Gå til innhold

Jeg blir lei meg og redd dersom Listhaug/regjeringen går av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sitronmelisse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er da slett ingen løgn. Når de ikke kan tas fra statsborgerskapet ved et vedtak istedetfor gjennom domstolsbehandling så betyr det at IS krigerne kan RETURNERE og operere i Norge. Det kan de ikke gjøre om de blir fratatt statsborgerskapet ved et enkeltvedtak slik det gjøres når de lyver som UDI håndterer.

Anonymkode: 2ee00...20b

Neida. De fleste av disse fremmedkrigerne rekker uansett å være tilbake i Norge før noe som helst vedtak blir gjort, hva enten det er departementet eller domstolen som skal behandle det. Det er ikke så fort gjort å finne ut om noen er fremmedkrigere. Lovforslaget omhandlet ikke å hindre innreise til landet. Lovforslaget skulle gjøre det mulig å frata tidligere fremmedkrigere boende i Norge passet, som et sikkerhetstiltak for terroraksjoner på norsk jord. Nå er det svært få av fremmedkrigerne som egentlig utgjør noen slik trussel, iht. PST, men det er jo en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Sitronmelisse said:

Neida. De fleste av disse fremmedkrigerne rekker uansett å være tilbake i Norge før noe som helst vedtak blir gjort, hva enten det er departementet eller domstolen som skal behandle det. Det er ikke så fort gjort å finne ut om noen er fremmedkrigere. Lovforslaget omhandlet ikke å hindre innreise til landet. Lovforslaget skulle gjøre det mulig å frata tidligere fremmedkrigere boende i Norge passet, som et sikkerhetstiltak for terroraksjoner på norsk jord. Nå er det svært få av fremmedkrigerne som egentlig utgjør noen slik trussel, iht. PST, men det er jo en annen diskusjon.

Dette er jo slett ikke riktig. Lovforslaget skulle gjøre det mulig å frata folk statsborgerskapet, ikke passet, dersom de hadde dobbelt statsborgerskap. Flere land har en slik lov allerede, inkludert Danmark og Storbritannia. Nettopp fordi det er et sikkerhetstiltak. "Svært få" er ikke noe argument. Bare en eneste av disse som har begått ufattelige grusomheter og som har kompetanse og erfaring er nok til å gjøre stor skade.

Anonymkode: 2ee00...20b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som har fått deg til å tro at det noen gang vil bli svenske tilstander i Norge? Hvis du tilegner deg litt kunnskap vil du raskt finne ut at AP i grunn har streng innvandringspolitikk. 

Anonymkode: b3acb...8ef

Når AP satt i regjering hadde vi 5000 asylsøkere som var på frifot i Norge. Vi visste ikke hvor de var. Dette fikk vi kontroll på når Frp inntok regjeringskontorene. Jeg minner deg høflig om 2015 da vi hadde tidenes flyktningekrise hvor AP var med et samlet storting med unntak av Frp inviterte 10.000 flytkninger til Norge. Høyre fikk begrenset dette til 8000. Vi fikk da en ukontrollert tilstrømming til Norge hvor det samlede tallet endte med 30.000. Listhaug hadde en stor jobb med å ordne denne floken og hun klarte det. Det hadde ikke skjedd om vi hadde hatt AP og SV i regjering. Da hadde alle fått komme og bli. Det kom også frem i Dagbladet at flere av disse flyktningene var tilknyttet IS. Listhaug reddet Norge. Det kan vi alle være henne evig takknemlig for. 

Anonymkode: 5d700...43f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger Sylvi Listhaug. Håper virkelig noen tar til fornuft og redder regjeringen. 

Anonymkode: 5d700...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Det handler ikke bare om "uheldig" ordvalg. Hun lyver jo direkte i Facebookinnlegget sitt. Så har vi en justisminister som sitter og lyver. 

Martin Kolberg uttalte at Høyresiden avler terrorister. Er det greit å si det?

Anonymkode: bb5e4...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre blir det kaos hvis Erna går av nå. Støre mangler evnen og integriteten å være statsminister og det er ingen andre. Får venstresiden makten åpnes slusene og da får vi svenske tilstander enda raskere. Du har all grunn til å være redd. Vi er alle redde. Venstreekstremistene er ikke redde fordi det er nettopp det de vil for Norge så vi må alle være redde og be at fornuften vinner og Erna ikke går av.

Anonymkode: 469c0...748

Lol..

