Gå til innhold

Hvorfor er det så mange dårlige fedre???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på nesten 6 mnd og er selvfølgelig i kontakt med masse mødre med babier på samme alder. 

Jeg er helt sjokka over hvor mange dårlige fedre der er der ute...!!  Svært mange av disse damene får nesten ingen avlastning av mennene sine. Ikke etter jobb, ikke i helgene og ikke om nettene. 

Jeg hører daglig historier om utslitte damer og menn som bare legger seg over på andre siden og sover videre når barnet gråter for 4 timen på rad med kolikk. Det er sjokkerende!

Hos oss tar far baby med engang han kommer hjem fra jobb og i helgene. Han tar henne også om nettene i helgene. Det har han gjort fra begynnelsen. Dette er ikke noe jeg må tvinge han til, han VIL tilbringe mest mulig tid med barnet sitt,  og han mener det er en SELVFØLGE at han drar lasset like mye, siden det er akkurat like mye hans barn. 

Hva feiler det mange menn??? Hvor er samvittigheten deres? 

Og dere kvinner...hvorfor finner dere det? Kast en bøtte vann i hodet på mannen hvis han "ikke hører" baby om natta. Det er nok effektivt!  

 

Anonymkode: 0dfbb...fb2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske mange gode fedre der ute også. Det er verdt å huske.

Anonymkode: f50d2...552

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange dårlige mødre???

Anonymkode: 20579...678

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange menn ikke har respekt for kvinner . JA TIL FEMINISMEN for bedre kjernefamilier, for bedre forbilder for våre barn, og for mindre psykiske problemer hos neste generasjon!

Anonymkode: 1afe6...27c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen til gravide endrer seg fysisk for å tilpasse seg babyen. Menn er dårligere biologisk utstyrt for dette. <-- også grunnen til at det oftere er menn som forlater barna sine.

Anonymkode: 8f15a...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Hadley skrev:

Du kan jo spørre hvorfor disse damene velger å få barn med disse mennene også? 

Fordi de fleste kvinner ikke er klarsynte/tarotkortene jugde.

Anonymkode: b03f4...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske mange gode fedre der ute også. Det er verdt å huske.

Anonymkode: f50d2...552

Det vet jeg. Min mann er heeelt fantastisk flink pappa. Men jeg blir sjokkert over å høre hvordan mange andre har det. Hvor er samvittigheten til disse mennene?

 

Ts

Anonymkode: 0dfbb...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørsmålet kan du snu på å få eksakt like mange dårlige mødre! 

Anonymkode: 38e3b...f01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hadley skrev:

Du kan jo spørre hvorfor disse damene velger å få barn med disse mennene også? 

Ja, jeg skjønner det ikke. 

Og hvorfor disse kvinnene finner seg i å bli behandlet sånn!! Damer må sette ned foten! Hardt!! 

Anonymkode: 0dfbb...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det spørsmålet kan du snu på å få eksakt like mange dårlige mødre! 

Anonymkode: 38e3b...f01

Øhhh nei! Les innlegget mitt en gang til. 

Har du hørt om mange nybakte mødre som ikke gidder å passe på babien sin, men skyver alt ansvaret over på mannen??

Som ruller seg over når baby gråter om natten og ikke gidder å stå opp??

Jeg kan garantere deg 100% at det ikke er mange sånne kvinner!

Anonymkode: 0dfbb...fb2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de får barn alt for fort og mange skulle ikke hatt barn i det hele tatt. Mange menn føler seg vel presset og må få barn selv om de ikke vil og orker kun for å holde på dama.

12 minutter siden, Hadley skrev:

Du kan jo spørre hvorfor disse damene velger å få barn med disse mennene også? 

De er babysyke. Da får de barn med hvem som helst bare for å få barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Axl skrev:

Fordi de får barn alt for fort og mange skulle ikke hatt barn i det hele tatt. Mange menn føler seg vel presset og må få barn selv om de ikke vil og orker kun for å holde på dama.

De er babysyke. Da får de barn med hvem som helst bare for å få barn. 

