Gå til innhold

Tenker du positivt om eksene dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen tråd: er det vanlig at folk tenker positivt om eksene sine? 

Jeg skjønner ikke dette med å beholde ting/bilder fra ekser eller være venner senere? Hvorfor det? Den personen er ikke lenger en del av livet og var bare bortkastet tid og energi.

 

Anonymkode: d3138...8a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe vondt å si om noen av eksene mine, jeg. Jeg har bare vært sammen med ålreite folk :P. Det var jo grunner til at det ble slutt, men ikke sånn at det endte med fiendskap eller at jeg tenker negativt om dem for all ettertid. 

Har dog ikke beholdt ting/bilder (jo, mulig en bamse et eller annet sted i bamsesamlingen) fra ekser og jeg er heller ikke venner med dem. Den ene er FB-venn, men bare perifert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd: er det vanlig at folk tenker positivt om eksene sine? 

Jeg skjønner ikke dette med å beholde ting/bilder fra ekser eller være venner senere? Hvorfor det? Den personen er ikke lenger en del av livet og var bare bortkastet tid og energi.

 

Anonymkode: d3138...8a5

Det kommer helt an på hvordan bruddet endte og hvorfor bruddet oppstod. Jeg er god venn med min siste eks, han fortsatte å være min beste venn selv etter bruddet. Har alle bilder fra alle turene vi var på, kommer aldri til å slette de - gode minner. Hadde et fint brudd. Men eksen før han har jeg ingenting positivt å si noe om.

Anonymkode: fd88d...37d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting og bilder forteller noe om livet jeg har levd så det fjernes ikke. Mye er pakket bort, men det er fortsatt min historie.

Når jeg tenker på ekser så er det med likgyldighet, forakt og hat/elsk. Omgås et par ekser fordi jeg må. Smiler pent og er høflig, men distansert.

Anonymkode: b4fc3...f3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å tenke sånn om det utenifra, at ekser bare er bortkastet tid osv, spesielt om man har dårlig erfaring med forhold og dårlige partnere selv. Men for mange så er ikke tiden sammen bortkastet selvom det ikke varte evig, men kan ha hatt en stor berikelse i livet sitt av tiden sammen, selvom det tok slutt.

Jeg har kun en fra fortiden jeg tenker negativt om og har kuttet all kontakt med.
De andre gir jeg fortsatt en klem og ønsker lykke i livet når jeg tilfeldigvis ser de på gata, men opprettholder naturligvis ikke noe kontakt med de i og med at jeg er i et forhold selv nå og de også er. Fortid er fortid, selvom man kan sette pris på tiden man hadde sammen.

Anonymkode: 86797...3ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tenker jeg negativ om, men én forble en god venn etterpå. Vi møttes og fant på ting, snakket ofte på telefon osv. Det var ingenting vondt mellom oss da det ble slutt, følelsene var bare ikke der lenger. Han anser jeg som en god venn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt. Jeg er venner med alle eksene mine. 

Hvorfor skulle jeg rote med hurper?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på eksene mine med en blanding av irritasjon og «hva tenkte jeg på». Men jeg angrer ikke på forholdene, man lærer mye og vi opplevde jo også hyggelige ting sammen. Men det er gode grunner for at det ble slutt med begge eksene mine, og jeg kunne aldri vært god venn med noen av de i ettertid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett vennskapelig forhold til alle bortsett fra en eks. Vi er ikke venner, men er vennlig når vi møtes. Eller gratulerer hverandre på facebook på bursdager og andre begivenheter. Har også en eske på boden med bilder og minner av dem. Har ikke sett på det på 10 år, men vil ikke kaste det. Men hadde vært uaktuelt å ha det på facebook eller insta.

Anonymkode: bb2d6...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av de tenker jeg ingenting negativt om 😊 Min første kjæreste derimot har jeg ingenting til overs for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd: er det vanlig at folk tenker positivt om eksene sine? 

Jeg skjønner ikke dette med å beholde ting/bilder fra ekser eller være venner senere? Hvorfor det? Den personen er ikke lenger en del av livet og var bare bortkastet tid og energi.

 

Anonymkode: d3138...8a5

Jeg tenker positivt om de som person, men samtidig så er jeg veldig klar over hvorfor de ikke passet sammen med meg. Det er jo en grunn til at det ikke ble noe. Jeg unner dem alt godt, og håper de finner noen de blir glade i og lykkelige med. 

Men når det kommer til å det å beholde ting/bilder, så gjør jeg ikke det. Vi kunne derimot fint vært venner (og var venner etter bruddet), men pga. nåværende kjæreste så er ikke det så lett. Og det går også helt fint.

Du skriver at det var bortkastet tid og energi. Jeg ser ikke det på den måten. Jeg tenker at de passet inn i livet mitt der og da, og at de har gitt meg mye positivt både i form av læring og erfaring som jeg ikke ville vært foruten. Så jeg har egentlig utelukkende positiv erfaring med tidligere forhold.

Anonymkode: ca455...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Selvsagt. Jeg er venner med alle eksene mine. 

Hvorfor skulle jeg rote med hurper?