Anonymkode: 9ac0a...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Martin Kolberg uttalte at Høyresiden avler terrorister. Er det greit å si det?

Anonymkode: bb5e4...c2a

Var han justisminister og representerte Norge?

Anonymkode: 54c80...699

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi trenger Sylvi Listhaug. Håper virkelig noen tar til fornuft og redder regjeringen. 

Anonymkode: 5d700...43f

Sylvi gjorde! Nå er hun martyr.

Anonymkode: 7c901...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Sylvi gjorde! Nå er hun martyr.

Anonymkode: 7c901...fc8

Hun kommer ikke til å bli mildere etter dette, og de som tror det blir snillere innvandringspolitikk nå er i overkant naive. Det spørs om det ikke tross alt hadde vært greit å ha henne som justisminister, for nå står hun friere til å snakke rett fra levra og fyre opp folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hind skrev:

Hun kommer ikke til å bli mildere etter dette, og de som tror det blir snillere innvandringspolitikk nå er i overkant naive. Det spørs om det ikke tross alt hadde vært greit å ha henne som justisminister, for nå står hun friere til å snakke rett fra levra og fyre opp folk.

Det er ikke alle som vil ha Sylvi bort ønsker en mildere innvandringspolitikk,  jeg ønsker ikke frie tøyler for innvandrere,  men liker ikke Listhaug simpelt pga. Retorikken. 

Ja vi har ytringsfrihet som hun snakker så mye om,  men når man er i en "jobb" Mener jeg at man skal oppføre seg på en respektabel og ordentlig måte,  akkurat som alle andre gjør i sin jobb. 

Det kan fint gå Ann å ha god retorikk men fortsatt provosere til debatt. 

Anonymkode: 1dc27...e4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, boski said:

Ja, fordi vi må jo ikke glemme at ALT er AP sin feil. Det er jo AP sin feil at Sylvi deler hatretorikk, det er AP sin feil at Sylvi ikke klarer å gi en ordentlig unnskyldning, og det er AP sin feil at rødt stiller mistillitsforslag og at flertallet på stortinget stiller seg bak.

Hallo?

Hatretorikk? Hva er det hun har delt som er hatretorikk, eller er det kun du selv i ditt grenseløse hat av Listhaug (som skinner tydelig gjennom på det du skriver her på KG) som projiserer ditt eget hat over på hun? Jeg tipper det sistnevnte.

Anonymkode: df595...ac3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg finner i en viss humor i å høre Listhaug snakke om at KrF ikke har ryggrad. I går viste de jaggu langt mer ryggrad enn jeg hadde trodd de skulle gjøre, og det er vel nettopp det som ble hovedproblemet til Listhaug. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Vampen skrev:

Jeg må si at jeg finner i en viss humor i å høre Listhaug snakke om at KrF ikke har ryggrad. I går viste de jaggu langt mer ryggrad enn jeg hadde trodd de skulle gjøre, og det er vel nettopp det som ble hovedproblemet til Listhaug. 

Det er jeg faktisk enig i. 

Trodde KrF kom til å legge seg flate,  men jammen stod de på sitt. 

Anonymkode: 1dc27...e4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hatretorikk? Hva er det hun har delt som er hatretorikk, eller er det kun du selv i ditt grenseløse hat av Listhaug (som skinner tydelig gjennom på det du skriver her på KG) som projiserer ditt eget hat over på hun? Jeg tipper det sistnevnte.

Anonymkode: df595...ac3

Jeg hater ikke Listhaug. Jeg syns hun er en farlig politiker. Idag må hun gå fordi flertallet i stortinget ser det jeg og mange andre ser:-) Men det klarer vel ikke du se, i ditt grenseløse hat av AP (ser du hvor dumt dette blir?)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hind skrev:

Hun kommer ikke til å bli mildere etter dette, og de som tror det blir snillere innvandringspolitikk nå er i overkant naive. Det spørs om det ikke tross alt hadde vært greit å ha henne som justisminister, for nå står hun friere til å snakke rett fra levra og fyre opp folk.

ja, hvem vet..

Anonymkode: 7c901...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Vampen skrev:

Jeg må si at jeg finner i en viss humor i å høre Listhaug snakke om at KrF ikke har ryggrad. I går viste de jaggu langt mer ryggrad enn jeg hadde trodd de skulle gjøre, og det er vel nettopp det som ble hovedproblemet til Listhaug. 

Enig med den. =D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...