Gå til innhold

Skaffe hund spontant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare ta en liten prat med henne :-) typ «hvordan har hjemme alene-treningen gått, var det vanskelig?» eller «jeg har hørt at hjemme alene-trening er skikkelig vanskelig, hvor lang tid tok det før valpen deres kunne være alene i f. eks. 4 timer?». Pakk det inn i en slik tone så kan ingen anklage deg for noe som helst, samtidig som du gjør det du bør; sjekker opp om en hund har det greit hjemme.

Anonymkode: b00c1...ce7

Men vil ikke det å spørre om sånt i ettertid på en måte være for sent? Da har jo allerede valpen opplevd å være alene alt for lenge.

Jeg er oppvokst med flere katter og vet at også de trenger å vennes til å være hjemme alene osv, så tenkte å kanskje si noe om det for så å kanskje relatere til feks si spørrende at "en hund trenger vel enda lenger tid til den kan være alene" eller noe? 

Anonymkode: 83c74...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten hennes er jo student? Fleksibelt det og de er to personer som kan passe på den døgnet rundt. Bedre ivaretatt enn et barn. Tror det går helt fint. Eller mener du at bare hjemmeværende får ha dyr?

Anonymkode: e366f...110

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vil ikke det å spørre om sånt i ettertid på en måte være for sent? Da har jo allerede valpen opplevd å være alene alt for lenge.

Jeg er oppvokst med flere katter og vet at også de trenger å vennes til å være hjemme alene osv, så tenkte å kanskje si noe om det for så å kanskje relatere til feks si spørrende at "en hund trenger vel enda lenger tid til den kan være alene" eller noe? 

Anonymkode: 83c74...bff

Bedre sent enn aldri. Ja, det høres bra ut :-)  som sagt er det viktigste å ikke anklage henne for noe når du tross alt ikke vet alle detaljene. Mange av oss går i forsvarsposisjon og låser oss når vi blir kritisert. Lykke til :-)

Anonymkode: b00c1...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten hennes er jo student? Fleksibelt det og de er to personer som kan passe på den døgnet rundt. Bedre ivaretatt enn et barn. Tror det går helt fint. Eller mener du at bare hjemmeværende får ha dyr?

Anonymkode: e366f...110

Han er ikke særlig fleksibel når studiet har obl oppmøte fra 8-16 omtrent hver dag.

Som sagt: hun har allerede fortalt at de har tenkt å la den være alene når de er på jobb og skole, selv fra starten.

Anonymkode: 83c74...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bedre sent enn aldri. Ja, det høres bra ut :-)  som sagt er det viktigste å ikke anklage henne for noe når du tross alt ikke vet alle detaljene. Mange av oss går i forsvarsposisjon og låser oss når vi blir kritisert. Lykke til :-)

Anonymkode: b00c1...ce7

Takk. Jeg skal prøve å selge det inn på en så ydmyk måte som mulig. 

Takk for at du faktisk svarte på det jeg spurte om.

Anonymkode: 83c74...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å ikke ha erfaring med hund og hundehold har du jammen meg mange tanker, meninger og bekymringer TS.:fnise:

Anonymkode: 5130f...1c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå gjør du deg vanskelig med vilje, syns jeg. Du ser vel like godt som meg at hun skrev at hun hadde korte dager, at barna kom hjem først og gjorde dagene enda kortere og at fire dager i uka var hun hjemme. Hvordan du får det til å bli at hun mener at det er helt greit at en valp er alene i 8 timer fra dag én vet ikke jeg. Det er selvsagt ikke greit.

Anonymkode: b00c1...ce7

Takk. Valpen hadde ikke 8 timer alene før høsten startet. Da var valpen godt trent og sosialisert etter 2,5 mnd sammen med oss hver eneste time hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til å ikke ha erfaring med hund og hundehold har du jammen meg mange tanker, meninger og bekymringer TS.:fnise:

Anonymkode: 5130f...1c9

Syns du det er så forbanna humoristisk? Jeg bryr meg om dyr og det verste jeg vet er folk som skaffer seg dyr bare fordi det er kjekt å ha uten at de vet hva det innebærer. Mulig du gir faen, men det gjør ikke jeg.

Anonymkode: 83c74...bff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Til å ikke ha erfaring med hund og hundehold har du jammen meg mange tanker, meninger og bekymringer TS.:fnise:

Anonymkode: 5130f...1c9

Fy f. Så du synd ektefølt bekymring for en TYDELIGVIS dårlig behandlet valp og dens fremtid er gøyalt?

Det er IKKE bra noensinne å la hund være  alene timer + . Og ikke nok med det! Het skal altså denne venninne forlate hunden alene fra dag én så og si?!

Det skulle vært mange flere som TS!  Folk som bryr seg!!

Anonymkode: f832e...2e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sin første hund før eller siden, man blir ikke erfaren sånn helt av seg selv. De aller fleste som selger hunder spørr om sånne ting før de selger valpen. Snart er det påske, masse fri og tid til og trene valpen. Det går nok bra :) 

Anonymkode: 9f8ce...81a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 1.10, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skal ikke følge med på noe som helst. Glem det. Jeg oppretter en ny tråd og spør generelt hva som er lurt å tenke på når man skal skaffe seg hund. Bare drit i det, siden folk ikke klarer å svare på en jævla dritt. Driter dere i om et dyr får et passende hjem? Jeg er visst bare en  bitch som er bekymret for at hunden ikke akkurat kommer til et optimalt hjem. Men hvem bryr seg om det? Det viktigste er å ikke legge seg opp i hva andre gjør, uansett hvor uansvarlig det er. 

Anonymkode: 83c74...bff

Hei Ts. Forstår bekymringen din. Skaffer man seg valp bør det være gjennomtenkt, det krever mye! Er oppdretter selv, og vi stiller alltid spørsmål rundt første tiden. De fleste tar ut ferie, har med hunden på jobb eller har pass hvis de må jobbe. En valp trenger å lære alt. 

Glad for at du er en som bryr deg😊

Anonymkode: d17c7...6cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...