Gå til innhold

Ville du tatt denne sjansen?? Vil høre deres meninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Støtter denne. Hvis du vil drs, så gjør dette. Nå blir jo dette krisemaksimering på høyt nivå, men ikke glem at det er høye rapporter om trafficking i disse landene. Hvis han jobber på stranden tenker jeg jo også at det høres for godt ut til å være sant at han har en såpass stor leilighet og at han kan dekke all mat for deg. Men, dette kan ha mange forklaringer, feks arv eller sjefsstilling etc etc. 

Hva sier magefølelsen din? (Intuisjonen altså, ikke sommerfuglene😉)

Anonymkode: 1b51f...15e

Er det sant? Er det sånn i Hellas også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, wintergirl said:

Er det sant? Er det sånn i Hellas også?

Mindre enn i Spania, men det hender der også. ALDRI gi fra dere passet til noen. Og vit at uansett om noen så holder passet ditt imot deg og sier at du får det tilbake etter at du har gjort xxx eller xxx, uansett hvor uskyldig det høres ut i begynnelsen; Kom deg unna. Du kan alltids få nødpass. Altfor mange historier starter slik. 

Anonymkode: 1b51f...15e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mindre enn i Spania, men det hender der også. ALDRI gi fra dere passet til noen. Og vit at uansett om noen så holder passet ditt imot deg og sier at du får det tilbake etter at du har gjort xxx eller xxx, uansett hvor uskyldig det høres ut i begynnelsen; Kom deg unna. Du kan alltids få nødpass. Altfor mange historier starter slik. 

Anonymkode: 1b51f...15e

Ok. Skal passe på. Men nå er det vel de helt unge de er ute etter, men uansett. Ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

:riste: Det tror ikke jeg. Da hadde han tatt kontakt tidligere slik at han (kanskje) hadde fått gratis ferieknull med ts.

Hvorfor er han interessert i å betale (mat + gratis rom) for å få sex fra henne, når han (kanskje, hvis ts ville) kunne fått sex når hun allerede var der? Her er det ugler i mosen.

Anonymkode: c4d05...100

Dette er jo bare noe han SIER. Som noen over skrev, hvor sannsynlig er det at en 25-årig vannsportinstruktør i Spania har stor leilighet? De har vært kriseramma i årevis. Tipper at når ts kommer ned kan de ikke bo i den store fine leiligheten fordi det tilfeldigvis har vært brann/vannlekkasje....

Folk juger.

Anonymkode: 1694a...5da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mennesker i verden er til å stole på og det går sikkert bra!

MEN.. jeg ville ikke valgt å bo sammen med mannen når jeg dro ned. En uke er utrolig lang tid om det skulle vise seg å bli helt skjärings.

Lei deg et billig hotel eller AirBnb og ta helt vanlige forholdsregler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

:riste: Det tror ikke jeg. Da hadde han tatt kontakt tidligere slik at han (kanskje) hadde fått gratis ferieknull med ts.

Hvorfor er han interessert i å betale (mat + gratis rom) for å få sex fra henne, når han (kanskje, hvis ts ville) kunne fått sex når hun allerede var der? Her er det ugler i mosen.

Anonymkode: c4d05...100

Hvorfor bruke måneder av hans tid på å prøve å få ts til Spania igjen? Han vil pule, er nok ikke mer uglemose enn det ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en god del spanjoler, og har både venner og familie som bor i Spania. De har og tenårings døtre som får gå ute alene, uten noe problem. Stor fare for kidnapping og sex arbeid, når ble mennesker så redd for sånne ting.

Jeg er da selv kvinne, og har reist mange steder, med venner eller alene, også land som Egypt, Tyrkia osv. Jeg har aldri opplevd noe skummelt. Alltid følt meg trygg, og fått gode venner.

Anonymkode: 5cf0f...b4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dagen etter la han nok en lapp på en solseng til en annen dame.

Anonymkode: c4d05...100

Det tenkte jeg med en gang. 

Hadde styrt langt, langt unna

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker: hvorfor ikke? Hva har du å tape? Du har to mulig utfall: det går bra eller det går ikke bra. Kast deg ut i det! Det er eneste måten å finne ut av det på. 

Men jeg ville kanskje gjort litt om på ting siden du ikke kjenner han godt. Har du mulighet til å bo på et hotell i stedet? I alle fall de første dagene slik at du kunne se an situasjonen og ha et sted å trekke deg tilbake om du ikke har helt "feelingen"? Uansett, dersom du likevel vil bo hos han, så sov på eget rom. Uansett. Da ser du også hvor tålmodig han er og om han evt. prøver å presse seg for mye på deg. Om du føler seg trygg på han og vil ligge med han, så gjør det. Men det er ikke noe han skal forvente. 

En annen ide er jo at du tar med deg en venninne. Da kan du tilbringe tid med henne også når han er på jobb og du har noen å prate med med hvis du er usikker. Og venninner ser gjerne ting med andre øyne og gir beskjed om noe føles/ser feil ut. 

