Gå til innhold

Bioingeniør, noen som kan svare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet dere i hvilke andre land man også kan jobbe som bioingeniør i? Er det et internasjonalt studie, eller er det kun i Norge man kan jobbe som det? Hvem gjør samme jobben i andre land?

Ser for meg å flytte til utlandet i fremtiden så kjedelig om ikke utdannelsen kan brukes der.

Håper noen kan svare🙂

Anonymkode: 1f5c8...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 år senere...
På 19.3.2018 den 14.23, abc123detvardet skrev:

Tror det heter biomedical scientist?

Anonymkode: 14f34...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det heter biomedical scientist?

Anonymkode: 14f34...e52

*Biomedical laboratory scientist

Anonymkode: 14f34...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 14.12, AnonymBruker skrev:

Vet dere i hvilke andre land man også kan jobbe som bioingeniør i? Er det et internasjonalt studie, eller er det kun i Norge man kan jobbe som det? Hvem gjør samme jobben i andre land?

Ser for meg å flytte til utlandet i fremtiden så kjedelig om ikke utdannelsen kan brukes der.

Håper noen kan svare🙂

Anonymkode: 1f5c8...682

Hvorfor ikke bli "vanlig ingeniør"? Da kan du få mye bedre betalt i utlandet enn i Norge.

Anonymkode: 06f32...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bli "vanlig ingeniør"? Da kan du få mye bedre betalt i utlandet enn i Norge.

Anonymkode: 06f32...53f

Fordi det er mye vanskeligere å bli vanlig ingeniør enn å gå bioingeniørlinjen. 

Anonymkode: 1f5c8...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bioingeniør og "vanlig" ingeniør er to helt forskjellige utdannelser. "Vanlig" ingeniør gir bedre lønn og flere muligheter. 

Anonymkode: b5254...818

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er mye vanskeligere å bli vanlig ingeniør enn å gå bioingeniørlinjen. 

Anonymkode: 1f5c8...682

Hva vet du om det?

Anonymkode: 18591...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg kjemiingeniør eller annen ingeniørutdanning! Vil gi deg helt andre muligheter på sikt! Og det er ikke så vanskelig som du tror! Jeg har tatt byggingeniørfag, og jeg er ingen Einstein. Det er absolutt mulig å lese seg til. Tenk mer på hva du vil gjøre i jobben enn hva studiene går ut på. 😊

Anonymkode: 6b922...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv bioingeniør. Trives med det, men vil heller anbefale sykepleie om du ikke vil ta vanlig ingeniør. Som sykepleier har du større mulighet til videreutdanning

Anonymkode: 18591...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er selv bioingeniør. Trives med det, men vil heller anbefale sykepleie om du ikke vil ta vanlig ingeniør. Som sykepleier har du større mulighet til videreutdanning

Anonymkode: 18591...ae4

Så du mener at en sykepleier og en bioingeniør i grunn gjør samme type jobb? Siden du anbefaler dette mener jeg.

Anonymkode: 1f5c8...682

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velg kjemiingeniør eller annen ingeniørutdanning! Vil gi deg helt andre muligheter på sikt! Og det er ikke så vanskelig som du tror! Jeg har tatt byggingeniørfag, og jeg er ingen Einstein. Det er absolutt mulig å lese seg til. Tenk mer på hva du vil gjøre i jobben enn hva studiene går ut på. 😊

Anonymkode: 6b922...8af

Vil ikke anbefal kjemiingenilør hvis du "kun" tenker å ta 3 årig ing. Da er det mye bedre med bygg, elektro, data, maskin... Med kjemi må ha siv ing for å få bra lønn og jobb. 

 

Anonymkode: b5254...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at en sykepleier og en bioingeniør i grunn gjør samme type jobb? Siden du anbefaler dette mener jeg.

Anonymkode: 1f5c8...682

Nei absolutt ikke. Men sykepleie har mye større muligheter for videreutdanning med lønn og høyere lønn. Sykepleierutdanninga kan brukes i mange jobber administrativt, offshore osv. Som bioingeniør kan du ta en master, men det finnes nesten ikke jobber å få med master og derav heller ikke høyere lønn. Må evt ta en doktorgrad for å oppnå det. 
Jeg trives i jobb, men angrer pga lønnutsiktene. Ville ikke ha utdannet meg innen helse om jeg hadde fått valgt på nytt.

Anonymkode: 18591...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om det?

Anonymkode: 18591...ae4

Er ikke dette litt sant da? Hvis jeg leser fagplanene til de ulike studiene så ser bioingeniør lettest ut for min del. 

Anonymkode: 1f5c8...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei absolutt ikke. Men sykepleie har mye større muligheter for videreutdanning med lønn og høyere lønn. Sykepleierutdanninga kan brukes i mange jobber administrativt, offshore osv. Som bioingeniør kan du ta en master, men det finnes nesten ikke jobber å få med master og derav heller ikke høyere lønn. Må evt ta en doktorgrad for å oppnå det. 
Jeg trives i jobb, men angrer pga lønnutsiktene. Ville ikke ha utdannet meg innen helse om jeg hadde fått valgt på nytt.

Anonymkode: 18591...ae4

Ok takk for perspektivet. Skal tenke over disse tingene, men for meg er det ikke så viktig med veldig høy lønn, eller «gode» jobber. Vil ha en passe interessant jobb som jeg trives med, hvor jeg føler mestring. En egen liten nisje som ikke alle kan så mye om.

Anonymkode: 1f5c8...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...