Gå til innhold

Dere lærere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål jeg alltid har lurt på. Er det ikke gørrkjedelig å lære nye klasser det samme pensumet år etter år?

Anonymkode: 2b9de...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pensummet endrer seg jo og det kommer nye bøker og jeg finner på nyw metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike

Det finnes ikke kjedelig. At jeg underviser i et pensum med lite endringer igjen og igjen vil ikke si at jeg gjør det samme igjen og igjen. Men å kjenne pensum godt gjør meg tryggere og bedre til å se hva som fungerer og hva som ikke fungerer innenfor ulike emner og med ulike elevgrupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, blåbærpike skrev:

Det finnes ikke kjedelig. At jeg underviser i et pensum med lite endringer igjen og igjen vil ikke si at jeg gjør det samme igjen og igjen. Men å kjenne pensum godt gjør meg tryggere og bedre til å se hva som fungerer og hva som ikke fungerer innenfor ulike emner og med ulike elevgrupper. 

Skjønner :) Ser bare for meg min egen, håpløse klasse på ungdomsskolen og naturfaglæreren som skulle lære oss om fotosyntesen. Forsto ikke at han orka det år etter år, liksom.

Anonymkode: 2b9de...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njææ, går man lei finner man på andre undervisningsmetoder.

Dessuten er det veldig greit å stort sett bruke det samme om igjen. Man har nok av andre ting man skal gjøre, enn å planlegge hver eneste time på nytt hver gang. Har man et opplegg fra tidligere som funket godt, så bruker man jo det. Da sparer man også litt tid.

Anonymkode: c20a8...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke! :) Selv om stoffet kanskje er det samme, så er det mye annet som forandrer seg. Ikke minst klassene, og det påvirker også hvordan man jobber med stoffet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...