Gå til innhold

Tilrettelagt praksis pga graviditet? Sykepleierstudent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Lurer på en liten ting. Jeg er gravid og spl student - og skal ut i psykiatrisk praksis i august, da vil jeg være 6 mnd på vei godt og vel. Planen er å fullføre den praksisen, og så ta permisjon (så sant jeg er frisk og formen er fin). 

Da lurer jeg på, er graviditeten gyldig årsak til å få tilrettelagt praksis? Jeg vet at skolen min har praksisplasser på sikkerhetsavdeling og akuttmottak blant annet - tenker at det kanskje ikke er så lurt for meg (som gravid) å bli plassert et sted hvor folk kan være utagerende og aggressive/voldelige. Noen som har erfaring? Kan jeg søke tilrettelagt praksis på bakgrunn av dette? 

Anonymkode: 39374...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sagt i fra til fordelingskontoret at du er gravid. De pleier å tilrettelegge for sånt :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Lurer på en liten ting. Jeg er gravid og spl student - og skal ut i psykiatrisk praksis i august, da vil jeg være 6 mnd på vei godt og vel. Planen er å fullføre den praksisen, og så ta permisjon (så sant jeg er frisk og formen er fin). 

Da lurer jeg på, er graviditeten gyldig årsak til å få tilrettelagt praksis? Jeg vet at skolen min har praksisplasser på sikkerhetsavdeling og akuttmottak blant annet - tenker at det kanskje ikke er så lurt for meg (som gravid) å bli plassert et sted hvor folk kan være utagerende og aggressive/voldelige. Noen som har erfaring? Kan jeg søke tilrettelagt praksis på bakgrunn av dette? 

Anonymkode: 39374...3a2

Ja det kan du i følge låv. Huske ikke ka paragraf det e men det står i arbeidsmiljølåven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Nuttery skrev:

Jeg ville sagt i fra til fordelingskontoret at du er gravid. De pleier å tilrettelegge for sånt :) 

 

6 timer siden, WhutO_o skrev:

Ja det kan du i følge låv. Huske ikke ka paragraf det e men det står i arbeidsmiljølåven.

Takk for svar begge to :) Skal ta en prat med praksiskoordinator - ville bare høre om jeg var helt på villspor for å ønske/foreslå det!

Anonymkode: 39374...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...