Gå til innhold

Ville du tatt denne sjansen?? Vil høre deres meninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både Spania, Italia og Hellas er store land for trafficking. Jeg reiser alene som ung kvinne jeg, altså, men jeg er svært forsiktig med hvor jeg beveger meg og hvem jeg snakker med. 

Til ts: jeg ville vært skeptisk. Det er stor sannsynlighet for at han er ute etter en lettvint flørt og sex, og stadig sjarmerer unge kvinner på denne måten.

Det er selvsagt også en mulighet tilstede for trafficking. Det er verdt å vite at over 20 millioner mennesker er fanget i trafficking, det er altså ikke slik at dette er et lite og ubetydelig problem. Jeg sier ikke at dette er tilfellet, men det er noe ved situasjonen som for meg virker rart.

Hvis du ønsker å møte han, ville jeg bedt han om å komme til Norge, og møte deg her. Risikoen ved dette vil være langt mindre, når du er i kjente omgivelser.

Anonymkode: 57c1d...32c

Er det noen spesielle mennesker du da legger merke til og som du holder deg unna? Går de frem på en spesiell måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ikke gjør det ts! Spanjoler har dårlig moral og dårlig kvinnesyn, også kan du bli tvangsfingra. 

Anonymkode: 740a9...a75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist! Men definitivt tatt med en venninne om det er mulig.

 

 

Anonymkode: 3fb2a...b83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Overrasket skrev:

Det er for mange selvmotsigelser her for min "smak". Se parene A-a, B-b, C-c

Han er sjenert, men vil gjerne bo med en fremmed i en uke
Han jobber på stranden, men har et hus med tre soverom og kan betale mat for to
Du har litt lyst, men når alt kommer til alt er du redd. 

Dette hadde ikke jeg personlig tatt videre for nå.

 

Viss du leser litt mer av hva jeg har skrevet så skjønner du kanskje mer. Men jeg forteller jo her bare i korte sammendrag, og da blir det litt sånn forvirrende eller at det virker som «for mange selvmotsigelser» som du skriver. 

Han var jo ikke sånn sjenert, men i motsetning til andre spanjoler som omtrent hopper på deg og tvinger seg på deg så var han «sjenert» på den måten at han la en lapp til meg, så jeg selv kunne bestemme om jeg ville snakke til han eller ikke, istedetfor å trenge seg på meg. Og som jeg nevner for 3 gang nå, så forventet han ikke eller sa at jeg SKULLE bo hos han, eller at han skulle betale for meg, men det var et normalt svar og normalt forslag når jeg fortalte at jeg ikke hadde så mye penger. 

Og hva vet du om hva han tjener på å jobbe der? Kanskje det faktisk er godt betalt? Jeg vil tro at på en så ekstrem populær turistplass så er jobben greit betalt🤷🏼‍♀️Men jeg vet ikke jeg altså, men bare pga jobben så tror du at han ikke er noe bra fyr..? Hm 

At jeg er redd men likevel har lyst, hva som er gale med det? Selv om jeg er redd, eller usikker på det betyr ikke det at jeg tror at HAN er en dårlig fyr.  Jeg digger fyren, og vil absolutt besøke han. Det jeg er redd/usikker på er det å reise alene, noe jeg aldri har gjort før. Og jeg har selvfølgelig kommet frem til at jeg kommer ikke til å bo hos han, men på et hotell, og heller møte han når det passer. Ellers tar jeg med en venninne.

Jeg hadde vært like redd for å gjøre dette i Norge også viss jeg måtte reise til en annen by. Men som sagt, det er selve den reisingen helt til et annet land aleine som skremmer meg🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 491a0...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke gjør det ts! Spanjoler har dårlig moral og dårlig kvinnesyn, også kan du bli tvangsfingra. 

Anonymkode: 740a9...a75

Skjønner mange tenker sånn. Men synes ikke det er riktig og dra alle spanjoler under samme kam når det gjelder sånt.

