Gå til innhold

Lengde på graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 9 uker på vei fikk jeg beskjed om, noe som betyr at fosteret er 7+ uker gammelt. Hvordan regnes dette? Jeg trodde 9 uker på vei er ni uker gammelt foster. Så enkelt var det ikke. Og hva regnes som abort 12 uker grensen? Lengden på graviditeten eller antall uker på foster? Skiller jo nesten hele to uker her!

Anonymkode: 36190...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer. Man regner svangerskapsuker fra 1.dag i siste menstruasjon=ca 2 uker lenger enn fosterets reelle alder som egentlig er fra eggløsning/befruktning.

Abort grensen på 12 uker er satt etter svangerskapsuker. Altså når fosteret er ca 10 uker. 

Du forholder deg altså til at du er 9 uker på vei, og har selvbestemt abort til og med dag 11+6.

Anonymkode: 4d17f...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 19.36, AnonymBruker skrev:

Det stemmer. Man regner svangerskapsuker fra 1.dag i siste menstruasjon=ca 2 uker lenger enn fosterets reelle alder som egentlig er fra eggløsning/befruktning.

Abort grensen på 12 uker er satt etter svangerskapsuker. Altså når fosteret er ca 10 uker. 

Du forholder deg altså til at du er 9 uker på vei, og har selvbestemt abort til og med dag 11+6.

Anonymkode: 4d17f...440

Da vet jeg det, takk for svar :) Jeg beholder, er bare redd for å miste. Tenkte at nå er jo fosteret snart 12 uker gammelt, men når jeg er 12 uker på vei er jo fosteret bare 10 uker da :( 

Anonymkode: 36190...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Da vet jeg det, takk for svar :) Jeg beholder, er bare redd for å miste. Tenkte at nå er jo fosteret snart 12 uker gammelt, men når jeg er 12 uker på vei er jo fosteret bare 10 uker da :( 

Anonymkode: 36190...299

Du er 12 uker på vei! Så dette går nok bra!

Anonymkode: 48715...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er 12 uker på vei! Så dette går nok bra!

Anonymkode: 48715...be7

:) 

Anonymkode: 36190...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Jeg er 9 uker på vei fikk jeg beskjed om, noe som betyr at fosteret er 7+ uker gammelt. Hvordan regnes dette? Jeg trodde 9 uker på vei er ni uker gammelt foster. Så enkelt var det ikke. Og hva regnes som abort 12 uker grensen? Lengden på graviditeten eller antall uker på foster? Skiller jo nesten hele to uker her!

Anonymkode: 36190...299

Man regner et svangerskap fra første dag i siste menstruasjon. Ved abort regnes uker fra siste mens sin første dag. 

Anonymkode: 8d2ad...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...