Gå til innhold

Hvorfor er det så mange dårlige fedre???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her hos oss er ihvertfall mannen akkurat like flink og like knyttet til datteren sin som jeg er . 

Ts

Anonymkode: 0dfbb...fb2

Det er det mange som har sagt...

Anonymkode: b1663...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er det mange som har sagt...

Anonymkode: b1663...b5c

Vel han er det. 

Det er egentlig en selvfølge i mine øyne

Anonymkode: 0dfbb...fb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser jo!!! Jeg ser disse kvinnene som er totalt utslitt og som har ungene med seg overalt mens mennene lever livet som før. Det er ikke snakk om å bare høre en side av en sak! Det er jo helt tydelig for alle.  

Mannen til en venninne av meg dro til las Vegas med kompiser pappa permen!!

 

Anonymkode: 0dfbb...fb2

Men vil disse mennene oppriktig ha barn før dama blir gravid da? Har vanskeligheter for å se for meg en mann som virkelig ønsker seg en familie dra til las Vegas i pappapermen.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ser jo!!! Jeg ser disse kvinnene som er totalt utslitt og som har ungene med seg overalt mens mennene lever livet som før. Det er ikke snakk om å bare høre en side av en sak! Det er jo helt tydelig for alle.  

Mannen til en venninne av meg dro til las Vegas med kompiser pappa permen!!

 

Anonymkode: 0dfbb...fb2

Må være fint å se alt, fru Gud? 

Enkelte ser fortere slitne ut i ammeperioden, noen lar ikke mannen slippe til osv. en må alltid høre begge sider av en sk. 

Hva mannen til din venninne gjorde og hvorfor må du nesten høre med de om, kan være de hadde en avtale fra før barnet ble født for alt jeg vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det er rettferdig da?

Anonymkode: 0dfbb...fb2

Kommer an på. Viktig for barnet da at han er der for han/henne.

Endret av Axl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi delt likt på alle omsorgsoppgaver fra dag 1, fordi vi begge ville det. 

Har sett at en del damer som ikke lar far være involvert i det hele tatt, eller henger over å lar ikke far gjøre ting på sin måte fordi de mener det er feil når det ikke blir gjort akkurat på hennes måte. Hun ser på barnet som sitt, ikke deres. At far da går lei og gir litt f kan jeg på en måte skjønne.

Anonymkode: 212cf...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, l86 skrev:

Men vil disse mennene oppriktig ha barn før dama blir gravid da? Har vanskeligheter for å se for meg en mann som virkelig ønsker seg en familie dra til las Vegas i pappapermen.. 

Jeg kjenner dem ikke så godt at jeg kan svare på det. Men synes du det er en unnskyldning? Hvis hun ble uplanlagt gravid så gir det mannen rett i å være en ræva far? Det er fortsatt like mye hans barn!

jeg kjenner mange mødre med små barn og det er nesten ingen som har menn som gidder å dra lasset like mye som kvinnen 

Anonymkode: 0dfbb...fb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Må være fint å se alt, fru Gud? 

Enkelte ser fortere slitne ut i ammeperioden, noen lar ikke mannen slippe til osv. en må alltid høre begge sider av en sk. 

Hva mannen til din venninne gjorde og hvorfor må du nesten høre med de om, kan være de hadde en avtale fra før barnet ble født for alt jeg vet

Så du kjenner mange menn som stiller opp og tar like mye ansvar for baby som kvinnen? 

Som tar nattevåk i helgene? 

For i min omgangskrets er jeg den eneste som har det sånn

Anonymkode: 0dfbb...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi delt likt på alle omsorgsoppgaver fra dag 1, fordi vi begge ville det. 

Har sett at en del damer som ikke lar far være involvert i det hele tatt, eller henger over å lar ikke far gjøre ting på sin måte fordi de mener det er feil når det ikke blir gjort akkurat på hennes måte. Hun ser på barnet som sitt, ikke deres. At far da går lei og gir litt f kan jeg på en måte skjønne.