Nå er det ikke alltid slik at man vet at den man er sammen med er en idiot/hurpe/sett inn passende beskrivelse før man har vært sammen en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, SPOCA skrev:

Nå er det ikke alltid slik at man vet at den man er sammen med er en idiot/hurpe/sett inn passende beskrivelse før man har vært sammen en stund. 

Noen mennesker evner å se lengre enn sin egen nesetipp.

To av eksene mine ble mye bedre etter at vi slo opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å tenke en eneste positiv tanke om min eks. Jeg tenker da på hvordan han endret seg så fort han flyttet ut. Hadde noen fortalt at det var mulig å forandre seg så totalt, så hadde jeg ikke trudd de.

Hadde han vist seg sånn han er i dag ved vår første tid sammen, så hadde han aldri blitt min kjæreste eller far til mine barn. Jeg er utrolig stolt av barna mine, men hans nye personlighet er avskyelig.

Anonymkode: 6ab12...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Noen mennesker evner å se lengre enn sin egen nesetipp.

To av eksene mine ble mye bedre etter at vi slo opp.

Er man manipulativ med personlighetsforstyrrelse, som det viste seg at min eks var (han fikk diagnosen etter at vi giftet oss), er det ikke alltid like enkelt å se at den du er sammen med faktisk er en drittsekk. Heldigvis kom jeg meg unna etter at han banket meg for tredje gang, og hadde jeg visst det jeg visste i dag, hadde jeg aldri giftet meg med han. Det var som å slå på en bryter, han endret atferd fra en dag til en annen. Det er faktisk noe av det mest skremmende jeg har opplevd i et forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en eks som var bortkastet tid og energi, skulle helst sett at jeg glemte han helt. Men med en annen eks og andre gutter jeg har hatt en greie med har jeg flere fine minner som jeg tar med meg, for det meste sitter det i hodet men jeg har noen bilder for eksempel fra eksen min. Bare fordi de ikke fortsatt er i livet mitt så betyr ikke det at de ikke har hatt betydning for meg og det er som sagt fine minner. Jeg har minner fra gamle venninner også som jeg ikke har noe kontakt med lenger. 

Anonymkode: 8bfe2...bdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en eks som var bortkastet tid og energi, skulle helst sett at jeg glemte han helt. Men med en annen eks og andre gutter jeg har hatt en greie med har jeg flere fine minner som jeg tar med meg, for det meste sitter det i hodet men jeg har noen bilder for eksempel fra eksen min. Bare fordi de ikke fortsatt er i livet mitt så betyr ikke det at de ikke har hatt betydning for meg og det er som sagt fine minner. Jeg har minner fra gamle venninner også som jeg ikke har noe kontakt med lenger. 

Anonymkode: 8bfe2...bdf

Jeg har opplevd både fine og fæle ting med mine ekser jeg også, men i et større perspektiv blir det en negativ opplevelse jeg bare vil slette fra hukommelsen fordi grunnen til at det blir slutt er at det negative overskygget det positive. For meg, eller dem.

Når jeg tenker tilbake på mine ekser husker jeg det negative alt for godt. Fordi det var det det var mest av i retrospektiv. Jeg blir sint hvis jeg treffer mine ekser og unngår dem i den grad jeg kan for å slippe prate med dem.

Ts

Anonymkode: d3138...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd både fine og fæle ting med mine ekser jeg også, men i et større perspektiv blir det en negativ opplevelse jeg bare vil slette fra hukommelsen fordi grunnen til at det blir slutt er at det negative overskygget det positive. For meg, eller dem.

Når jeg tenker tilbake på mine ekser husker jeg det negative alt for godt. Fordi det var det det var mest av i retrospektiv. Jeg blir sint hvis jeg treffer mine ekser og unngår dem i den grad jeg kan for å slippe prate med dem.

Ts

Anonymkode: d3138...8a5

Men da er det også forståelig at du ikke ønsker å bli minnet på dem eller tenker på de fine stundene. Om jeg har blitt såret så har det tatt lang tid før jeg klarte å tenke på de fine stundene igjen, men nå som alle følelser er borte så kjenner jeg ikke på de vonde følelsene før jeg prøver. Første kjæresten min hoppet rett fra meg til en annen, og det knuste meg fullstendig å få vite at han hadde vært sammen med henne og flørtet litt med henne mens vi fremdeles var sammen. Det er et veldig vondt minne, men likevel har jeg mange gode minner fra han og ser på hele forholdet som generelt veldig positivt. Han var den første kjæresten min, vi gjorde mange ting sammen og jeg lærte mye om hvordan det er å være en kjæreste sammen med han, og det ser jeg bare på som positivt selv om noen av erfaringene var negative. Tar det med meg og lærer av det, og så fokuserer jeg på det fine. 

Med han som jeg ønsker å glemme var det mye utroskap og vold, så der klarer jeg ikke å se noen fine minner jeg hadde med han, selv om jeg sikkert hadde det der og da. Så for meg tenker jeg at det kommer an på forholdet som helhet, om det for det meste ga meg noe positivt eller ikke. 

Anonymkode: 8bfe2...bdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken

Tenker positivt om mor til mine barn, ellers har jeg utelukkende dårlige erfaringer og opplevelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...