Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en som var aseksuell ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

... dersom vedkommende var din sjelevenn?

Anonymkode: 0caf6...b0d

Lett. 

Anonymkode: 3917c...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nesten aseksuell selv, noe jeg frykter vil ødelegge mitt nåværende forhold. Men jeg hadde ikke hatt noen problemer med å date en aseksuell

Anonymkode: edb1b...30e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du risikerte jo at vedkommende ble ulykkelig forelsket i deg ...

Anonymkode: 0caf6...b0d

Jeg tror ikke forelskelse kan eksistere uten samtidig behov for intimitet. 

Anonymkode: 6c678...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

... dersom vedkommende var din sjelevenn?

Anonymkode: 0caf6...b0d

Usikker på konseptet. Skulle vi hatt barn sammen da, mens jeg hadde sex med andre? Skulle denne asexuelle vært en del av et forhold som involverte meg, den asexuelle og en eller flere andre menn? 

Dersom den aseksuelle presset sin seksualitet på meg så ville han eller hun vært emosjonelt ugreit kontrollerende, og da ville vi jo selvsagt verken vært sjelevenner eller glad i hverandre. Så da faller premissen din. 

Svaret er altså ja. Jeg kunne ha inkludert en aseksuell i et alt fungerende samliv. Som en av 3. Dersom vedkommende ønsket seg inkludert, og ikke ønsket å være kontrollerende. Kontrollerende mennesker pleier jeg ikke vennskap med.

Anonymkode: 17a1c...774

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men vi kunne vært gode venner. 

Jeg trenger den fysiske nærheten i ett forhold. Det trenger ikke være flere ganger i uken, men ville savnet sex med mannen jeg elsker.

Anonymkode: b34c5...968

Du kunne jo fortsatt sitte i armkroken hans og se på TV. Det er også fysisk nærhet.

Anonymkode: 0caf6...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det kunne jeg ikke. Ikke om jeg fikk "lov" av h*n å ha sex med andre heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke forelskelse kan eksistere uten samtidig behov for intimitet. 

Anonymkode: 6c678...725

Mange aseksuelle kan bli forelsket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel det bare hadde funket med to som er aseksuelle. Er det selv men har ikke prøvd ut å ha en partner som er det. Eller er det nesten. Onanerer ett par ganger i halvåret. Men hvor i allverden skulle en funnet likesinnede i grunn ?

Anonymkode: 9f845...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man i det hele tatt si at en person er ens sjelevenn da? Hvis man ønsker og har behov for sex sammen med den man har et forhold med?

Jeg hadde ikke ønsket et sexløst samliv, så jeg vil si nei.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uaktuelt. Hadde aldri klart å leve et helt liv med en partner som aldri kunne ønsket seg sex med meg, selv om det ikke hadde noe med meg som person å gjøre. Hadde heller ikke hjulpet å "få lov til å ha sex med andre". Hvis jeg finner det du kaller en sjelevenn hjelper det ikke en dritt å få ligge med en annen person i stedet, og jeg hadde nok uansett ikke klart å ha sex med andre enn partneren samme hvor greit det var for partner. 

Jeg har ingen verdens ting med folks seksualitet, og andre gjør akkurat det de vil eller er disponert for. Men for meg er det, uten unntak, fullstendig uaktuelt å finne meg en aseksuell partner.

Anonymkode: 3cdf7...d0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

... dersom vedkommende var din sjelevenn?

Anonymkode: 0caf6...b0d

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, definitivt ikke. Jeg kunne ha prøvd å få det til å fungere dersom jeg allerede var forelsket, men jeg hadde sannsynligvis blitt en skygge av personen jeg er... Fysisk nærhet i form av seksuell kontakt er så viktig for meg atjeg ville blitt svært nedfor over tid uten. 

Anonymkode: bcb36...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aseksuell og sølibat er ikke det samme. Aseksuelle opplever ikke fysisk eller seksuell tiltrekning til andre mennesker, men de kan fremdeles ha og like sex. Søllibat er når man velger å ikke ha sex.

Det er aseksuelle som har sex fordi de vil gjøre partneren glad, og det er aseksuelle som aldri har sex. Begge deler er ok.

Anonymkode: 44761...260

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aseksuell og sølibat er ikke det samme. Aseksuelle opplever ikke fysisk eller seksuell tiltrekning til andre mennesker, men de kan fremdeles ha og like sex. Søllibat er når man velger å ikke ha sex.

Det er aseksuelle som har sex fordi de vil gjøre partneren glad, og det er aseksuelle som aldri har sex. Begge deler er ok.

Anonymkode: 44761...260

Hvordan kan aseksuelle like sex? Mener du at de har sexlyst, bare at den ikke er rettet mot noen bestemt? Jeg trodde ikke de som var aseksuelle hadde noen form for seksuelle følelser/behov?

Anonymkode: 0caf6...b0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan aseksuelle like sex? Mener du at de har sexlyst, bare at den ikke er rettet mot noen bestemt? Jeg trodde ikke de som var aseksuelle hadde noen form for seksuelle følelser/behov?

Anonymkode: 0caf6...b0d

Det finnes mange grader av aseksuell, dette er ikke binært. Noen ønsker aldri å ha sex, noen ønsker å ha sex med tanke på reproduksjon, noen ønsker å ha sex innimellom, men er motivert mer av nærheten enn av seksuell lyst feks. Andre igjen har seksuell lyst, men av så lav frekvens at de likevel identifiserer seg som aseksuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne, men jeg tror det er best hvis begge er. 

Anonymkode: 2ad5c...fe1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apollonia skrev:

Det finnes mange grader av aseksuell, dette er ikke binært. Noen ønsker aldri å ha sex, noen ønsker å ha sex med tanke på reproduksjon, noen ønsker å ha sex innimellom, men er motivert mer av nærheten enn av seksuell lyst feks. Andre igjen har seksuell lyst, men av så lav frekvens at de likevel identifiserer seg som aseksuelle.

Jeg trodde at aseksuelle aldri ønsket å ha sex, men hadde tydeligvis ikke peiling.

Men jeg vil fortsatt si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...