Gå til innhold

Krf har ikke tillit til Listhaug


Drizzt

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Druid skrev:

Det først får vi aldri vite noe om, gitt det som kom fram i referatet på fredag, og som har fulgt henne med uttalelser fra alle rundt henne, har hun ikke unnskyldt i det hele tatt. 

Hun har hatt nok av muligheter; men etter å ha pisket henne opp 4 ganger på fredag, så regnet de vel ikke med å endelig få noe fornuftig ut av henne. 

Men det er svakheter i Erna sin takling av dette. Men jeg kan ikke se noen annen mulighet enn at hun ble lurt. Hun trodde Listhaug skulle ta ned bildet i etterkant av at hun gikk på TV og hadde forsvarstalen for henne, sånn at det aldri ble en diskusjon om regjeringen. Vanskelig å se hvorfor det ikke ble sånn.

Krf er ett sentrumsparti. De har enorm makt som de har brukt siden de ble etablert , nettopp fordi de vingler etter hvem som gir dem mest. Det er sånn de får velgere. De kan helt klart komme til å tape velgere, men de fleste dee har tapt så langt de siste 6 årene er knyttet til å la seg binde til masten i H-FrP regjeringen. De kommer neppe til å miste netto oppslutning. 

Pisket henne opp? Hun unnskyldte seg ganske oppriktig helt fra første gangen. Men opposisjonen ville ydmyke henne og hadde ikke planer om å godta unnskyldninger. Jeg har aldri, aldri sett en verre behandling av en angrende politiker som beklager foran Stortinget, og ærlig talt synes jeg ikke det er norsk politikk verdig. Som sagt var det krystallklart at hverken Hareide, eller Støre, eller resten hadde planer om å akseptere unnskyldningen. Etter å ha feilaktig (min mening) beskyldt henne for en rekke ting, ville de at hun både unnskyldte seg gjerne flere ganger for å virke mer ydmykende og likevel fremme mistillitforslag og støtte det til slutt. Altså det var sirkusspill fra A til Å og herved har jeg 100% mistet tillit til Stortinget. Behandlingen hun fikk var ikke en justisminister verdig. Det er helt latterlig og jeg har sett mye i andre europeiske parlamenter. Jeg trodde Norge var bedre enn det, men tydeligvis ikke. Hvis Erna går av etter kabinettspørsmålet, blir det en kaotisk tilstand i landet iallefall fram til neste valg. Det kommer aldri til å bli en regjering med kun H, Krf og V slik Hareide drømmer. Ikke så lenge partiet hans er på vei ut av Stortinget, V holder seg fast så vidt og Frp er tredje største parti. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har en tøff tone og er selvsagt veldig utypisk norsk, men i andre vestlige land er det helt normalt. Såpass må man tåle og ikke sutre i evigheter for en tøff og direkte stil. 

Anonymkode: 1a2da...c04

Hadde det vært snakk om en partipolitiker kunne jeg vært enig. Men når det gjelder en justisminister så vil jeg ikke ha en slik i Norge. Jeg vet at andre "siviliserte" land er mer "liberale" men jeg vil gjerne at politikere skal ha en verdighet og inngi respekt for sitt arbeide. Derfor er det viktig for meg å ikke ha ministere som synes det er greit å leke nettroll eller å grafse damene i musa.

Anonymkode: be868...d7a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde det vært snakk om en partipolitiker kunne jeg vært enig. Men når det gjelder en justisminister så vil jeg ikke ha en slik i Norge. Jeg vet at andre "siviliserte" land er mer "liberale" men jeg vil gjerne at politikere skal ha en verdighet og inngi respekt for sitt arbeide. Derfor er det viktig for meg å ikke ha ministere som synes det er greit å leke nettroll eller å grafse damene i musa.

Anonymkode: be868...d7a

Om du tror det er USA jeg sikter til så tar du feil. Dette er jo helt normale kommentarer i europeiske land også. Det er jo bare å sette ting på spissen og skaper litt temperatur i politikken. Jeg tror ikke Norge er tjent med å få flere typisk norske politikere inn i rikspolitikken. 

