Gå til innhold

SÅ skuffet over min Bugaboo!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette med demping er det eneste jeg ikke liker med bugabooen. Men syns det var en så stor del av vogna at jeg ble skuffet. 

Har plass til en til vogn. Må nok bare innse at forventningene mine om at en vogn skulle dekke alle mine behov ikke gikk. 

Jeg syns det er veldig ubehagelig og tungt å trille når det rister sånn. Dette er jo nå på vinterføre men regner med det samme gjelder på grus og tursti? 

TS.

Anonymkode: c42b0...3d7

Det begynner å bli noen år siden, så husker kke helt - men ja, iallefall på grus, men på hardpakkede turstier går det nok greit. Og jeg tror ikke det finnes en vogn som dekker alle behov når vi bor i Norge og skal ha ungene ut i årstider, bil, natur og by. 

Har du plass, ville jeg absolutt gått for to vogner. Buggisen er digg på byturer og kjøpesenter - og så er det jo herlig å ha en god turvogn også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Er det flere enn meg som får inntrykk av at damer diskuterer barnevogn på samme måte som menn snakker bil? Spør for en venn.)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gravity skrev:

Nja, det kan kanskje skje, men samtidig er det vanskelig å vite hva slags behov man har, og hvordan kjørekomforten er i praksis, når man ikke har hatt barn eller vogn før. Jeg endte opp med bugaboo (bruktkjøp) som siste vogn med siste barn, etter å ha prøvd ulike vogner og aldri vært helt fornøyd. Elsket den vognen, til tross for at det var "motevalg" :)

Ser en her inne i tråder og ellers så skal barnevognen på plass før svangerskapet er halvgått. 

Spørmålene er gjerne av typen merke, farge og lengden på bagen, og der stopper det hele, ofte. Hvordan vogna skal brukes både med hensyn til underlag og temperatur (type Kirkenes, Røros eller Stavanger klima) det blir nesten aldri tatt inn i trådene og dermed heller ikke en del av diskusjonen. 

Så velger man, som ts her, etter utseende og hva alle andre har. Ofte bestilles det i tillegg på nettet og tror man har gjort et godt valg og et godt kjøp inntil man tar vogna eller for den del bilsetet i bruk. Jeg ser @Tøytigern trekker noen paraleller til menns diskusjoner rundt bil. Men her har barnevognskvinnene noe å lære av mennenes diskusjoner, fordi de går dypere inn enn farge og hva alle andre er fornøyde med. 

Barnevogn var noe som var langt bak i våre tanker fordi vi ikke visste vi ventet barn før sent og barna kom alt for tidlig. Når de omsider kom hjem fikk vi låne vogn og dermed teste ut hva vi kunne tenke oss før vi kjøpte første vogna. Til første barnet hadde vi alt klart, også vogn, men fikk ikke bruk for noen av tingene. 

Anonymkode: c109b...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tøytigern skrev:

(Er det flere enn meg som får inntrykk av at damer diskuterer barnevogn på samme måte som menn snakker bil? Spør for en venn.)

Ja enig med deg. Jeg er en av de få damene som ikke skjønner at det er mulig å snakke så mye om vogn. Jeg vet at vogna vår heter emmaljunga men vet ikke noe mer enn det 😂 har ikke flere ord til å beskrive eller snakke om den. 

Kriteriet mitt var at det var plass til ungen og at den gikk fremover. Alt annet var uinteressant. 

Anonymkode: 16327...bd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser en her inne i tråder og ellers så skal barnevognen på plass før svangerskapet er halvgått. 

Spørmålene er gjerne av typen merke, farge og lengden på bagen, og der stopper det hele, ofte. Hvordan vogna skal brukes både med hensyn til underlag og temperatur (type Kirkenes, Røros eller Stavanger klima) det blir nesten aldri tatt inn i trådene og dermed heller ikke en del av diskusjonen. 

