Gå til innhold

Jobbe som førskolelærer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan det er å jobbe som førskolelærer? Er det sånn at du må elske barn? Jeg vurderer å søke det til høsten, men er usikker på om det passer meg. Liker å jobbe med mennesker og med høyt tempo. 

Anonymkode: 595e0...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altfor mye press og ansvar. Krevende foreldre og mye sykdom og fravær. Om du ikke er glad i barn fra før, vil det ikke bli bedre å jobbe i barnehage. 

Anonymkode: 778ad...696

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altfor mye press og ansvar. Krevende foreldre og mye sykdom og fravær. Om du ikke er glad i barn fra før, vil det ikke bli bedre å jobbe i barnehage. 

Anonymkode: 778ad...696

Hmm var det jeg fryktet

Anonymkode: 595e0...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver jobb med mennesker medfører høye krav og stress. Så sånn er det i alle disse yrkene. Men de fleste ped lederne jeg kjenner til stortrives. Jeg var ikke spes glad i barn før jeg fikk dem selv, men nå synes jeg det er veldig givende å jobbe med barn (jobber i skolen). Så dette kan endre seg. Det er mye positivt med å jobbe i bhg, mye latter og glede fra barna, får være ute hver dag, osv. I tillegg helt Ok lønn, fri hver helg og helligdager. Vil heller anbefale dette enn f eks sykepleien. Synes du skal prøve😊

Anonymkode: 55470...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enhver jobb med mennesker medfører høye krav og stress. Så sånn er det i alle disse yrkene. Men de fleste ped lederne jeg kjenner til stortrives. Jeg var ikke spes glad i barn før jeg fikk dem selv, men nå synes jeg det er veldig givende å jobbe med barn (jobber i skolen). Så dette kan endre seg. Det er mye positivt med å jobbe i bhg, mye latter og glede fra barna, får være ute hver dag, osv. I tillegg helt Ok lønn, fri hver helg og helligdager. Vil heller anbefale dette enn f eks sykepleien. Synes du skal prøve😊

Anonymkode: 55470...d69

Takk for svar 😊 Har tenkt på mye av det du nevner her. Har jobbet turnus i mangen år allerede så det er jo veldig fristende med en sånn type jobb. Tror egentlig jeg kan trives med det meste, bortsett fra butikkjobb som jeg har fått helt nok av! 

Anonymkode: 595e0...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊 Har tenkt på mye av det du nevner her. Har jobbet turnus i mangen år allerede så det er jo veldig fristende med en sånn type jobb. Tror egentlig jeg kan trives med det meste, bortsett fra butikkjobb som jeg har fått helt nok av! 

Anonymkode: 595e0...49b

Så lenge du har lyst til å jobbe med mennesker så er det et supert utgangspunkt. Nå vet jeg ikke om du er helsefagarbeider el lign men det er mange av dem som nå jobber i bhg og skole i stedet for, pga de ikke orker mer turnus og stress  i helsevesenet.

Barn er jo mennesker de og, du blir nok glad i dem når du blir kjent med dem og tilbringer mye tid sammen.😊

Anonymkode: 55470...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du har lyst til å jobbe med mennesker så er det et supert utgangspunkt. Nå vet jeg ikke om du er helsefagarbeider el lign men det er mange av dem som nå jobber i bhg og skole i stedet for, pga de ikke orker mer turnus og stress  i helsevesenet.

Barn er jo mennesker de og, du blir nok glad i dem når du blir kjent med dem og tilbringer mye tid sammen.😊

Anonymkode: 55470...d69

Har jobbet som assistent. Var skolelei etter vgs og skal begynne på igjen etter flere år 😊 Liker å jobbe med eldre, det er givende og de aller fleste man møter er fine folk😊

Anonymkode: 595e0...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet som assistent. Var skolelei etter vgs og skal begynne på igjen etter flere år 😊 Liker å jobbe med eldre, det er givende og de aller fleste man møter er fine folk😊

Anonymkode: 595e0...49b

Jeg er selv sykepleier og liker best å jobbe med eldre jeg og, eller barn😉 Det er noen likhetstrekk mellom de to gruppene faktisk. Og de aller fleste barn er fine de og, hvis man kan si det slik😄 Nå prøver jeg å kombinere jobb i skolen med liten jobb på sykehjem, trives godt😊 lykke til!

Anonymkode: 55470...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv sykepleier og liker best å jobbe med eldre jeg og, eller barn😉 Det er noen likhetstrekk mellom de to gruppene faktisk. Og de aller fleste barn er fine de og, hvis man kan si det slik😄 Nå prøver jeg å kombinere jobb i skolen med liten jobb på sykehjem, trives godt😊 lykke til!

Anonymkode: 55470...d69

Tusen takk😊

Anonymkode: 595e0...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli trafikklærer isteden. Bedre jobb, lønn og elever.

Offentlige ansatte er kjedelige grå burugler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Bli trafikklærer isteden. Bedre jobb, lønn og elever.

Offentlige ansatte er kjedelige grå burugler.

Deg tar jeg ikke seriøst. Har ingen interesse for bil eller å bli trafikklærer 😊

Anonymkode: 595e0...49b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Deg tar jeg ikke seriøst. Har ingen interesse for bil eller å bli trafikklærer 😊

Anonymkode: 595e0...49b

Vi underviser så vidt om bil. 

Vi underviser i trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Vi underviser så vidt om bil. 

Vi underviser i trafikk.

Yrket frister ikke. Du burde kanskje ikke snakke om viktige yrkesgrupper som kjedelige grå burugler. 

Anonymkode: 595e0...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Yrket frister ikke. Du burde kanskje ikke snakke om viktige yrkesgrupper som kjedelige grå burugler. 

Anonymkode: 595e0...49b

Jeg redder liv. 

Jeg leker ikke med snørrete unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg redder liv. 

Jeg leker ikke med snørrete unger.

Du forpester de trådene du skriver ditt svada i. Nå skal jeg ikke gidde å bruke mer energi på deg. God natt!

Anonymkode: 595e0...49b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...