Anonymkode: 1a2da...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Druid skrev:

Sett i lys at de VISSTE at dette ville få en regjering på plass som kom til å øke bensinavgiftene høyere på ett mer generelt og mere ideologisk problematisk grunnlag, var det en rabiat overreaksjon.  Det var CIH som ville markere seg på bekostning av partiets forhandlingsrom, og noe som sikret han flere ti-år uten makt. 

Kult, de satte prinsippene foran det praktiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KRF har 3.2%. Det er ingen ting Hvem bryr seg egentlig om hva et parti under sperregrensa ingen stemmer på mener? 

Anonymkode: ef9cb...6ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

KRF har 3.2%. Det er ingen ting Hvem bryr seg egentlig om hva et parti under sperregrensa ingen stemmer på mener? 

Anonymkode: ef9cb...6ba

Litt rart å si det akkurat nå. Nå er det veldig mange som lurer på hva de sier siden de faktisk kan velte en regjering. Liten tue kan velte stort lass.

Anonymkode: be868...d7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Vampen said:

Jeg er ikke helt overbevist om at KrF står stødig i morgen, men enn så lenge, jeg synes det står respekt av at de i hvert fall uttaler at de mangler tillit. :) Det jeg synes er mest sinnsvakt er at Listhaug selv ikke tar sin hatt og går. 

Hun har ingenting å gå for, så det hadde vært enda mer sinnsvakt i så fall.

Anonymkode: c0af4...352

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listhaug burde vist ansvar å gått av, men siden hun er så egenrådig og selvopptatt av egen posisjon, burde Siv og eller Erna sparke henne. Det er helt på styr at regjeringen kanskje går av i morgen, p.g.av 1 person! Den personen må jo heller gå av å redde regjeringen!

Erna feilet ved å ikke ta dette så alvorlig da det begynte, og også at hun har en minister som ikke gjør som hun får beskjed om. Det er ikke akseptabelt. Nå ifølge Frp-kilder som hadde uttalt seg til Dagsrevyen, kan det være at hele partiet Frp trekker seg i morgen, og vil støtte at Høyre fortsetter som regjeringsparti.
Igjen, hva pokker tenker Sylvi med, her ødelegger hun potensielt for eget parti at de må gå av og eller hele regjeringen må gå av.

Hvor egoistisk går det an å bli? Her er det folk som er seriøse politikere, har jobbet i alle år for å komme i regjering, så skal Sølvi, 1 eneste person, potensielt felle alle de menneskene der sin politiske virke og håp for fremtiden?! Det er helt ufattelig for meg at Sylvi ikke har tatt hatten sin å gått / blitt sparket. Tror ikke akkurat at Erna og resten av Høyre, flere i Frp og alle i Venstre synes at det er verdt det å støtte Sylvi, for så å miste jobben sin og sin politiske fremtid! Neida, Sylvi tenker kun på Sylvi!

 

Anonymkode: d3e76...d09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Drizzt said:

Pisket henne opp? Hun unnskyldte seg ganske oppriktig helt fra første gangen. Men opposisjonen ville ydmyke henne og hadde ikke planer om å godta unnskyldninger. Jeg har aldri, aldri sett en verre behandling av en angrende politiker som beklager foran Stortinget, og ærlig talt synes jeg ikke det er norsk politikk verdig. Som sagt var det krystallklart at hverken Hareide, eller Støre, eller resten hadde planer om å akseptere unnskyldningen. Etter å ha feilaktig (min mening) beskyldt henne for en rekke ting, ville de at hun både unnskyldte seg gjerne flere ganger for å virke mer ydmykende og likevel fremme mistillitforslag og støtte det til slutt. Altså det var sirkusspill fra A til Å og herved har jeg 100% mistet tillit til Stortinget. Behandlingen hun fikk var ikke en justisminister verdig. Det er helt latterlig og jeg har sett mye i andre europeiske parlamenter. Jeg trodde Norge var bedre enn det, men tydeligvis ikke. Hvis Erna går av etter kabinettspørsmålet, blir det en kaotisk tilstand i landet iallefall fram til neste valg. Det kommer aldri til å bli en regjering med kun H, Krf og V slik Hareide drømmer. Ikke så lenge partiet hans er på vei ut av Stortinget, V holder seg fast så vidt og Frp er tredje største parti. 

