Gå til innhold

Leie av tallerkner, glass, bestikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg skal gifte meg til sommeren, vi blir ca 200 gjester. Lokalet vi har leid har ikke eget kjøkken med tallerkner, bestikk, glass, osv. Det betyr at vi må leie dette selv. Nå er det mange muligheter for å leie slikt på egenhånd. Problemet er bare at når man skal leie inn til så mange gjester så blir det fort veldig dyrt. Er det noen som har erfaring med dette, og hvordan dere har løst det? Finnes det feks hotell som leier ut store pakker med diverse for en billig penge?

Vi vurderer nesten å kjøpe engangs, men terskelen er veldig høy for det fordi jeg synes det er hyggelig å gå for 'ekte vare'.. Det er den dagen i livet... samtidig er det bare én dag, og hvor mye skal vi bruke på det. Vi må også leie inn stoler, bord, duk, osv. 

Setter utrolig pris på svar.

Anonymkode: 280a2...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke kjøkken, tallerkner, glass, bestikk, duker, bord og stoler... Jeg hadde nok hatt selskapet et helt annet sted. 

Anonymkode: 426a1...e75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller kjøpt billige tallerkener på IKEA enn å kjøpe engangs (eller leie dyrt og styre med henting og levering) De har jo tallerkner fra kr. 5 på IKEA (også må du jo ha bestikk og glass, så totalprisen må jo vurderes ift. leieprisen) 

 

Anonymkode: 0fb76...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes firmaer som leier ut slikt som både leverer og henter. Gjør heller det enn å kjøpe engangs! Mye hyggeligere og verdt det! 

Endret av Mona123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :-)

Jeg skal gifte meg til sommeren, vi blir ca 200 gjester. Lokalet vi har leid har ikke eget kjøkken med tallerkner, bestikk, glass, osv. Det betyr at vi må leie dette selv. Nå er det mange muligheter for å leie slikt på egenhånd. Problemet er bare at når man skal leie inn til så mange gjester så blir det fort veldig dyrt. Er det noen som har erfaring med dette, og hvordan dere har løst det? Finnes det feks hotell som leier ut store pakker med diverse for en billig penge?

Vi vurderer nesten å kjøpe engangs, men terskelen er veldig høy for det fordi jeg synes det er hyggelig å gå for 'ekte vare'.. Det er den dagen i livet... samtidig er det bare én dag, og hvor mye skal vi bruke på det. Vi må også leie inn stoler, bord, duk, osv. 

Setter utrolig pris på svar.

Anonymkode: 280a2...899

Å leie et lokale uten kjøkken og uten servise det høres lite gjennomtenkt ut. 

Om du får leie servise, hvordan skal du da gjøre det rent etter bruk og hvor skal du plassere skittent servise etter 200 mennesker? 

Engangservise i bryllup? Hvor lavt kan du synke? Der er knapt noen som leier ut servise til 200 mennesker. Det skal pakkes, fraktes pakkes opp, brukes, gjøres rent, pakkes ned og returneres. Alt dette vil koste deg langt mer enn å leie deg et nytt lokale med kjøkken og med servise. 

Er du moden for å gifte deg og å stifte familie når du ikke klarer å tenke og å finne ut av serviseproblemer av denne dimensjonen når du leier bryllupslokale?

Anonymkode: d0109...24e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forslag til hvor du kan leie servise. Men jeg ville bare si at jeg ikke synes det er lavmål med engangs-servise i bryllup, forutsatt at det står i stil med resten av festen(ikke kjole til 15 000, overdådige blomsteroppsatser osv.)... Legger man opp til en mer uformell fest, litt sånn type "fest på grendehuset", trenger det ikke være krise med engangs og kvaliteten på de litt dyrere variantene er veldig alright.

Faktisk var det engangs-service i et av de aller beste bryllupene jeg har vært i, også med 200 gjester og i et veldig rufsete lokale. Ingen gjester som reagerte på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.3.2018 den 12.28, AnonymBruker skrev:

Å leie et lokale uten kjøkken og uten servise det høres lite gjennomtenkt ut. 

Om du får leie servise, hvordan skal du da gjøre det rent etter bruk og hvor skal du plassere skittent servise etter 200 mennesker? 

Engangservise i bryllup? Hvor lavt kan du synke? Der er knapt noen som leier ut servise til 200 mennesker. Det skal pakkes, fraktes pakkes opp, brukes, gjøres rent, pakkes ned og returneres. Alt dette vil koste deg langt mer enn å leie deg et nytt lokale med kjøkken og med servise. 

Er du moden for å gifte deg og å stifte familie når du ikke klarer å tenke og å finne ut av serviseproblemer av denne dimensjonen når du leier bryllupslokale?

Anonymkode: d0109...24e

Altså, hva slags råd er det her?? :sjokkert: Blir helt matt av hvordan folk får seg til å kommentere her på KG!

Er da helt legitimt å lure på hvordan andre har løst serviseproblematikken i sine bryllup? Har da ikke noe med om man er "moden" for å gifte seg. Geez!

Anonymkode: 154a4...07e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎03‎.‎2018 den 11.54, AnonymBruker skrev:

Hei :-)

Jeg skal gifte meg til sommeren, vi blir ca 200 gjester. Lokalet vi har leid har ikke eget kjøkken med tallerkner, bestikk, glass, osv. Det betyr at vi må leie dette selv. Nå er det mange muligheter for å leie slikt på egenhånd. Problemet er bare at når man skal leie inn til så mange gjester så blir det fort veldig dyrt. Er det noen som har erfaring med dette, og hvordan dere har løst det? Finnes det feks hotell som leier ut store pakker med diverse for en billig penge?

Vi vurderer nesten å kjøpe engangs, men terskelen er veldig høy for det fordi jeg synes det er hyggelig å gå for 'ekte vare'.. Det er den dagen i livet... samtidig er det bare én dag, og hvor mye skal vi bruke på det. Vi må også leie inn stoler, bord, duk, osv. 

Setter utrolig pris på svar.

Anonymkode: 280a2...899

Hva med engangstallerken og bestikk? Kjøp ordentlige glass :) Bare å hive i søppelsekken når folk er forsynt, og man sparer seg for utrolig mye oppvask.. Eventuelt finn et annet lokale med service inkludert.. Blir fort dyrt å kjøpe inn selv... hva om noe blir knust, har du da nok til reserve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal være uhøytidlig, skriv i innbydelsen at folk må ta med seg servise, glass og bestikk selv (list opp), og selv sørge for at de får det med seg hjem, hvor de vasker det.

Noen vil vel mene at dette er uhørt, men skal det viktigste være fest fremfor flott, så mener jeg at det bør være greit. Selv om jeg aldri har hørt om noen som har gjort det på den måten... Litt ekstra utstyr i beredskap for de som ikke... er sikkert lurt.

Skal det være høytidelig, må du bare ta kostnaden med å leie.

Anonymkode: 2056b...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...