Gå til innhold

Når skal jeg teste? SA, mens og eggløsning


godtogblandet

Anbefalte innlegg

Alltid regelmessig mens, så jeg regner jeg har hatt eggløsning 14-15 dager etter mensens første dag. Ble gravid, men mistet i uke 8 15. januar. Fikk tilbake første mens 20. februar. I følge kalender så har jeg regnet ut at jeg hadde eggløsning 6. - 8. mars. Brukte ikke eggløsningstester, men hadde eggløsningsslim og ellers vanlige symptomer på eggløsning som jeg alltid har hatt. Da er spørsmålet mitt: Når kan jeg ta en graviditetstest? Kan jeg ta onsdag morgen, eller bør jeg vente til helgen? Må vel regne med at eggløsning er litt forsinket - det er vel ganske vanlig etter en SA? Mensen skal komme torsdag/fredag. 

Takk for alle som tar seg tid til å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at du kan prøve deg på test alt i morgen (2 uker etter 6.mars og 4 uker etter mensstart).

Anonymkode: 2813f...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at du kan prøve deg på test alt i morgen (2 uker etter 6.mars og 4 uker etter mensstart).

Anonymkode: 2813f...973

Takk for oppløftende svar! :)Men da bør jeg vel ta på morgenurin? Eller kan det HCG-nivået være såpass høyt da at det kan slå ut på ettermiddagsurin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, godtogblandet skrev:

Takk for oppløftende svar! :)Men da bør jeg vel ta på morgenurin? Eller kan det HCG-nivået være såpass høyt da at det kan slå ut på ettermiddagsurin? 

Ville brukt morgenurin da siden det kan være tidlig om eggløsning lå litt senere en 6. mars.

Anonymkode: 2813f...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville brukt morgenurin da siden det kan være tidlig om eggløsning lå litt senere en 6. mars.

Anonymkode: 2813f...973

Enig. Takk :) Krysser fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet nå - klarte ikke å holde meg! Den var svakt positiv! :) Skal kjøpe ny test i morgen og teste på torsdags morgenurin, så blir den nok sterkere forhåpentligvis! Hurra :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 2813f...973

Testet på nytt med morgenurin i dag (clearblue), og den viste Gravid 1-2 uker :) Så da var det pga. at jeg testet litt for tidlig på tirsdagen. Veldig glad nå:nordvesta: Så jeg er i dag 4+3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.03.2018 den 19.39, godtogblandet skrev:

Alltid regelmessig mens, så jeg regner jeg har hatt eggløsning 14-15 dager etter mensens første dag. Ble gravid, men mistet i uke 8 15. januar. Fikk tilbake første mens 20. februar. I følge kalender så har jeg regnet ut at jeg hadde eggløsning 6. - 8. mars. Brukte ikke eggløsningstester, men hadde eggløsningsslim og ellers vanlige symptomer på eggløsning som jeg alltid har hatt. Da er spørsmålet mitt: Når kan jeg ta en graviditetstest? Kan jeg ta onsdag morgen, eller bør jeg vente til helgen? Må vel regne med at eggløsning er litt forsinket - det er vel ganske vanlig etter en SA? Mensen skal komme torsdag/fredag. 

Takk for alle som tar seg tid til å svare :)

Den første EL etter SA kan komme når som helst. Din ble allerede 1 uke forsinket ift. datoer du skriver. Sykluser etter det skal egentlig være helt normale. Så hvis syklusen begynte den 20. februar, så er du nå ca 1 uke forbi IKM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Ser nå at du testet positivt. Gratulerer.

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, godtogblandet skrev:

Testet på nytt med morgenurin i dag (clearblue), og den viste Gravid 1-2 uker :) Så da var det pga. at jeg testet litt for tidlig på tirsdagen. Veldig glad nå:nordvesta: Så jeg er i dag 4+3. 

Hurra! Gratulerer :)  

Anonymkode: 2813f...973

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...