Unnskyldningen hun kom med var ingen unnskyldning. Hennes opptreden på Stortinget var intet mindre enn flaut, og at du mener det var "krystallklart at hverken Hareide, eller STre, eller resten hadde planer om å akseptere unnskyldningen" står i komplett kontrast til hva de formidlet, så da er dette noe som får stå for din regning, det henger i allfall ikke på greip i forhold til realitetene. 

Du skriver: "behandlingen hun fikk var ikke en justisminister verdig". Jeg vil snu på det, og si: Oppførselen hennes var ikke en justisminister verdig. Vi kan ganske enkelt ikke ha en minister i regjering som skal representere et helt folk, og som ikke bare sprer skremselspropaganda i sosiale medier, men på toppen av det hele offentlig spytter sin egen statsminister i ansiktet. Når et flertall på Stortinget ikke har tillit til en minister, så kan de altså fremme mistillitsforslag. Heldigvis, for det må finnes en sikkerhetsventil slik at man kan bli kvitt mennesker som aldri skulle vært i den posisjonen de er i. Det har skjedd nå. Så blir det opp til Erna og velge om hun vil ofre regjeringssamarbeidet for Listhaug.

Men en ting kan jeg si: At ikke Listhaug har gått av etter bråket hun har forsårsaket når det potensielt kan ende med at regjeringen går av, viser med all tydelighet at hun er mer opptatt av å klamre seg til posisjonen sin enn hun er opptatt av landets ve og vel, enn hun er av en borgelig regjering, enn hun er av at regjeringssamarbeidet skal fungere. Hun har, som et egenrådig barn stått og ropt "meg meg meg meg" helt til det siste, og nå må vi alle ta konsekvensene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Listhaug burde vist ansvar å gått av, men siden hun er så egenrådig og selvopptatt av egen posisjon, burde Siv og eller Erna sparke henne. Det er helt på styr at regjeringen kanskje går av i morgen, p.g.av 1 person! Den personen må jo heller gå av å redde regjeringen!

Erna feilet ved å ikke ta dette så alvorlig da det begynte, og også at hun har en minister som ikke gjør som hun får beskjed om. Det er ikke akseptabelt. Nå ifølge Frp-kilder som hadde uttalt seg til Dagsrevyen, kan det være at hele partiet Frp trekker seg i morgen, og vil støtte at Høyre fortsetter som regjeringsparti.
Igjen, hva pokker tenker Sylvi med, her ødelegger hun potensielt for eget parti at de må gå av og eller hele regjeringen må gå av.

Hvor egoistisk går det an å bli? Her er det folk som er seriøse politikere, har jobbet i alle år for å komme i regjering, så skal Sølvi, 1 eneste person, potensielt felle alle de menneskene der sin politiske virke og håp for fremtiden?! Det er helt ufattelig for meg at Sylvi ikke har tatt hatten sin å gått / blitt sparket. Tror ikke akkurat at Erna og resten av Høyre, flere i Frp og alle i Venstre synes at det er verdt det å støtte Sylvi, for så å miste jobben sin og sin politiske fremtid! Neida, Sylvi tenker kun på Sylvi!

 

Anonymkode: d3e76...d09

Er helt enig med deg! Jeg er en av dem som har likt at hun snakker rett fra levra og tør å si det andre ikke tør å si. Stemmer ikke FRP. Her har hun gått over streken med kommentaren. Hun burde faktisk vært oppriktig da hun gav unnskyldning, og hun burde faktisk tre av, om alternativet er at regjeringen blir fellet eller at det kun er Høyre som får regjere.