Du kan jo også vente med å reise til det passer deg bedre (spare opp litt penger). Da ser jo du fortsatt om dere har samme kontakt eller om kontakten dabber av inntil da. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange svar og forskjellige meninger! Setter pris på det! 

Nå har jeg jo ikke fortalt hele «historien» om oss/han da, så skjønner da at folk tenker det værste her.

Det er forresten i Gran Canaria dette var, dette var min 4 gang der. Og jeg har blitt kjent med MANGE spanjoler på de turene, og alle spanjoler er jo generelt veldig hyggelige! Men han her var liksom ikke som alle andre, det var bare noe spesielt bra med han som er vanskelig eller det blir mye å forklare. 

Og, Gran Canaria er jo nesten blitt en norsk (skandinavisk) øy spør du meg😂 så jeg har alltid følt meg veldig hjemme der! Jeg kjenner store deler av øyen veldig bra, og kjenner også veldig mange norske som bor fast på øyen, familiemedlemmer og venner. Så noenlunde trygg vil jeg føle meg uansett om jeg er alene.

Og ja, kan godt være han har gjort dette med mange andre jenter før, og fortsatt gjør. Men grunnen til at han ikke så meg før siste dagen er nettopp fordi jeg lå på forskjellige solsenger hver dag - som jeg så noen nevnte ovenfor her. så det er umulig at han kunne sett meg før den siste dagen.

Og hva jeg vil med dette..er litt vanskelig å svare på! Det blir nok ikke noe forhold nei, men en uke med kos, varme og et vennskap for livet er noe jeg tenker. Han skal jo også til Norge senere i år for å jobbe på båt. Sa han da.

Jeg tenker at jeg har ingenting å tape viss han er en good guy.. men ja jeg er også redd for mye av det som flere skrev over her. Selv om jeg personlig ikke kunne sett for meg at noe sånt kunne skjedd på denne plassen, så ligger det i bakhodet uansett.

men jeg vil jo aller helst reise sammen med en venninne, for å ha en der som jeg er trygg på gjennom hele turen..men tenker, hvor gøy blir det for venninna mi viss jeg tenker å møte han her noen dager/kvelder på den uken..uff nei, er veldig usikker. Men viss jeg drar så drar jeg ikke før jeg ser at vi fortsatt har kontakt og snakker like mye sammen om noen uker/måned. Eller til jeg finner en venninne som vil være med.

ble litt mye tekst her nå, men prøvde svare litt kort på det forskjellige jeg så noen lurte på her:)

Anonymkode: 491a0...596

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du reiser ned, så bo på hotell, IKKE hjemme hos ham. Det samme rådet hadde du fått om det gjaldt en norsk fyr i Norge, så det handler ikke om fordommer. Man bør ikke reise langt hjemmefra for å overnatte hos noen man ikke kjenner, det er alminnelig sunn fornuft. At han vil at du skal komme å bo hos ham og tilbyr seg å betale for deg, høres suspekt ut. Ikke gjør det.

Men hva er det du ønsker å få utav dette? Ser du for deg et avstandsforhold med en i Spania? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lett gjort det. Du har jo møtt fyren, og det er på Gran Canaria for guds skyld. Fortell familie og venner hvem han er og adressen du skal bo på, og ha en ordning at du skal ta kontakt hver dag. 

Nå hadde jeg hatt sex med han også da, hvis kjemien stemmer 😂 Elsker sex og spanjoler er sikkert gode i senga.

Og hvis du kommer ned og det føles helt feil, er det jo bare å ta inn på hotell.

Anonymkode: fbbbd...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde lett gjort det. Du har jo møtt fyren, og det er på Gran Canaria for guds skyld. Fortell familie og venner hvem han er og adressen du skal bo på, og ha en ordning at du skal ta kontakt hver dag. 

Nå hadde jeg hatt sex med han også da, hvis kjemien stemmer 😂 Elsker sex og spanjoler er sikkert gode i senga.

Og hvis du kommer ned og det føles helt feil, er det jo bare å ta inn på hotell.

Anonymkode: fbbbd...04a

Ja det jeg tenker, det at jeg skulle få bo hos han er det jeg er mest usikker på. Da har jeg liksom ikke noe plass å gå viss jeg trenger litt space.. så det blir nok hotell tenker jeg. Men han sa det jo som et forslag da. når jeg sa at jeg ikke hadde nok penger akkurat nå til å bli værende i en uke til, da sa han at han hadde 3 soverom hos seg så jeg kunne bo der viss jeg ville det. Det var ikke noe sånn at han krevde at jeg skulle bo hos han og at han skulle betale for meg, men noe han fortalte da jeg sa jeg ikke hadde penger. og det likte jeg.

Og ja, jeg har en liten(stor) ting for spanske gutter😍 Love them! 

