Gå til innhold

Plutselig veldig irritabel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mye stress i livet, og en del ting som ikke er greit. Men den siste uken har jeg merket noe som jeg ikke har kjent så på før. Er så voldsomt irritabel. Det skal virkelig ikke mye til for at jeg har lyst til å kaste noe, slå meg selv eller blir så sint at tårene bare triller - i sinne. Hva kan dette være? Og hva kan hjelpe for å bli kvitt dette? Noen andre?

Anonymkode: 32a89...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være symptomer på stresset, at du er sliten. Prøv å pass på deg selv, gjør ting kun for DEG selv, unn deg egentid. Vær litt bevisst på deg selv, om det utvikler andre symptomer som energiløs, trett, lei, kvalm, svimmel, tungpust mm. Da kan det være tegn på alvorlig stress.. Og du må roe ned. 

Anonymkode: 2a20e...6a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mye stress i livet, og en del ting som ikke er greit. Men den siste uken har jeg merket noe som jeg ikke har kjent så på før. Er så voldsomt irritabel. Det skal virkelig ikke mye til for at jeg har lyst til å kaste noe, slå meg selv eller blir så sint at tårene bare triller - i sinne. Hva kan dette være? Og hva kan hjelpe for å bli kvitt dette? Noen andre?

Anonymkode: 32a89...d1d

Du sier det jo selv. Du er mye stressa for tiden. Det vil føre til at du blir sliten. Irritabel. At helsa svikter. At psyken knekker. Stress vil, om du lar det fortsette, ta knekken på livskvaliteten din. 

Så svaret på hvordan du blir kvitt det er enkel, grei og likefrem: slutt å stresse. Og i den sammenheng er dette viktig å huske: stress er ikke intrykk, arbeidsmengde eller den samlede belastning av sykdom, konflikt og skuffelse. Stress er et valg om å ikke håndtere intrykk, arbeidsmengde og belastning. Om å bare la det skure. Så dersom du velger å ta grep, lære deg enkle avstressingsteknikker og håndtere press før det blir stress så kan du holde samme tempo i livet. Uten negative konsekvenser. 

Ironisk nok (siden folk flest ikke gidder faktisk mestre det) er stressmestring enkelt. Ethvert barn på 2-4 mestrer det suverent. Så vær som et barn, Ts. ;) Lev her. Nå. Og la noen andre velge å uroe seg for morgendagen. 

Anonymkode: 87055...577

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mye stress i livet, og en del ting som ikke er greit. Men den siste uken har jeg merket noe som jeg ikke har kjent så på før. Er så voldsomt irritabel. Det skal virkelig ikke mye til for at jeg har lyst til å kaste noe, slå meg selv eller blir så sint at tårene bare triller - i sinne. Hva kan dette være? Og hva kan hjelpe for å bli kvitt dette? Noen andre?

Anonymkode: 32a89...d1d

Ingenting galt med deg, helt normal reaksjon når ting topper seg. 

Anonymkode: 1d943...989

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...