Egentlig synes jeg at AP, Rødt og hele den pakken har hauset dette opp kun fordi de vil ha bort Listhaug og jeg synes egentlig at det er ganske forkastelig av dem. Stoler ikke på venstresida for fem flate øre, selv om jeg vippet mellom sentrum og venstre før. Ikke nå. Men, når situasjonen er sånn som den er er det eneste riktige at hun selv trer av, selv om det er en urettferdig situasjon for henne og dagens regjering.

Anonymkode: 78a3d...139

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi Hareide litt kjærlighet! :kghjerte: :duskedame:

 

 

Anonymkode: f6050...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ren politikk om avgifter og skatter. 

Ikke en rabiat overreaksjon på et utspill på facebook.

Anonymkode: 1a2da...c04

Det er ikke en overreaksjon. Det har ikke noe med Facebook i seg selvå gjøre, men at vi har en justisminister som offentlig tar til orde for å innskrenke rettssikkerheten, og vrir på virkeligheten for å understreke dette poenget. Det er i manges øyne langt mer alvorlig enn litt drivstoffavgifter, og det er derfor dette mistillitsforslaget kommer. Frp har brukt mistillitsretten siden de selv var et lite tøyseparti, og får nå smake sin egen medisin. Og ved å furte over dette viser de nok en gang at de ikke har greid overgangen fra opposisjon til regjering. 

Anonymkode: 97492...7c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har ingenting å gå for, så det hadde vært enda mer sinnsvakt i så fall.

Anonymkode: c0af4...352

Jeg synes det ble en fantastisk start på dagen, hva synes du? :nigo: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gi Hareide litt kjærlighet! :kghjerte: :duskedame:

 

 

Anonymkode: f6050...016

får du vondt i den venstrevridde tåa di nå?

Anonymkode: cf7df...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke en overreaksjon. Det har ikke noe med Facebook i seg selvå gjøre, men at vi har en justisminister som offentlig tar til orde for å innskrenke rettssikkerheten, og vrir på virkeligheten for å understreke dette poenget. Det er i manges øyne langt mer alvorlig enn litt drivstoffavgifter, og det er derfor dette mistillitsforslaget kommer. Frp har brukt mistillitsretten siden de selv var et lite tøyseparti, og får nå smake sin egen medisin. Og ved å furte over dette viser de nok en gang at de ikke har greid overgangen fra opposisjon til regjering. 

Anonymkode: 97492...7c0

Dette har ingenting med innskrenking av noe rettssikkerhet, ved mindre du mener at folk i Storbritannia og Danmark ikke har rettssikkerhet. Og det finnes i dag mange instanser, der i blant barnevernet, som kan fatte vedtak selv for så å prøve det for retten i ettertid. Mener du feks at barnevernet ikke lengre skal få lov til å gjøre hastevedtak med å fjerne barn fra familien deres uten først å ta det til retten, eller er dette noe som ikke innskrenker rettssikkerheten til tross for at det er helt klin likt? Eller har du bare, som de fleste andre, slukt propagandaen til de blodrøde avisene og du selv som venstreliggende sosialist ikke greier å se noe annet enn dine egne fordommer?

Anonymkode: c0af4...352

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ingenting med innskrenking av noe rettssikkerhet, ved mindre du mener at folk i Storbritannia og Danmark ikke har rettssikkerhet. Og det finnes i dag mange instanser, der i blant barnevernet, som kan fatte vedtak selv for så å prøve det for retten i ettertid. Mener du feks at barnevernet ikke lengre skal få lov til å gjøre hastevedtak med å fjerne barn fra familien deres uten først å ta det til retten, eller er dette noe som ikke innskrenker rettssikkerheten til tross for at det er helt klin likt? Eller har du bare, som de fleste andre, slukt propagandaen til de blodrøde avisene og du selv som venstreliggende sosialist ikke greier å se noe annet enn dine egne fordommer?

Anonymkode: c0af4...352

Dette er jo det totale tullball. Du blander katter og kaniner med hummer og kanari og tror at det er du som sitter med oversikten? Du har jo ikke den fjerneste anelse om hvordan hverken det offentlige systemet eller rettsystemet henger sammen.

Anonymkode: 71926...941

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...