Gå til innhold

Han oppgav at han er yngre enn han er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har skrevet med en fyr i flere mnd nå.

Oppdaget tilfeldigvis i dag at han er ca 12 år eldre enn det han sa for noen mnd siden...

Jeg hadde ikke brydd meg om det da, og bryr meg ikke om alderen nå heller, men merket jeg ble skeptisk når han lyver om noe sånt... Hva mer lyver han om?

Hvordan bør jeg konfrontere ham? (Eller skal jeg la det ligge?)

Er veldig glad i ham og han sier at han elsker meg...

(Vi har truffet hverandre for mange år siden og man kan ikke se alderen hans)

Anonymkode: 4cf23...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh, ville droppa han med det samme jeg også. Ser stadig vekk folk lyve om alderen sin på Tinder osv. Menn i 40-årene som oppgir at de er 28. Nei takk!!

Anonymkode: d9677...356

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget å lyve om alderen sin......nei, dropp typen!

Anonymkode: 8a663...0b7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er han egentlig da, og hvor gammel er du?

Anonymkode: f6e2e...9a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Han har tydeligvis gjort seg yngre for å få bedre sjanse på yngre damer. :kvalm:

Det er forskjell på 50 år og 38 år! 

Siden dere ikke har møttes på flere år, er det ikke litt overdramatisk å skrive at han elsker deg? :sjokkbla:

Tror jeg hadde konfrontert ham. Så får han lære at slikt ikke er OK å lyve om til neste dame han vil prøve seg på.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 37 og han er 60. 

Hvordan kan jeg spørre uten å virke som en stalker? Kan det være det står feil på nettet?

Ts

Anonymkode: 4cf23...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 år var veldig voldsomt da, tror jeg ville vært skeptisk ja. Noen få år bryr jeg meg sjelden om, så lenge personen holder seg godt og sånn sett framstår som "litt ungdommelig" i forhold til alderen.

Hvorfor lyver folk om alderen på slike ting? Jeg har truffet et par damer som har løyet på alderen, og de er rimelig kjappe til å si det på første daten allerede. De begrunner det som regel med at kvinner opp i 40 årene tiltrekker seg relativt mye oppmerksomhet fra menn langt opp i 50 og 60 årene, og at de selv føler seg yngre. Som mann langt opp i 40 årene så kan jeg kjenne meg igjen i begrunnelsen, ref ting jeg har nevnt før om oppmerksomhet fra kvinner etter barna forlater redet (da er mange kvinner som var sent ute typisk opp i 50 årene).

En annen grunn er de beinharde filterene en del av appene har. Runde tall f.eks. Hvor mange potensielle matcher går man glipp av hvis man er (og skriver) 50 i steden for 49 (både som mann og kvinne)? Har ingen data på sånt, men på andre områder så er det data som tyder på at tallene i seg selv betyr noe (prisingsstrategi på varer, hyppighet av tall osv). Ikke rasjonelt, men sånn er det allikevel.

Så jeg tipper folk lyver på alderen for å komme nærmere de som de ønsker å treffe, fordi de identifiserer seg yngre enn gjennomsnittet, for å unngå uønsket oppmerksom fra de som dater langt nedover og for å unngå å bli grovsortert bort i filtere.

Endret av Kreator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver alltid et år+ eller et år- på alderen min på nettet. Anonymitet❤️

Anonymkode: d2f30...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 37 og han er 60. 

Hvordan kan jeg spørre uten å virke som en stalker? Kan det være det står feil på nettet?

Ts

Anonymkode: 4cf23...068

Er man stalker om man sjekker noen på nett? Det er da helt vanlig. Kan du ikke si det som det er? Du googlet og fant alderen. Så kan du spørre han om hvorfor han ikke fortalte sannheten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 37 og han er 60. 

Hvordan kan jeg spørre uten å virke som en stalker? Kan det være det står feil på nettet?

Ts

Anonymkode: 4cf23...068

Jeg synes det er veldig merkelig at du ikke har sett forskjell på 48 og 60. 

Anonymkode: d9677...356

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør ham: "Hvor gammel er du?". Og dersom han lyver og sier han er mye yngre så kan du si at du googlet ham og da stod det at  han var mye eldre enn det. Og at du lurer på hva som stemmer.  