Så velger man, som ts her, etter utseende og hva alle andre har. Ofte bestilles det i tillegg på nettet og tror man har gjort et godt valg og et godt kjøp inntil man tar vogna eller for den del bilsetet i bruk. Jeg ser @Tøytigern trekker noen paraleller til menns diskusjoner rundt bil. Men her har barnevognskvinnene noe å lære av mennenes diskusjoner, fordi de går dypere inn enn farge og hva alle andre er fornøyde med. 

Barnevogn var noe som var langt bak i våre tanker fordi vi ikke visste vi ventet barn før sent og barna kom alt for tidlig. Når de omsider kom hjem fikk vi låne vogn og dermed teste ut hva vi kunne tenke oss før vi kjøpte første vogna. Til første barnet hadde vi alt klart, også vogn, men fikk ikke bruk for noen av tingene. 

Anonymkode: c109b...34e

Haha, jeg ser den :). Har ikke hatt et sånt forhold til vogn selv :). Eneste kriteriet jeg hadde var at jeg ville kjøpe brukt, og kjøpte bare det søsteren min anbefalte :P. Men så ble det noen mil med trilling, og jeg begynte å få litt bedre forutsetninger for å vurdere andre vogntyper. Og så ble det litt nye behov, for eksempel en lett trille å slenge i bilen - og så ble det byttet ut litt vogner underveis som jeg lærte og erfarte. Ikke mye research dessverre :P. Så var det tilfeldigvis buggisen jeg likte best til slutt, da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi har Emmaljunga nxt 90 2018 utgaven og er super fornøyd!! Den gjør virkelig jobben både på ulendt underlag og på kjøpesenter/bare gangveier i by. Den er lett i vekt og lett å manøvrere. Den tar liten plass i bil og det er genialt at bagdelen har et stødig håndtak oppe på kalesjen, gjør det så mye enklere å bære bagdelen samt å løfte den av understellet. Håndtaket kan reguleres både i høyde og lengde, noe som også er genialt. Skjønner ikke de som skriver i tråden her at den er tung og ikke svingbare hjul..? Den har jo svingbare hjul! Den er superbra på alle måter. Den har det beste fra Buggaboo og Stokke, men du slipper ulempene👍🏻

Anonymkode: dc3b6...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fox er veldig god å kjøre. Kanskje du kan selge Buffalo og sette deg på venteliste?

Anonymkode: ad03c...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke fornøyd med vognen ville jeg byttet så fort som mulig. Kjedelig å gå rundt og irritere seg over noe så viktig! Selv har jeg Buffalo og har vært storfornøyd med den. Nei, den eier ikke demping, men mine barn elsker det. Vi går mye på turveier med lett grus og det funker supert! I skogen og på snø funker den dårlig, men det gjør også tilsvarende vogner med tilsvarende hjul dessverre. Det hjelper veldig å låse hjulene da. Men i vinter har jeg brukt Bugaboo Runner-understellet. Det kommer seg rundt overalt! Nei, det er ikke overdådig å ha flere enn en vogn etter min mening, så lenge man bruker dem. Jeg har Buffalo som jeg har brukt i vinter før det ble for mye snø (den har en utrolig romslig bag, og en fantastisk kalesje), Runner når jeg går tur på dårlig måkte veier, eller jogger på våren-høsten. Donkey brukes hele året som singel og dobbel vogn (fantastisk og praktisk vogn!) og Bee som ligger fast i bilen så vi kan sette bilsetet på understellet eller gå på Ikea og lignende. Har også en Bee til som er på hytta og en vogn i bhg. Bruker de fleste av dem daglig faktisk! Tror det er vanskelig å finne en vogn som oppfyller alle krav til alle situasjoner. 

Anonymkode: 7196a...f50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er veldig ubehagelig og tungt å trille når det rister sånn. Dette er jo nå på vinterføre men regner med det samme gjelder på grus og tursti? 

TS.

Anonymkode: c42b0...3d7

Aldri tenkt på som et problem, syntes det at det rister litt er noe av det beste med vognen. Barnet mitt sover mye bedre i bugabooen enn i vogner med bedre demping. Vi elsker å finne brostein og grus vi kan gå på, da slukner baby med en gang. 