Anonymkode: 212cf...720

Ja, dette er nok definitivt også et problem ja

Anonymkode: 0dfbb...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner dem ikke så godt at jeg kan svare på det. Men synes du det er en unnskyldning? Hvis hun ble uplanlagt gravid så gir det mannen rett i å være en ræva far? Det er fortsatt like mye hans barn!

jeg kjenner mange mødre med små barn og det er nesten ingen som har menn som gidder å dra lasset like mye som kvinnen 

Anonymkode: 0dfbb...fb2

Nei, det unnskylder det ikke, men det kan kanskje forklare hvorfor de reagerer på den måten. De føler kanskje barnet er tredd ned over hodet på de og at de ikke er klar for barn eller ansvaret med å ha barn og reagerer ved å koble ut helt. Mødre går gjennom hormonelle forandringer i tillegg til at hjernen faktisk endrer seg under graviditeten, slik at det er biologisk naturlig for kvinner å instinktivt ta seg av barnet, denne endringen opplever ikke menn på samme måte. Og det er jo mange gode fedre som virkelig tar sitt ansvar, jeg kjenner ingen fedre som du skisserer. Men dette er alle godt voksne fedre hvor graviditeten var planlagt, vet ikke om det kanskje har noe å si. 

Endret av l86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg. Min mann er heeelt fantastisk flink pappa. Men jeg blir sjokkert over å høre hvordan mange andre har det. Hvor er samvittigheten til disse mennene?

 

Ts

Anonymkode: 0dfbb...fb2

De er dårlig oppdratt. Underkuede kvinner som oppdrar menn fører disse dårlige holdningene videre. 

Anonymkode: f408f...b53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du kjenner mange menn som stiller opp og tar like mye ansvar for baby som kvinnen? 

Som tar nattevåk i helgene? 

For i min omgangskrets er jeg den eneste som har det sånn

Anonymkode: 0dfbb...fb2

I min omgangskrets er det normen å dele på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt på dette. Leser debatter hvor de har hatt flotte forhold hele graviditeten, men så snart ungen blir født blir hele forholdet ugjenkjennelig. Det skremmer meg litt når jeg leser at så mange opplever å bli sviktet under graviditeten, og når barnet kommer så må hun ta seg av alt, pluss faren som oppfører seg som en sur tenåring. Men så tenker jeg at vi ofte får høre de verste opplevelsene, når folk skriver inn i desperasjon. For når alt er bra, så starter folk sjelden debatter hvor de forteller hvor bra alt er, selv om vi får noen drypp av de i de negative debattene. 

Om ikke annet så har jeg og samboer fått noen gode samtaler om forventinger vi har for fremtiden, barn og  hverandre. Han har mange gode eksempler både i familien sin og i venneflokken, så jeg kommer til å bli veldig sjokkert om han blir en patetisk slask som ikke tar vare på barnet sitt. Og vet at familien hans hadde ikke godkjent slik oppførsel, og svigermor hadde nok flyttet inn for å få orden på han hadde han sviktet. Jeg elsker mine svigerforeldre ❤

Anonymkode: 27678...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MizBiz

jeg har barn med en slabbedask som har skjøvet mesteparten av ansvaret for felles barn over på meg. det er som om han tror at jeg trenger mindre søvn og minimalt med avlastning bare fordi jeg er kvinne. merkelig nok er ingen av oss noe spes tradisjonsbundet i utgangspunktet. dette har selvfølgelig ført til masse krangling. jeg har flyttet for meg selv, men lar han stille opp når han ønsker det selv, for barnet vårt og deres tilknytning sin skyld. 

hvorfor det er sånn? well, menn og kvinner er som regel oppdratt svært forskjellig. selv i såpass moderne familier som det både typen og jeg kommer fra. jeg er vant til å ta litt ansvar for folk rundt meg og er oppmerksom på andres behov. typen min, som tross alt er en nice guy , legger ikke så godt merke til sånt, med mindre han får det inn med teskje. det er en selvfølge for han å prioritere egne behov, mens jeg vurderer andres behov først. jeg sier ikke dette for å fremstille meg som et godt menneske. det her dreier seg om hvor forskjellig man er oppdratt, selv i et såpass moderne land som norge. sånn generelt (med mange hederlige unntak!) burde kvinner bli mye mer "ego" og menn mindre selvsentrerte og mer oppmerksomme på andre.