Evt så kan du spørre hvilket år han er født... og se hvor lang tid det tar før han svarer.... (vanskeligere å regne seg frem til det...) 

Anonymkode: 23ade...8ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump... Viser dårlig holdning. 

Sist gang det skjedde meg gikk jeg på daten, han tok initiativ til å si at han hadde jugd, og grunngav det som over, men toppen av kransekaka var at han fortsatte å juge, type han "innrømte" å være 56, men satte 49 for å unngå filtrering, men jeg hadde sjekket og visste at han var 62. Ja, og en annen unnskyldning var at han "alle tror han er mye yngre" uansett. Beviser at menns selvbilde er helt på jordet, for han så virkelig ut som alderen sin, og i litt "sliten" utgave. Jeg må le, altså. :laugh:

Anonymkode: 9124c...93c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ser dessverre ut til å være et vanlig fenomen..

"Another area of where men lie on their online profiles is age. So many men dating online lie about their age because they are perpetually chasing younger women. Men who are 45 years old will say they're 39; men who are 55 years old will say they're 45.
 
When you lie about your age, you will only fool women until you actually meet them in person. If you say that you're 39 years old when you're really 45, a woman will know you're not 39 years old the minute you show up to that first date. She'll probably, in fact, ask you how old you really are. That's when most guys give the standard "why I lied" answer and say, "I look a lot younger than my age in person, and if you knew I was 45 you probably wouldn't have gone out with me."
 
Let me tell you something: If this is a 28 or 29-year-old woman who said she was looking for a guy up to age 39, then you're right that she probably won't want to go out with you again — now that she knows you're 45.
 
If she stated that she was looking to meet someone only within a certain age range, then that was a requirement of hers, and not a loose guideline. She won't want to go out with you again, not only because you are not what she already plainly said she was looking for, but also (once again) because she will see you as someone she can't trust. You've already lied to her once."

https://uk.askmen.com/dating/curtsmith_400/412_online-profile-4-lies-men-tell.html

http://www.firstmet.com/dating-blog/ayi-top-online-dating-profile-lies/

https://www.dare2date.com.au/10-common-lies-people-use-online-dating-profiles/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm en som juger om alderen og elsker deg over nettet? Løp! 

Anonymkode: 265ea...490

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 37. Han er en lystløgner et par år fra pensjonsalder. Er det virkelig noe å tenke på? Slett og blokker og send inn en rapport om falsk profil.

Anonymkode: 806fb...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville ha droppet han. Hva er vitsen med å begynne ett forhold med en løgn. Jeg for min del ville hatt problemer med å stole på noen etter en slik løgn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også ute for en... Påstod at han var et år yngre enn meg. Fikk det ikke til å stemme, for med utdannelsen han sa at han hadde skulle vi ha gått to år på samme skole (jeg røpet ikke at jeg opprinnelig er fra samme by før litt senere). Viste seg at han hadde trukket fra 12 år på alderen.

Anonymkode: bb61e...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha droppe han for han sa han var yngre enn han var? Kanskje best å droppe hvis du tenker sånn. Ellers lar du det ligge. Ingen av dere er tenåringer liksom.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er veldig merkelig at du ikke har sett forskjell på 48 og 60. 

Anonymkode: d9677...356

Ser godt ut for alderen? Er det så rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har skrevet med en fyr i flere mnd nå.

Oppdaget tilfeldigvis i dag at han er ca 12 år eldre enn det han sa for noen mnd siden...

Jeg hadde ikke brydd meg om det da, og bryr meg ikke om alderen nå heller, men merket jeg ble skeptisk når han lyver om noe sånt... Hva mer lyver han om?

Hvordan bør jeg konfrontere ham? (Eller skal jeg la det ligge?)

Er veldig glad i ham og han sier at han elsker meg...

(Vi har truffet hverandre for mange år siden og man kan ikke se alderen hans)

Anonymkode: 4cf23...068

Sett at flere menn gjør det. Sikkert for å mer napp. Utrolig turn off. Hadde blitt skeptisk. 

Anonymkode: 4335f...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...