Gå til innhold

Forhandle lønn (sykepleier)


Sistra

Anbefalte innlegg

Noen her som har forhandlet om lønn?

På hvilket grunnlag? Hvordan tok dere det opp? Fikk dere gjennomslag eller ikke?

Jeg er sykepleier, ansatt sykehus. Har ikke vært noen endringer i arbeidsoppgaver e.l. men jeg synes lønnen er for lav i forhold til ansvar. De andre kollegaene mine (har 5 kollegaer), har alle full ansiennitet, og tjener alle over 70.000kr mer enn meg i året (pga ansiennitet). Arbeidsoppgavene og ansvaret er allikevel helt det samme, og jeg gjør akkurat lik jobb (og i følge meg selv like god jobb) som de andre. Får også gode tilbakemeldinger på jobben. Har jobbet her i 2 år. Har en fast deltidsstilling, men har de 2 årene jeg har jobbet her, jobbet nærmest dobbelt min faste stilling, pga ekstravakter, dermed også fått mer erfaring. 

Er det i det hele tatt vits å prøve seg?

Svar gjerne dere som ikke er sykepleiere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du ikke har spesiell kompetanse eller spesielle oppgaver så er det ikke vits i å prøve seg egentlig. Det er sjelden vanskelig å finne sykepleiere til å jobbe på sykehus, i kommunen hadde du hatt større sjans for gjennomslag.