Gå til innhold

Krf har ikke tillit til Listhaug


Drizzt

Anbefalte innlegg

Jeg leser nå at Krf er kommet fram til at de ikke har tillit til Listhaug. De vil at Erna tar grep. Det er nettopp situasjonen Erna har i tankene når hun vurderer kabinettspørsmål. Krf er nok ferdige i norsk politikk og forblir et lokalt parti med begrenset innflytelse i noen områder. Men de har fortsatt en sjanse å vise ryggrad og støtte Erna og regjeringen. 

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra KRF tar ansvar og heller tenker at folk må ta konsekvensene av deres handlinger og at man ikke kan oppføre seg på en slik måte enn at de bare tenker strategi. Det heter å sette et eksempel. Erna har ikke styrke til å være statsminister når hun ikke greier å kontrollere sine ministre. 

Anonymkode: ecf0f...f3b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg leser nå at Krf er kommet fram til at de ikke har tillit til Listhaug. De vil at Erna tar drep.

Hvor har du det fra at de vil at Erna skal drepe Listhaug?

Anonymkode: 0d844...1af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke tillit men de tilgir. 

Det er bare et PR triks for at de ikke skal bli sett på som en dørmatte. 

De kommer aldri til å felle regjeringen. 

Anonymkode: 1a2da...c04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg leser nå at Krf er kommet fram til at de ikke har tillit til Listhaug. De vil at Erna tar drep. Det er nettopp situasjonen Erna har i tankene når hun vurderer kabinettspørsmål. Krf er nok ferdige i norsk politikk og forblir et lokalt parti med begrenset innflytelse i noen områder. Men de har fortsatt en sjanse å vise ryggrad og støtte Erna og regjeringen. 

Vil nå si at om hareide stemmer for mistillit har han MEGA baller,  å jeg blir svært overasket om hans teller for dette. 

Anonymkode: fbc40...199

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo hverken Solberg eller Jensen ryggrad om  de lar Listhaug ødelegge hele regjeringen. 

Sånn sett gjør KrF og stortingsflertallet Solberg og Jensen en tjeneste ved å  felle klovnen som føler seg mer hjemme i kommentatorfeltene enn  som statsråd i en regjering. 

Anonymkode: a4777...6f3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er bra KRF tar ansvar og heller tenker at folk må ta konsekvensene av deres handlinger og at man ikke kan oppføre seg på en slik måte enn at de bare tenker strategi. Det heter å sette et eksempel. Erna har ikke styrke til å være statsminister når hun ikke greier å kontrollere sine ministre. 

Anonymkode: ecf0f...f3b

Ingen regjering i Norge har noensinne gått av på en slik latterlig fillesak. Det misbruker hele mistillitsordningen.

Derfor kommer KrF til å ta ansvar og ikke felle regjeringen på noe slikt.

Anonymkode: 1a2da...c04

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De kommer aldri til å felle regjeringen. 

Anonymkode: 1a2da...c04

Nei, det er det Erna som gjør hvis hun ikke gir Listhaug fyken.

Anonymkode: 0d844...1af

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil nå si at om hareide stemmer for mistillit har han MEGA baller,  å jeg blir svært overasket om hans teller for dette. 

Anonymkode: fbc40...199

Ja, stor respekt til han om han gjør det. 

Anonymkode: ecf0f...f3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei, det er det Erna som gjør hvis hun ikke gir Listhaug fyken.

Anonymkode: 0d844...1af

Du forstår hva som menes. Om du virkelig tror FrP kommer til å bli værende i regjeringen uten Listhaug så er du rett og slett helt uvitende om norsk politikk.

Anonymkode: 1a2da...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen regjering i Norge har noensinne gått av på en slik latterlig fillesak. Det misbruker hele mistillitsordningen.

Derfor kommer KrF til å ta ansvar og ikke felle regjeringen på noe slikt.

Anonymkode: 1a2da...c04

Da Hagen spente beinkrok på Willoch
Dette er et av de aller sterkeste øyeblikkene i Carl I. Hagens politiske liv.

Felte Willoch i 1986
Et av de sterkeste maktpolitiske grepene Hagen har gjort, var da han var med på å felle Kåre Willochs borgerlige mindretallsregjering i mai 1986. 

Frp hadde bare to representanter inne på Stortinget etter det dårlige stortingsvalget i 1985.

Dårlig forhold til Høyre
Men få måneder etterpå ble regjeringen felt av Arbeiderpartiet, SV og Frp på et kabinettspørsmål om å øke bensinavgiften – og Willoch måtte si farvel til statsministerposten.

- En del av forklaringen var det vedvarende dårlige forholdet mellom Høyre og Frp på 1980-tallet. Hagen følte ikke at partiet ble tatt på alvor av de andre borgerlige partiene. Og for Frp var forsøket på å øke bensinavgiftene en viktig nok sak til at de kunne felle regjeringen, sier Takvam.
https://www.nrk.no/norge/da-hagen-spente-beinkrok-pa-willoch-1.6660806

Anonymkode: 0d844...1af

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere drive å kopiere alle overskiftene i vg og lage tråd på tråd om dette? Holder det ikke med én tråd om denne saken?

