Gå til innhold

Merkelig oppførsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min er aggressiv mot alle andre hunder og oppfører seg som en tulling med bjeffing og brumming og høres sinna ut når vi møter andre hunder. Alle mennesker derimot skal hunden min hilse på og den vil bli klappet og kost med av alle og den logrer og blir så overlykkelig og superglad at det nærmest er plagsomt og flaut. Den hopper opp men jeg lar den ikke hoppe på folk da selv om den vil det.

Hva kaller man egentlig en slik adferd? Hunden er kun aggressiv mot hunder men elsker absolutt alle mennesker. 

Alle hunder er mordere mens alle mennesker er bestevenner.

Anonymkode: 159f1...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er nok ikke blitt sosialisert med andre hunder som valp og viser fryktaggresjon mot andre hunder fordi den er redd.

Anonymkode: 1ad70...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er nok ikke blitt sosialisert med andre hunder som valp og viser fryktaggresjon mot andre hunder fordi den er redd.

Anonymkode: 1ad70...921

Åååå Joda. Masse. Masse. Både valpekurs og valpelek og hundelek i parken samt lek med andre kjente hunder av venner ol.

Men med en gang den er i bånd forandrer den seg til totalt. Kanskje båndagressiv? Men hvorfor bare båndagressiv mot hunder og ikke mot mennesker? 

Anonymkode: 159f1...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig normalt. En hund kan være utrygg på hunder, men elske mennesker - eller omvendt. Det er også veldig normalt at denne atferden blir forsterket i bånd. Da er de jo låst fast og kommer seg ikke noe sted. En løs hund som føler at en hund (evt menneske) er potensielt en trussel vil som regel velge å trekke seg unna (flight). Når denne muligheten blir tatt fra dem med at de er i bånd, så velger de fight - for det er det siste de har igjen i en (for dem) truet situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...