Anonymkode: 736f8...664

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket ut babyjogger city premier da?😊

Anonymkode: 4e265...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke fornøyd med vognen ville jeg byttet så fort som mulig. Kjedelig å gå rundt og irritere seg over noe så viktig! Selv har jeg Buffalo og har vært storfornøyd med den. Nei, den eier ikke demping, men mine barn elsker det. Vi går mye på turveier med lett grus og det funker supert! I skogen og på snø funker den dårlig, men det gjør også tilsvarende vogner med tilsvarende hjul dessverre. Det hjelper veldig å låse hjulene da. Men i vinter har jeg brukt Bugaboo Runner-understellet. Det kommer seg rundt overalt! Nei, det er ikke overdådig å ha flere enn en vogn etter min mening, så lenge man bruker dem. Jeg har Buffalo som jeg har brukt i vinter før det ble for mye snø (den har en utrolig romslig bag, og en fantastisk kalesje), Runner når jeg går tur på dårlig måkte veier, eller jogger på våren-høsten. Donkey brukes hele året som singel og dobbel vogn (fantastisk og praktisk vogn!) og Bee som ligger fast i bilen så vi kan sette bilsetet på understellet eller gå på Ikea og lignende. Har også en Bee til som er på hytta og en vogn i bhg. Bruker de fleste av dem daglig faktisk! Tror det er vanskelig å finne en vogn som oppfyller alle krav til alle situasjoner. 

Anonymkode: 7196a...f50

Åj, du har mye erfaring med bugaboo med andre ord :D Hva er runner-understellet? Dette er nok noe jeg irriterer meg mer over en babyen, ja Har nå undersøkt opp og ned hvordan vogn jeg evt kunne tenkt meg. Kommer frem til at bagdelen til buffalo er uslåelig for meg så skal jeg bytte den ut må den nye ha "perfekt" understell for å veie opp for buffalo bagen- noe som nok blir vanskelig å finne. Har sett på emmaljuna super viking men der liker jeg ikke bagen- samme gjelder nxt90. Liker heller ikke håndtaket i kalesjen og den er akkurat litt for kort etter min smak (76 cm). Man kan kanskje sette super viking understell på en edge duo (??) men syns den er klumpete og ser litt rar ut på svingbare hjul. Vet du forresten nøyaktig lengde på buffaloen? Vet bare at jeg målte madrassen mot nxt90 i butikken. Jeg må kanskje leve uten demping og kjøpe en stor billigere vintervogn for det værste føret. Kan også tilføre at det er skikkelig vinter med snø og is med vanskelige forhold her jeg bor nå så jeg har ikke prøvd buffaloen på et mer normalt dagligdags føre enda ;-) Heldigvis nærmer våren seg med stormskritt!

Anonymkode: c42b0...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Fox er veldig god å kjøre. Kanskje du kan selge Buffalo og sette deg på venteliste?

Anonymkode: ad03c...76e

Fox har mye mindre og smalere hjul- har snakket med barnas hus idag og de sier at fox er enda dårligere på vinterføre enn buffalo.

 

Anonymkode: c42b0...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket ut babyjogger city premier da?😊

Anonymkode: 4e265...b3b

nei, skal sjekke ut :D 

Anonymkode: c42b0...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fox har mye mindre og smalere hjul- har snakket med barnas hus idag og de sier at fox er enda dårligere på vinterføre enn buffalo.

 

Anonymkode: c42b0...3d7

Jeg har en Fox og kan skrive under på at DET stemmer ikke. Den har ikke mye mindre hjul heller. Framhjulene er mindre, men mye større enn Cameleon. Barnas Hus Alna og Babyshop skryter også av vognen på vinterføre, så der burde du revurdere hvis du ikke har erfaring fra vognen selv.

Anonymkode: ad03c...76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler FB-gruppen Barnevogner.

Anonymkode: ad03c...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Fox og kan skrive under på at DET stemmer ikke. Den har ikke mye mindre hjul heller. Framhjulene er mindre, men mye større enn Cameleon. Barnas Hus Alna og Babyshop skryter også av vognen på vinterføre, så der burde du revurdere hvis du ikke har erfaring fra vognen selv.