Anonymkode: 34436...2d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg leser nå at Krf er kommet fram til at de ikke har tillit til Listhaug. De vil at Erna tar drep. Det er nettopp situasjonen Erna har i tankene når hun vurderer kabinettspørsmål. Krf er nok ferdige i norsk politikk og forblir et lokalt parti med begrenset innflytelse i noen områder. Men de har fortsatt en sjanse å vise ryggrad og støtte Erna og regjeringen. 

De har allerede vist ryggrad ved å stå på sine prinsipper i denne saken. De har bare ikke vist den ryggragen du ønsker.

Anonymkode: bc910...22b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da Hagen spente beinkrok på Willoch
Dette er et av de aller sterkeste øyeblikkene i Carl I. Hagens politiske liv.

Felte Willoch i 1986
Et av de sterkeste maktpolitiske grepene Hagen har gjort, var da han var med på å felle Kåre Willochs borgerlige mindretallsregjering i mai 1986. 

Frp hadde bare to representanter inne på Stortinget etter det dårlige stortingsvalget i 1985.

Dårlig forhold til Høyre
Men få måneder etterpå ble regjeringen felt av Arbeiderpartiet, SV og Frp på et kabinettspørsmål om å øke bensinavgiften – og Willoch måtte si farvel til statsministerposten.

- En del av forklaringen var det vedvarende dårlige forholdet mellom Høyre og Frp på 1980-tallet. Hagen følte ikke at partiet ble tatt på alvor av de andre borgerlige partiene. Og for Frp var forsøket på å øke bensinavgiftene en viktig nok sak til at de kunne felle regjeringen, sier Takvam.
https://www.nrk.no/norge/da-hagen-spente-beinkrok-pa-willoch-1.6660806

Anonymkode: 0d844...1af

Det er jo ren politikk om avgifter og skatter. 

Ikke en rabiat overreaksjon på et utspill på facebook.

Anonymkode: 1a2da...c04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen regjering i Norge har noensinne gått av på en slik latterlig fillesak. Det misbruker hele mistillitsordningen.

Anonymkode: 1a2da...c04

Stortingsflertallet: Vi har ikke tillit til Listhaug.

Listhaug: Jo, dere har og skal ha tillit til meg!

Stortingsflertallet: Tror du bør lese deg opp både på hva tillit vil si og Grunnloven frøken justisminister. 

Solberg: Da får jeg velge mellom å enten sparke Listhaug eller å gå av i solidaritet med statsråden som aldri ville lytte til meg selv om det er jeg som er statsministeren. 

 

Anonymkode: a4777...6f3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Stortingsflertallet: Vi har ikke tillit til Listhaug.

Listhaug: Jo, dere har og skal ha tillit til meg!

Stortingsflertallet: Tror du bør lese deg opp både på hva tillit vil si og Grunnloven frøken  (hun er jo gift)  justisminister. 

Solberg: Da får jeg velge mellom å enten sparke Listhaug eller å gå av i solidaritet med statsråden som aldri ville lytte til meg selv om det er jeg som er statsministeren. 

 

Anonymkode: a4777...6f3

 

Anonymkode: a4777...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stortingsflertallet: Vi har ikke tillit til Listhaug.

Listhaug: Jo, dere har og skal ha tillit til meg!

Stortingsflertallet: Tror du bør lese deg opp både på hva tillit vil si og Grunnloven frøken justisminister. 

Solberg: Da får jeg velge mellom å enten sparke Listhaug eller å gå av i solidaritet med statsråden som aldri ville lytte til meg selv om det er jeg som er statsministeren. 

 

Anonymkode: a4777...6f3

Og hadde Listhaug brydd seg mer om landet enn seg selv og sin egen posisjon, hadde hun gått av frivillig. 

Anonymkode: ecf0f...f3b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra at de vil at Erna skal drepe Listhaug?

Anonymkode: 0d844...1af

Du fikk det fra fantasien din. Det er venstreekstremister som kommer med drapstruslene, ikke Erna.

Dere som mener at Krf viser integritet glemmer at Hareide lovte i valgkampen å ikke felle en regjering med Erna som statsminister. Noe han er i ferd med å gjøre. Integritet har han iallefall ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ren politikk om avgifter og skatter. 

Ikke en rabiat overreaksjon på et utspill på facebook.

Anonymkode: 1a2da...c04

Den er en rabiat overreaksjon fra et miniparti som bare hadde to representanter, som ble helt gærne fordi Høyre ville sette opp drivstoffsavgiftene en smule. I dag har FrP gått inn for langt høyere drivstoffavgifter selv.

Og jo, det var en rabiat overreaksjon.

Anonymkode: 0d844...1af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...