Gå til innhold

Positiv test i går - omgangssyken i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
Som overskriften sier. Testet positivt i går og fikk bekreftet det med ny test i morges,  Venter egentlig ikke mensen før til helgen, så har fått positiv test tidlig. Nå ligger hele familien med med omgangssyken. Det kommer begge veier, jeg har kastet opp 7-8 ganger og gått på do sikkert det dobbelte. Oppi alt begynner jeg å bekymre meg for frøet i magen...kan det være skadelig for det på noen måte? Tenker særlig på det siden det er så tidlig... Noen som vet? 

Anonymkode: 00b91...f90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøet i magen ligger nok godt beskyttet. Det er jo en del som kaster opp mye pga. svangerskapskvalme, uten at det går galt av den grunn. Jeg var rammet av det, og tenkte noen ganger at embryoet måtte bli ristet løs så hardt som jeg brakk meg. Noen runder med magekramper og diaré var det også i starten. Så jeg skjønner bekymringen. Men den lille skal allerede ha festet seg godt og være trygg der inne. Jeg tenkte en del på at jeg ikke fikk i meg viktige næringsstoffer, men fikk beskjed om at embryoet er så bittelite i starten og tar det lille det trenger fra lagrene i kroppen. God bedring!

Anonymkode: e9ef0...fc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme skjedde med meg... to dager etter positiv test fikk jeg omgangssyke. Jeg kastet opp i to døgn og fikk ikke i meg hverken mat eller drikke. jobber i barnehage og det gikk mye omg.syke på den tiden, derfor vet jeg at det var det jeg hadde.  Men det gikk bra her, lille tulla i magen er fremdeles frisk og rask :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad for å høre dette!! Slapper litt mer av:) tusen takk damer:laugh:

Anonymkode: 00b91...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hyperemesis dette svangerskapet, med hyppig og voldelig oppkast hver bidige dag i nesten syv måneder. Jeg har spydd så brutalt at jeg har begynt å blø neseblod og fra slimhinnene i underlivet samtidig. Ingenting av dette har påvirket småtten i magen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...