Anonymkode: 491a0...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Hvis du reiser ned, så bo på hotell, IKKE hjemme hos ham. Det samme rådet hadde du fått om det gjaldt en norsk fyr i Norge, så det handler ikke om fordommer. Man bør ikke reise langt hjemmefra for å overnatte hos noen man ikke kjenner, det er alminnelig sunn fornuft. At han vil at du skal komme å bo hos ham og tilbyr seg å betale for deg, høres suspekt ut. Ikke gjør det.

Men hva er det du ønsker å få utav dette? Ser du for deg et avstandsforhold med en i Spania? 

Ja du sier noe der, hadde heller ikke gjort det her hjemme i Norge! 

Og som jeg skrev over, det var ikke sånn at han krevde eller sa at han SKULLE ha meg boende hos han og betale alt for meg. Det var et normalt svar og tilbud når jeg fortalte han at jeg ikke har så mye penger akkurat nå til å komme å være en uke til der nede. 

Avstandsforhold er ikke noe for meg, men jeg er singel, jeg er ung - så hva gjør vel en uke sammen med en flott fyr på en så deilig plass som gran canaria da?

Anonymkode: 491a0...596

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff vet ikke hva jeg skal si ts. Jeg vet hvordan det er å bli forelsket i noen som du liksom ikke vet holder på sånn med flere, eller om følelsene for deg er ekte...

det jeg reagerer mest på her er at han vil dekke mat og opphold for deg. Og at du kan få gjøre ting gratis...... synes det ser så tacky ut når kvinner får gjøre ting gratis. Fordi hun var den "spesielle utvalgte" liksom. Jeg rygger unna når menn begynner sånn. Greit nok at noen kan prøve å sjekke deg opp, men det er litt på hvilken fremgangsmåte det er.

Anonymkode: 769f3...895

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du sier noe der, hadde heller ikke gjort det her hjemme i Norge! 

Og som jeg skrev over, det var ikke sånn at han krevde eller sa at han SKULLE ha meg boende hos han og betale alt for meg. Det var et normalt svar og tilbud når jeg fortalte han at jeg ikke har så mye penger akkurat nå til å komme å være en uke til der nede. 

Avstandsforhold er ikke noe for meg, men jeg er singel, jeg er ung - så hva gjør vel en uke sammen med en flott fyr på en så deilig plass som gran canaria da?

Anonymkode: 491a0...596

Hva vil DU? Hva om du blir mer forelsket og det viser seg at han holder på slik med flere damer? 

Noenså forferdelig klisje i tillegg..... han later som han er sjenert og legger en lapp i SOLNEDGANGEN til deg!! Jeg er kvinne selv altså, men hva er det med kvinner og bli sjarmert av disse typiske eventyr/disney/romantiske fremgangsmåtene?

Anonymkode: 769f3...895

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drog til England og traff en jeg hadde chattet med i flere mnd. Hadde aldri truffet han og bodde hos han, var riktignok bare en helg.

Hadde avtale med venninne så hun visste hvem og hvor jeg var. Gikk veldig fint det, vi hadde kontakt i over 1 år.

Men.. er du usikker så bo på hotell, en uke er ganske lenge. Men avogtil må en jo bare ta en sjanse. Er jo ikke sånn at det trenger å være trygt selv om en bor i Norge.

God tur. 😎

Anonymkode: e03c8...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, wintergirl said:

Er det sant? Er det sånn i Hellas også?

Både Spania, Italia og Hellas er store land for trafficking. Jeg reiser alene som ung kvinne jeg, altså, men jeg er svært forsiktig med hvor jeg beveger meg og hvem jeg snakker med. 

Til ts: jeg ville vært skeptisk. Det er stor sannsynlighet for at han er ute etter en lettvint flørt og sex, og stadig sjarmerer unge kvinner på denne måten.

Det er selvsagt også en mulighet tilstede for trafficking. Det er verdt å vite at over 20 millioner mennesker er fanget i trafficking, det er altså ikke slik at dette er et lite og ubetydelig problem. Jeg sier ikke at dette er tilfellet, men det er noe ved situasjonen som for meg virker rart.

Hvis du ønsker å møte han, ville jeg bedt han om å komme til Norge, og møte deg her. Risikoen ved dette vil være langt mindre, når du er i kjente omgivelser.

Anonymkode: 57c1d...32c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
14 hours ago, AnonymBruker said:

A) Litt sjenert

B) Han jobbet da på stranden med watersport aktiviteter.

a)han vil da veldig gjerne jeg skal være med han i 1 uke. og han sier da jeg bor  hos han,  

b) han har 3 soverom i huset Og han ville også betale for alt av mat 

 C) jeg vil veldig veldig gjerne besøke han, 

c)Men er også utrolig redd,

Anonymkode: 491a0...596

Det er for mange selvmotsigelser her for min "smak". Se parene A-a, B-b, C-c

Han er sjenert, men vil gjerne bo med en fremmed i en uke
Han jobber på stranden, men har et hus med tre soverom og kan betale mat for to
Du har litt lyst, men når alt kommer til alt er du redd. 

Dette hadde ikke jeg personlig tatt videre for nå.

 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...