Gå til innhold

Er menn mer kynisk når det gjelder sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har skrevet med en på nettet. Han vil ikke møtes andre plasser,men kommer gjerne hjem til meg å har sex. 

Anonymkode: 4a65e...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Er menn mer kyniske"
- JA!

Anonymkode: 4994d...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dame er sex noe av det mest intime man gjøre. Men han er mer hemmelig ang hva han gjør enn sex f.eks. Skjønner ikke helt dette. 

Anonymkode: 4a65e...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kynisk er vel en relativt subjektiv betraktning. Ulike syn på sex mellom kvinner og menn er nedarvet. Menn vil spre genene sine og prøver seg på flest mulig kvinner for å lykkes, mens kvinner vil ha en mann som stiller opp slik at barnet har økt sjanse for å overleve, og er derfor nøye med hvem hun har sex med. 

Anonymkode: 0aaba...dc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som dame er sex noe av det mest intime man gjøre. Men han er mer hemmelig ang hva han gjør enn sex f.eks. Skjønner ikke helt dette. 

Anonymkode: 4a65e...0e8


Han er kun interessert i sex og bryr seg ikke om at du skal vite noe om han som person og han bryr seg heller ikke om å bli kjent med deg på andre måter. Kun sex. Det man kaller fuckboy. Ikke gidd
 

Anonymkode: 4ddc8...f42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gruppe er nok menn veldig mye mer "kyniske" i forhold til sex enn kvinner, i den forstand at sexen i mindre grad trenger å bety noe mer enn nettopp sex, og mange menn vil velge å ha sex med kvinner de har veldig lite pent å si om. Jeg tror dette er mye av grunnen til at en del kvinner som har sex for bekreftelse virker å oppnå motsatt effekt, fordi erkjennelsen av at det å få store mengder sex ikke forutsetter noen positive egenskaper slår bena vekk under bekreftelsen. 

At kvinner og menn, på gruppenivå, har et så forskjellig forhold til sex, i et samfunn der det forkynnes at forskjellene mellom kjønnene er så små, er nok grunnlag for mange såre følelser og vonde opplevelser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne 40+ og kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt. Er jammen usikker på hvorvidt dette stemmer på gruppenivå også. Jeg ser for meg at det like gjerne kan handle om alder og livssituasjon. Jeg er ferdig med barn og er kun ute etter sex for nytelse. Tar derfor like gjerne en kynisk tilnærming til det hele og vil gjerne ha uforpliktende sex/en pulevenn. 

Anonymkode: ae1f5...76c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynisme er basert på et livssyn der egen vinning er eneste motivasjon.

Strengt tatt er det å ha sex fordi man gjerne vil ha et barn dermed også kynisk.

Så jeg vet rett og slett ikke om kynisk er et rett ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være jeg bruker det feil, men tenkte her er det egen vinning altså sex og ingenting annet ønskelig. 

Anonymkode: 4a65e...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er mer kyniske enn kvinner. Fordi for en mann kan sex løsrives fra alt annet og han er fornøyd med det. Trenger ikke å ha følelser eller noen forpliktelser, og mange menn liker det på den måten. De vil pule og ikke noe mer. Sjelden at kvinner er akkurat på samme måte, selv om det selvsagt forekommer. Men mye vanligere atferd hos menn enn hos kvinner. 

Anonymkode: ed1d5...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er mer pragmatiske da for kvinner er sex så mye mer mentalt, ikke at det ikke finnes kvinner som bare vil ha en kuk iblant de også. Men menn er designet for å skal kunne lett kåtes opp siden menn i motsetning til kvinner faktisk må kunne prestere fysisk. Så for menn handler det mer om å få unna en sterk fysisk kroppslig reaksjon. 

Anonymkode: 77c4f...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...