Dette fenomenet skjer også i forhold som har vart i maaange år og der mannen også ønsket barn

Anonymkode: 0dfbb...fb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette fenomenet skjer også i forhold som har vart i maaange år og der mannen også ønsket barn

Anonymkode: 0dfbb...fb2

De vet ikke hvordan det er å få barn før de sitter med barn selv. Da lar de dama gjøre det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødre er mer mottakelige for barn(og dermed kanskje mer knyttet?). Fedre har lett for å gå. Jobber i relevant yrke og ser at det er forskjell på mor og far. Desverre. Begge parter har mulighet til å unngå graviditet.

Anonymkode: b1663...b5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Axl skrev:

De vet ikke hvordan det er å få barn før de sitter med barn selv. Da lar de dama gjøre det meste. 

Synes du det er rettferdig da?

Anonymkode: 0dfbb...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mødre er mer mottakelige for barn(og dermed kanskje mer knyttet?). Fedre har lett for å gå. Jobber i relevant yrke og ser at det er forskjell på mor og far. Desverre. Begge parter har mulighet til å unngå graviditet.

Anonymkode: b1663...b5c

Her hos oss er ihvertfall mannen akkurat like flink og like knyttet til datteren sin som jeg er . 

Ts

Anonymkode: 0dfbb...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en datter på nesten 6 mnd og er selvfølgelig i kontakt med masse mødre med babier på samme alder. 

Jeg er helt sjokka over hvor mange dårlige fedre der er der ute...!!  Svært mange av disse damene får nesten ingen avlastning av mennene sine. Ikke etter jobb, ikke i helgene og ikke om nettene. 

Jeg hører daglig historier om utslitte damer og menn som bare legger seg over på andre siden og sover videre når barnet gråter for 4 timen på rad med kolikk. Det er sjokkerende!

Hos oss tar far baby med engang han kommer hjem fra jobb og i helgene. Han tar henne også om nettene i helgene. Det har han gjort fra begynnelsen. Dette er ikke noe jeg må tvinge han til, han VIL tilbringe mest mulig tid med barnet sitt,  og han mener det er en SELVFØLGE at han drar lasset like mye, siden det er akkurat like mye hans barn. 

Hva feiler det mange menn??? Hvor er samvittigheten deres? 

Og dere kvinner...hvorfor finner dere det? Kast en bøtte vann i hodet på mannen hvis han "ikke hører" baby om natta. Det er nok effektivt!  

 

Anonymkode: 0dfbb...fb2

Husk at du har bare hørt en side av saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det sikkert vil være mange faktorer som spiller inn. Både hvilken personlighet man får barn med - er man sammen med en latskap i utgangspunktet, er det vel heller liten grunn til å tro at det kommer til å endres når babyen kommer. Det er vel noe riktighet i det om biologi, at menn har vanskeligere for å våkne av babyens lyder, lytte til dens behov osv. Det kommer kanskje ikke like naturlig. Men en god far vil sette seg inn i disse tingene, lære seg opp og prøve å forstå babyens språk.

En annen ting er hvordan man ser for seg livet kommer til å bli vs. hvordan det faktisk blir. De bildene man har i hodet FØR barnet kommer er vel gjerne preget av familieidyll og koselige studenter, ikke så mye hylskrik og babygråt og frustrasjon og søvnmangel. Tenker at mange ikke riktig er forberedt på nettopp hvor tungt og slitsomt det kan være, og hvor mye jobb det er. Det er naivt å tenke at man fortsatt skal ha tid til å se fotballkamp hver eneste uke, samtidig få tid til å jobbe, trene, spise sunt, henge med kompisene, forsette å drive med hobbyen, osv. like ofte som før.... Noen har vel tungt for å gi det opp. Og søvnen da - mange har tungt for å gi opp all den herlige søvnen de hadde tidligere.

Anonymkode: e678e...28e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Husk at du har bare hørt en side av saken

Jeg ser jo!!! Jeg ser disse kvinnene som er totalt utslitt og som har ungene med seg overalt mens mennene lever livet som før. Det er ikke snakk om å bare høre en side av en sak! Det er jo helt tydelig for alle.  

Mannen til en venninne av meg dro til las Vegas med kompiser pappa permen!!

 

Anonymkode: 0dfbb...fb2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...