(Bare et random eksempel) Det blir det samme som å si at alle gutter er utro, fordi man hører så mange historier om alle disse ufordragelige guttene. Mens de som er helt uskyldige, og aldri livet har eller kunne gjort noe sånt, de blir også mistenkt og blir dradd under den samme kammen.. trist men sant🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 491a0...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hva vet du om hva han tjener på å jobbe der? Kanskje det faktisk er godt betalt? Jeg vil tro at på en så ekstrem populær turistplass så er jobben greit betalt🤷🏼‍♀️Men jeg vet ikke jeg altså, men bare pga jobben så tror du at han ikke er noe bra fyr..? Hm 

Anonymkode: 491a0...596

Hør her, hvis du vil at folk skal fortelle deg at JAAAA! Du bare MÅÅÅ dra! Så må du nok unngå å lese svarene fra meg. 

Jeg vet faktisk litt om jobbmarkedet i Spania. Jeg vet faktisk også litt om lønnsforholdene, og jeg vet litt om eiendomsprisene. 
Å jobbe på en strand er noe man gjør fordi man elsker strandlivet, eller fordi man ikke finner annen jobb. Man henger ikke rundt på en strand fordi det er så fantastisk flott betalt. 

Hus med tre soverom på Gran Canaria? Akkurat. 

Du forstår, jeg dømmer ingen basert på yrkesvalg. Folk må få jobbe med akkurat hva de vil for meg. Det jeg reagerer på er sammenhengen i informasjonen. Hadde han sagt f.eks. noe alla "Jeg har ikke så mye, men jeg har akkurat plass nok til at du kan bo hos meg i en uke" så hadde det vært mye mer lettere å tro på, fordi realismen i det hadde vært tusen ganger høyere. Men fraværet av realisme i at en strandansatt, la oss kalle ham strand- og fritidskonsulent da, sitter på et hus med tre soverom, det er det røde flagget for meg. Du ser forskjellen på at jeg kanskje kunne ha trodd på en historie som "hang på greip", og at jeg reagerer på noe som rett og slett ikke høres logisk ut. Det betyr ikke at jeg dømmer noen for yrkesvalget.

Du velger å starte en tråd uoppfordret, du ber folk kommentere og si hva du synes, og da får du ikke bare rosenrøde svar. Det er min mening at du ikke bør haste av gårde på denne turen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Overrasket skrev:

Hør her, hvis du vil at folk skal fortelle deg at JAAAA! Du bare MÅÅÅ dra! Så må du nok unngå å lese svarene fra meg. 

Jeg vet faktisk litt om jobbmarkedet i Spania. Jeg vet faktisk også litt om lønnsforholdene, og jeg vet litt om eiendomsprisene. 
Å jobbe på en strand er noe man gjør fordi man elsker strandlivet, eller fordi man ikke finner annen jobb. Man henger ikke rundt på en strand fordi det er så fantastisk flott betalt. 

Hus med tre soverom på Gran Canaria? Akkurat. 

Du forstår, jeg dømmer ingen basert på yrkesvalg. Folk må få jobbe med akkurat hva de vil for meg. Det jeg reagerer på er sammenhengen i informasjonen. Hadde han sagt f.eks. noe alla "Jeg har ikke så mye, men jeg har akkurat plass nok til at du kan bo hos meg i en uke" så hadde det vært mye mer lettere å tro på, fordi realismen i det hadde vært tusen ganger høyere. Men fraværet av realisme i at en strandansatt, la oss kalle ham strand- og fritidskonsulent da, sitter på et hus med tre soverom, det er det røde flagget for meg. Du ser forskjellen på at jeg kanskje kunne ha trodd på en historie som "hang på greip", og at jeg reagerer på noe som rett og slett ikke høres logisk ut. Det betyr ikke at jeg dømmer noen for yrkesvalget.

Du velger å starte en tråd uoppfordret, du ber folk kommentere og si hva du synes, og da får du ikke bare rosenrøde svar. Det er min mening at du ikke bør haste av gårde på denne turen.

 

Nei, jeg forventet ikke svar på at «jaa du må dra». Men jeg ville høre folks meninger om det å dra å møte en fyr fra et annet land, om noen har gjort dette før osv. 

Det jeg reagerer på er at folk går til «angrep» på han, og forteller meg hvordan han er og helt magiskt vet hva hans intensjoner er med meg han har og at han lyger, og at han tjener ikke godt nok til å bo for seg selv med mer enn 1 soverom, og alt dette her. Jeg er fullt klar over alle sånne konsekvenser, altså hva som kan skje osv. 

