tdm900 skrev:

Det støv og litt rusk vil synes minst på, er om bunnfargen er grå, med ”dråper” i svart/hvit. Har det selv på benkeplaten og angrer ikke på det valget. 

Har sett på flere typer i dag, alt fra hvitt (dvs ikke helt ensfarget hvitt da), til sort og mørkegrått. Men da har det vært mye spill og struktur, så da ser man kanskje ikke støv så godt? Det var absolutt veldig fint.

Anonymkode: 23ba7...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt en sort steinplate, kanskje larvikitt for å få litt liv. Jeg ser at du skriver at du vil ha laminat, men det får gjerne et "dødt" preg.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte svart, og angrer. Det ser veldig stilig ut så lenge den er skinnende ren, men med en gang den ikke er det så ser den stygg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville styrt unna laminater som skal se ut som tre, de ser fort veldig plastikkaktige og fake ut.

Mørk grå eller sort med litt spill i ville nok jeg gått for.

Anonymkode: 1767b...efe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fossline har en veldig fin lys grå laminat.

Anonymkode: 71f5f...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte laminat som er mørk men ikke helt sort. Går i grå sjatteringer. Ville ikke valgt laminat som er ut som tre.

Anonymkode: 67ec2...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Stenbenkeplate er det eneste som duger, alternativt heltre. Laminatbenkeplate er virkelig ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville valgt en litt varm gråfarge. Vi har det, og det fungerer fint.

Jeg synes laminat av kvalitet absolutt kan se fint ut. Vi har hth-kjøkken med en fin laminatplate, og det ser absolutt ikke billig ut som det kan gjøre på billigkjøkken hvor man stryker på kanten selv. 

Anonymkode: 80d7c...b44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Overrasket skrev:

Stenbenkeplate er det eneste som duger, alternativt heltre. Laminatbenkeplate er virkelig ikke pent.

Jeg skal ha laminat, det duger utmerket til mitt behov.

Anonymkode: 23ba7...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville valgt en litt varm gråfarge. Vi har det, og det fungerer fint.

Jeg synes laminat av kvalitet absolutt kan se fint ut. Vi har hth-kjøkken med en fin laminatplate, og det ser absolutt ikke billig ut som det kan gjøre på billigkjøkken hvor man stryker på kanten selv. 

Anonymkode: 80d7c...b44

Heller veldig mot det faktisk, har sett flere fine alternativ :)

Anonymkode: 23ba7...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Valgte laminat som er mørk men ikke helt sort. Går i grå sjatteringer. Ville ikke valgt laminat som er ut som tre.

Anonymkode: 67ec2...668

Enig, har ikke klart å finne noe som ser fint ut i tre. 

Anonymkode: 23ba7...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...