Endret av MizBiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk mange nybakte mødre ødelegger litt for seg selv når det gjelder fars dektagelse. Og jeg snakker av erfaring :fnise:, selv om vi fikk ryddet opp i det ganske fort med førstemann og har fått flere barn etter det.

Jeg tror mange fedre mister litt av gnisten og selvtilliten ved at de blir for mye kritisert. Det blir mye; -nei, nei, nei. Du kan ikke gjøre sånn eller sånn. Har du tatt på den lua? Den matcher jo ikke sparkebuksa. Osv osv. Vi mødre må stole på fedrene og la de gjøre ting på sin måte, selv om vi egentlig vil at de skal gjøre det på vår.

Små barn tåler veldig mye og tar nok ikke skade av om far får prøve seg frem litt. Og som ved barne- og hundeoppdragelse, så må positiv atferd belønnes og negativ overses. I denne forbindelse kan det også kalles kvinnelist. :fnise:

Vi ser jo veldig mange eksempler på at fedre stiller opp frivillig når barna blir 2-3 år og eldre. Og det er vel da vi mødre har senket skuldrene og funnet ut at barna overlever selv om vi ikke har full kontroll hele tiden.

Sier ikke at det jeg har beskrevet ovenfor gjelder alle, men jeg vet at det gjelder for veldig mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere venniner som absolutt ville ha barn veldig tidlig i forholdet! Hun ene trivdes tillome ikke i forholde før hun ble gravid, men barn skulle hun ha! Flere av disse har fedre som ikke gidder å gjøre noe! Verken om natten og lite på dagtid! Synes det er litt å takke seg selv for! For disse kvinnene skulle absolutt ha baby så tidlig i forholdet! Tviler på at mennene var like gira! 

 

Anonymkode: 72da6...d38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.3.2018 den 22.16, AnonymBruker skrev:

han mener det er en SELVFØLGE at han drar lasset like mye, siden det er akkurat like mye hans barn. 

Så hvorfor er det bare du som har permisjon når han skal gjøre like mye for ungen? Han blir jo da dobbeltarbeidende.

Anonymkode: b0862...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk (jeg er mann, 36) er at alt for mange kvinner får barn med menn som er drittsekker. Typisk bad boy, ikke som i ond, men som i at han holder henne litt på gress, tvinner henne rundt lillefingeren, og en hel del kvinner elsker drama. Så får de barn med disse mennene ihåp om at, "da slår han seg til ro". Noe slike menn ikke gjør, det strider mot deres natur.

Gjett hvem som blir sittende med mestedels av ansvaret, mens han er ute og drikker og fester (selv i en alder av 30+ år ja!)? Det er barnemor det. Kvinner vil dette og det er mannssjåvinistisk av meg å bestemme hvem kvinner får barn med, så da lar jeg være.

Men min mening er at mange av disse kvinnene hadde gjort så mye klokere i å reise til Danmark og få barn selv (sier jeg, selv om jeg er mann, ja), heller enn å få barn med dårlige fedre.

Det er også derfor noen kvinner får barn med 2-3 forskjellige fedre. Slike kvinner elsker drama og tiltrekkes av menn som er slik, gir henne litt, så trekker seg tilbake, gir henne litt, osv. 

Anonymkode: d85c4...238

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små ammende barn trenger naturlig nok mest nærhet til mor, om en putter babyen på et annet rom for så å la mannen flaskemate med pulvermikstur hele natten bare fordi «det skal være likt»... tja. Hva er det med dagens samfunn å skulle dele hver enkelt oppgave 50/50, hvorfor ikke dele den totale arbeidsmengden mellom far og mor slik at den som er best egnet gjør hver sin del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 22.26, AnonymBruker skrev:

Fordi mange menn ikke har respekt for kvinner . JA TIL FEMINISMEN for bedre kjernefamilier, for bedre forbilder for våre barn, og for mindre psykiske problemer hos neste generasjon!

Anonymkode: 1afe6...27c

Feminisme og kjernefamilie er to motpoler, i tilfelle du ikke har fått med deg det.

Anonymkode: 1810e...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...