Jeg skrev en kort tekst sånn omtrent hvordan alt dette skjedde når jeg møtte han, bare for å gi dere et lite innblikk i historien. Det jeg ikke trenger er å bli fortalt hvor forferdelig skummelt det er å besøke denne spanjolen, det vet jeg at det kan være. Derfor jeg skriver at jeg er usikker og bare spør om noen har gjort noe lignende, og spør om både bra og dårlige opplevelser.

skjønner nå at jeg skulle droppet historien om oss og han og bare spurt spørsmålet.

Anonymkode: 491a0...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, wintergirl said:

Er det noen spesielle mennesker du da legger merke til og som du holder deg unna? Går de frem på en spesiell måte? 

Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg et godt svar, men det er vanskelig. Det finnes ikke egentlig noen garantier, samtidig er nok jeg i overkant skeptisk. Uansett, tiltak jeg gjør er å holde meg til områder der det oppleves trygt å ferdes, jeg forsøker å sjekke slikt litt i forkant. Jeg beveger meg helst ikke så langt ute etter at det er blitt mørkt. Ellers er jeg svært påpasselig med hva jeg tar imot av drikke. Sunn fornuft er selvsagt å ikke gå fra drikken, selv ikke når du sitter sammen med noen. Jeg vil også helst se drikken bli helt opp.

Sammenlignet med i Norge, møter man ofte mennesker som er utadvendte og gjerne litt flørtete. Likevel, om noen blir veldig pågående, trekker jeg meg litt tilbake. Flørting kan være en vanlig taktikk. Hvis du er interessert i dette, har blant annet organisasjonen A21 mye informasjon.

Før jeg reiser vet alltid mine nærmeste hvor jeg skal bo, og jeg avtaler med noen at vi skal ha jevnlig kontakt, og at jeg gir beskjed når jeg er trygt på hotellet om kvelden. Det hindrer selvsagt ikke at noe kan skje, men da er det noen som vil varsle innen rimelig tid.

Anonymkode: 57c1d...32c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg et godt svar, men det er vanskelig. Det finnes ikke egentlig noen garantier, samtidig er nok jeg i overkant skeptisk. Uansett, tiltak jeg gjør er å holde meg til områder der det oppleves trygt å ferdes, jeg forsøker å sjekke slikt litt i forkant. Jeg beveger meg helst ikke så langt ute etter at det er blitt mørkt. Ellers er jeg svært påpasselig med hva jeg tar imot av drikke. Sunn fornuft er selvsagt å ikke gå fra drikken, selv ikke når du sitter sammen med noen. Jeg vil også helst se drikken bli helt opp.

Sammenlignet med i Norge, møter man ofte mennesker som er utadvendte og gjerne litt flørtete. Likevel, om noen blir veldig pågående, trekker jeg meg litt tilbake. Flørting kan være en vanlig taktikk. Hvis du er interessert i dette, har blant annet organisasjonen A21 mye informasjon.

Før jeg reiser vet alltid mine nærmeste hvor jeg skal bo, og jeg avtaler med noen at vi skal ha jevnlig kontakt, og at jeg gir beskjed når jeg er trygt på hotellet om kvelden. Det hindrer selvsagt ikke at noe kan skje, men da er det noen som vil varsle innen rimelig tid.

Anonymkode: 57c1d...32c

Takk for svar :) Helt fornuftig det du sier her ihverfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 7.58, wintergirl skrev:

Er det sant? Er det sånn i Hellas også?

 

På 19.3.2018 den 9.39, AnonymBruker skrev:

Mindre enn i Spania, men det hender der også. 

Anonymkode: 1b51f...15e

Nei, det gjør det ikke. Slutt å spre misinformasjon! 

Anonymkode: a373f...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, wintergirl said:

Takk for svar :) Helt fornuftig det du sier her ihverfall. 

Jeg tror man kommer veldig langt ved å bruke sunn fornuft. :)

Anonymkode: 57c1d...32c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner mange tenker sånn. Men synes ikke det er riktig og dra alle spanjoler under samme kam når det gjelder sånt.

