Gå til innhold

Adrenalin, gjør vondt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville du tatt en sobril for å slippe smerten? Får adrenalin hele tiden, holdt på i 2-3 dager nå. Alt gir meg adrenalin, og det gjør så vondt når det skjer. Smerter i brystet og helt ut i armene :( sånt sug i magen. Har sobril liggende pga hjertebank, og har ikke tatt på kanskje 2 mnd. Ville du tatt en for å se om det hjalp?

Anonymkode: 6dc31...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du sliter med angst og har fått utskrevet Sobril, så kan det sikkert være lurt å ta en når du har det så fælt. Det gagner ingen å ha det vondt. 

Men får du hjelp på andre måter da?

Anonymkode: 494c2...7d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du sliter med angst og har fått utskrevet Sobril, så kan det sikkert være lurt å ta en når du har det så fælt. Det gagner ingen å ha det vondt. 

Men får du hjelp på andre måter da?

Anonymkode: 494c2...7d4

Det er ikke mot angst. Nei, får ikke hjelp mot det på andre måter. Men har gått til psykolog tidligere, men det hadde ingenting med dette å gjøre. Tror jeg er stressa! 

Anonymkode: 6dc31...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig ut som angst, når du beskriver det. Stress kan føre til så mangt. Hvis du har tatt Sobril før, har fått det utskrevet og skal holde deg hjemme i dag. Så ta Sobril og få slappet av. Om det ikke blir bedre etterpå, så ring legen din. 

Anonymkode: 494c2...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får kroppslige reaksjoner på adrenalin, er en betablokker et godt alternativ å diskutere med legen din. Disse er dessuten ikke vanedannende og kan brukes så ofte man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det høres veldig ut som angst, når du beskriver det. Stress kan føre til så mangt. Hvis du har tatt Sobril før, har fått det utskrevet og skal holde deg hjemme i dag. Så ta Sobril og få slappet av. Om det ikke blir bedre etterpå, så ring legen din. 

Anonymkode: 494c2...7d4

Jeg har tatt det før. Jeg skal ikke være hjemme, men skal ta toget så det går bra. Jeg blir ikke så rusa av dem, bare litt roligere og litt apatisk. Hvor lenge kan jeg gå med det før jeg ringer da? 

Akkurat nå, isw skrev:

Hvis du får kroppslige reaksjoner på adrenalin, er en betablokker et godt alternativ å diskutere med legen din. Disse er dessuten ikke vanedannende og kan brukes så ofte man trenger.

Jeg sliter endel med doble slag. Og når jeg har adrenalin i tillegg gjør det så vondt når hjertet venter og så slår hardt. Legen tok ekg pga veldig høy puls, men vil ikke gi meg betablokkere pga bivirkningene og at jeg er så ung... så må bare leve med det... En av mine foreldre har høy puls og får betablokkere, kanskje det er arvelig

Anonymkode: 6dc31...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt det før. Jeg skal ikke være hjemme, men skal ta toget så det går bra. Jeg blir ikke så rusa av dem, bare litt roligere og litt apatisk. Hvor lenge kan jeg gå med det før jeg ringer da? 

 

Anonymkode: 6dc31...f66

Hvis du ikke har fått noe bedring av Sobrilen etter et par timer, og kjent at du roer deg. Så ville jeg har ringt legen. Det er jo litt rart at du har blitt satt på benzodiasepiner, men legen mener at betablokkere er for farlig? 

Anonymkode: 494c2...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har fått noe bedring av Sobrilen etter et par timer, og kjent at du roer deg. Så ville jeg har ringt legen. Det er jo litt rart at du har blitt satt på benzodiasepiner, men legen mener at betablokkere er for farlig? 

Anonymkode: 494c2...7d4

Betablokkere er hver dag, sobril kun ved behov (dvs., det kan i teorien gå år mellom hvert behov).

Anonymkode: 6dc31...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis du ikke har fått noe bedring av Sobrilen etter et par timer, og kjent at du roer deg. Så ville jeg har ringt legen. Det er jo litt rart at du har blitt satt på benzodiasepiner, men legen mener at betablokkere er for farlig? 

Anonymkode: 494c2...7d4

Det er ikke rart i det hele tatt. Men å bruke benzodiazepiner mot hjertebank er ikke helt god latin. Utover det er det vanskelig å mene noe om en pasient man ikke kjenner sykehistorien til.

Anonymkode: 17906...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rart i det hele tatt. Men å bruke benzodiazepiner mot hjertebank er ikke helt god latin. Utover det er det vanskelig å mene noe om en pasient man ikke kjenner sykehistorien til.

Anonymkode: 17906...a2e

Det handler vel om å minimere stress for at ikke hjertebanken skal bli enda verre og gå over til flimmer 

Anonymkode: 6dc31...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det handler vel om å minimere stress for at ikke hjertebanken skal bli enda verre og gå over til flimmer 

Anonymkode: 6dc31...f66

Det finnes ingen troverdig dokumentasjon på at hjertebank ved stress kan gå over til flimmer.

Hjerteflimmer (atrieflimmer) er en helt spesifikk tilstand som i hovedsak skyldes at hjertets forkamre har blitt skadet/utvidet som følge av tiår med høyt blodtrykk. Hjertebank ved stress (ekstraslag og rask puls) er ikke det samme som flimmer, og rådet ditt her er ikke akkurat stressdempende for TS som sliter med hjertebank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, isw skrev:

Det finnes ingen troverdig dokumentasjon på at hjertebank ved stress kan gå over til flimmer.

Hjerteflimmer (atrieflimmer) er en helt spesifikk tilstand som i hovedsak skyldes at hjertets forkamre har blitt skadet/utvidet som følge av tiår med høyt blodtrykk. Hjertebank ved stress (ekstraslag og rask puls) er ikke det samme som flimmer, og rådet ditt her er ikke akkurat stressdempende for TS som sliter med hjertebank.

Jeg ER TS og forholder meg til hva legen har sagt :)

Anonymkode: 6dc31...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ER TS og forholder meg til hva legen har sagt :)

Anonymkode: 6dc31...f66

Ok, men da snakker legen din med all respekt ikke sant, og bidrar til å øke angsten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.3.2018 den 9.12, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mot angst. Nei, får ikke hjelp mot det på andre måter. Men har gått til psykolog tidligere, men det hadde ingenting med dette å gjøre. Tror jeg er stressa! 

Anonymkode: 6dc31...f66

Det er angst du beskriver, og det er mot angst du får Sobril. 

Anonymkode: 68f0c...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, isw said:

Ok, men da snakker legen din med all respekt ikke sant, og bidrar til å øke angsten din.

Du kjenner ikke ts' anamnese, så du burde være JÆVLIG forsiktig med sånne uttalelser. Ts har ikke en gang fortalt om det foreligger noen diagnose på kardiovaskulære lidelser. Det er mange arrhytmier som kan være ledsaget av forutgånede palpitasjoner.

Jeg tenker ts' lege kjenner pasienten sin og dennes helsetilstand betydelig bedre enn deg. Samt at denne legen nok har både medisinsk embedseksamen og spesialisering i tillegg til klinisk erfaring.

Anonymkode: 17906...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...