Anonymkode: ad03c...76e

Mulig jeg ikke var klar nok i hva jeg mente. Dette er noe ansatte i Barnas hus har sagt til meg i forhold til å bytte ut buffalo med fox- de sier at det har ingen hensikt i forhold til demping og vinterføre, noe jeg er misfornøyd med på min buffalo. De sa også noe om tynnere kalesje (?) og at det er flere cm i forskjell på framhjulene og ja, en mellomting mellom buffalo og cameleon. Har kun testet den i butikk men det var nok til å kjenne at et bytte vil være lite hensiktsmessig for min del :) Da beholder jeg heller buffaloen.

Anonymkode: c42b0...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg ikke var klar nok i hva jeg mente. Dette er noe ansatte i Barnas hus har sagt til meg i forhold til å bytte ut buffalo med fox- de sier at det har ingen hensikt i forhold til demping og vinterføre, noe jeg er misfornøyd med på min buffalo. De sa også noe om tynnere kalesje (?) og at det er flere cm i forskjell på framhjulene og ja, en mellomting mellom buffalo og cameleon. Har kun testet den i butikk men det var nok til å kjenne at et bytte vil være lite hensiktsmessig for min del :) Da beholder jeg heller buffaloen.

Anonymkode: c42b0...3d7

Da forstår jeg hva du mener. 

Kalesjen får du i samme tekstil som Buffalo, men det stemmer at de tilbyr en mer syntetisk og myk variant. Den har også demping, som er ikke-eksisterende i Buffaloen. Personlig tenker jeg den er litt vel gyngete, men det er kun fordi jeg er vant med at Buffalo er stiv.

Anonymkode: ad03c...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da forstår jeg hva du mener. 

Kalesjen får du i samme tekstil som Buffalo, men det stemmer at de tilbyr en mer syntetisk og myk variant. Den har også demping, som er ikke-eksisterende i Buffaloen. Personlig tenker jeg den er litt vel gyngete, men det er kun fordi jeg er vant med at Buffalo er stiv.

Anonymkode: ad03c...76e

Så om jeg forstår deg rett har du hatt buffalo og har fox nå? Hvorfor byttet du? og du syns fox har mer demping enn buffalo? Er det verdt for meg å prøvekjøre fox en gang til? Det du beskriver er jo motsatt av hva barnas hus sa og hun nevnte ikke med et ord at det fantes en annen kalesje. Jeg hører nok for mye på selger kan det se ut som :( 

Anonymkode: c42b0...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Buffalo. Jeg har ikke kjørt den på skikkelig snøføre, da jeg bor i Rogaland, og her har vi sjeldent den slags vær. Men du sier du er bekymret for hvordan den vil føles på grus og turveger, og der har jeg mer erfaring. Har kjørt masse på grus, og det er null problem. Har også gått litt på skogsstier og kjerreveier, og det funker også helt fint etter min mening. Har ingen vogner å sammenligne med, da.

Anonymkode: 2e819...e8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så om jeg forstår deg rett har du hatt buffalo og har fox nå? Hvorfor byttet du? og du syns fox har mer demping enn buffalo? Er det verdt for meg å prøvekjøre fox en gang til? Det du beskriver er jo motsatt av hva barnas hus sa og hun nevnte ikke med et ord at det fantes en annen kalesje. Jeg hører nok for mye på selger kan det se ut som :( 

Anonymkode: c42b0...3d7

Jeg har lånt en Buffalo over en periode, kjøpte Fox med én gang det var mulig. Byttet fordi jeg måtte ha egen vogn. Var fornøyd med Buffalo, men den ble jo ute av produksjon. 

Jeg syns Fox har mer demping, spesielt med bagdelen. Jeg har kalesje i blue Melange. Den er samme som Fox. Velger du svart eller en annen farge (ikke Melange) så kommer de i mykere stoff. Hadde tatt meg en tur til en annen butikk en barnas hus der du bor.

 

 

Anonymkode: ad03c...76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...