(Bare et random eksempel) Det blir det samme som å si at alle gutter er utro, fordi man hører så mange historier om alle disse ufordragelige guttene. Mens de som er helt uskyldige, og aldri livet har eller kunne gjort noe sånt, de blir også mistenkt og blir dradd under den samme kammen.. trist men sant🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 491a0...596

Jeg har bare møtt spanjoler med ekstremt dårlig moral. Gjelder mange av damene der og, jeg bodde i Spania og ble helt SJOKKERT over hvor vulgære spanjoler er. For et språkbruk! Og jo de mangler fullstendig moraler og sunne kristne verdier. Moralene er ikke-eksisterende og de har RÆVA kvinnesyn. Men hvis man er gira på å potensielt bli smitta med gonoré så er det bare å kjøre på. 

Anonymkode: 740a9...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare møtt spanjoler med ekstremt dårlig moral. Gjelder mange av damene der og, jeg bodde i Spania og ble helt SJOKKERT over hvor vulgære spanjoler er. For et språkbruk! Og jo de mangler fullstendig moraler og sunne kristne verdier. Moralene er ikke-eksisterende og de har RÆVA kvinnesyn. Men hvis man er gira på å potensielt bli smitta med gonoré så er det bare å kjøre på. 

Anonymkode: 740a9...a75

Er spanjoler verre enn grekere? Har ikke fått så dårlig inntrykk av dem. Nordmenn er ikke akkurat engler dem heller da. Bare lurer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, wintergirl skrev:

Er spanjoler verre enn grekere? Har ikke fått så dårlig inntrykk av dem. Nordmenn er ikke akkurat engler dem heller da. Bare lurer :)

Det finnes dårlige menn i alle land, i Norge også, men jeg har ikke veldig godt inntrykk av spanjoler nei. Og de ser ned på skandinaviske damer, kaller oss masse stygge ting og syns vi er horete. Er det jeg mener med dårlig kvinnesyn, for det er ikke greit å snakke sånn om damer. Jeg har ALDRI liggi med en spanjol, men datet en del. Og fordi deres elendige kvinnesyn og hat mot skandinaviske kvinner skinte gjennom, ble det ikke noe på de. Og selv da fikk jeg høre at jeg var en billig hore..

Nå vet jeg ikke noe om denne fyren til TS men som flere andre skriver så er det flere ting som gjør at jeg ALDRI hadde bodd hjemme hos han. Reis heller med en venninne. Og han kommer garantert til å prøve å ligge med deg, for spanjoler tenker bare på sex. Og klarer ikke holde seg til en dame heller. 

Anonymkode: 740a9...a75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt! Sånne ting er det som skaper minner for livet. Skulle det bli en dårlig opplevelse har du en erfaring å ta med deg videre. Det er alltids en risiko med ting, men tror ikke risikoen er nevnverdig stor her, spesielt ikke hvis du tar forhåndsregler; leier deg inn på et hotell, møter han på dagtid på et offentlig sted de første gangene osv. Min personlige erfaring med spanjoler er at de respekterer damene, og står for det de sier. 

Anonymkode: 08d3d...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎03‎.‎2018 den 4.19, AnonymBruker skrev:

Heisann! Jeg var nylig på reise i Spania og møtte da en super skjønn spansk gutt. Litt sjenert la han en lapp med navn og Instagram på solsengen min mens jeg var å badet. Han jobbet da på stranden med watersport aktiviteter. Vi chattet litt og han kom omsider bort til meg og snakket litt og da fikk jeg en gratis tur på vannscooter og flyboard sammen med han. Og vi snakket og var sammen resten av dagen i solen, vi kysset trist farvel og jeg reiste morgenen etter.. helt siden det har vi snakket sammen 24/7 omtrent, på Instagram, Facebook, «WhatsApp», meldinger og videochatter. og vi bare liker hverandre veldig godt. 

Uansett.. han vil da veldig gjerne jeg skal komme tilbake til Spania veldig snart, å være med han i 1 uke. og han sier da jeg bor  hos han, og at han har 3 soverom i huset hans viss jeg da ikke er komfortabel med å sove med han. Og når han er på jobb kan jeg ligge å sole meg og jeg skulle få lov å kjøre så mye vannscooter og flyboard som jeg ville mens han er på jobb der! Og han ville også betale for alt av mat osv, siden jeg ikke har alverdens med penger etter å nettopp ha vært på tur.

okei til poenget... jeg vil veldig veldig gjerne besøke han, han virker som verdens skjønneste og snilleste fyr! Men er også utrolig redd, siden jeg faktisk ikke kjenner han godt nok til å vite om det er trygt for meg å reise alene for å være med han i 1 uke viss dere skjønner? 

Er det noen her som ville gjort dette? Eller har gjort noe lignende? 

Vet at dere ikke kan svare og bestemme for hva som er rett eller galt for meg, men jeg vil veldig gjerne høre deres meninger om dette!

Anonymkode: 491a0...596

Gå for det! Folk her har sett for mange dårlige filmer.

Anonymkode: 5869f...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inverness

Dette ville jeg ikke tatt sjansen på Ts. Dropp det er mitt råd. Man vet aldri hva som kan skje. Om han er så jævla keen kan han komme til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg i det minste å sove på hotell. Så kan du møte han på offentlige steder de første dagene, se an viben, møt deretter familien hans (om det passer seg), så får du raskt et overblikk over hvem han er som person.

Det er jo vanlig at man møter "kjærester" over hele verden, både på reise og annet. Det er ikke særlig urovekkende. Men du VET jo faktisk ikke hva som foregår bak kulissene, så det er en ganske stor risiko å fly ned dit for å bo i huset hans en uke. Da er det best at du har hotell slik at du har litt kontroll på ting. Hvis du ikke har råd til det + mat og opphold, burde du kanskje vente til sjansen byr seg igjen. Hvis han virkelig liker deg godt klarer han å vente noen uker/måneder.

Anonymkode: 4830c...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎03‎.‎2018 den 5.39, AnonymBruker skrev:

Hjelpes meg som folk tenker det verste. Tviler sterkt på denne.

Jeg er hun som reiser, og gjør sånne ting. Tror det beste om andre, og jeg har aldri opplevd noe fælt. Har og reist til utlandet, for å bo med en mann, jeg bare hadde møtt i noen timer, og det gikk veldig bra. Men har du råd til hotell så er det, det beste. Men det er Spania vi prater om, det er ikke ett skummelt land.

Anonymkode: 5cf0f...b4a

Det er forskjell på å tro det verste og å ha sunn skepsis. Du mener at det er greit fordi Spania ikke er et skummelt land? Du vet at det foregår trafficking og andre typer kriminalitet i alle land, Norge også?

Anonymkode: 41b56...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎03‎.‎2018 den 19.22, AnonymBruker skrev:

synesViss du leser litt mer av hva jeg har skrevet så skjønner du kanskje mer. Men jeg forteller jo her bare i korte sammendrag, og da blir det litt sånn forvirrende eller at det virker som «for mange selvmotsigelser» som du skriver. 

Han var jo ikke sånn sjenert, men i motsetning til andre spanjoler som omtrent hopper på deg og tvinger seg på deg så var han «sjenert» på den måten at han la en lapp til meg, så jeg selv kunne bestemme om jeg ville snakke til han eller ikke, istedetfor å trenge seg på meg. Og som jeg nevner for 3 gang nå, så forventet han ikke eller sa at jeg SKULLE bo hos han, eller at han skulle betale for meg, men det var et normalt svar og normalt forslag når jeg fortalte at jeg ikke hadde så mye penger. 

Og hva vet du om hva han tjener på å jobbe der? Kanskje det faktisk er godt betalt? Jeg vil tro at på en så ekstrem populær turistplass så er jobben greit betalt🤷🏼‍♀️Men jeg vet ikke jeg altså, men bare pga jobben så tror du at han ikke er noe bra fyr..? Hm 

At jeg er redd men likevel har lyst, hva som er gale med det? Selv om jeg er redd, eller usikker på det betyr ikke det at jeg tror at HAN er en dårlig fyr.  Jeg digger fyren, og vil absolutt besøke han. Det jeg er redd/usikker på er det å reise alene, noe jeg aldri har gjort før. Og jeg har selvfølgelig kommet frem til at jeg kommer ikke til å bo hos han, men på et hotell, og heller møte han når det passer. Ellers tar jeg med en venninne.

Jeg hadde vært like redd for å gjøre dette i Norge også viss jeg måtte reise til en annen by. Men som sagt, det er selve den reisingen helt til et annet land aleine som skremmer meg🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 491a0...596

Synes du skal gjøre som en annen her foreslo, reis med en venninne og bo på hotell. Så tar du det derfra. Da kan du ha det gøy med venninnen din, selv om det skulle skjære seg med den spanske sjarmøren :) 

Anonymkode: 41b56...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...