Gå til innhold

Hva tenker dere om folk som ikke liker å reise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det er litt forskjell på de som ikke trives så godt på reise og de som ikke ser poenget med å dra og se noe annet enn hjemstedet. Jeg kan skjønne at det koster, det tar tid til og fra, man kan være ukomfortabel med språk eller fly og det som er og derfor synes at det hele koster mer enn det smaker. Det har jeg forståelse for, selv om det ikke er sånn for meg. Jeg skjønner mindre av de som rett og slett ikke finnes fascinert eller interessert i annet enn det de kjenner aller best og derfor ikke har noen lyst som helst se andre steder, annen natur og andre og kulturer med egne øyne.

Samtidig er ikke det siste heller noe jeg egentlig legger meg bort. Jeg har sikkert en del trekk andre kan synes er litt pussige selv, og at folk ikke har samme interesser som meg påvirker ikke mitt liv på noe som helst vis. Det er ikke min sak. Jeg hadde neppe valgt en partner som ikke var det spor interessert i å reise noe sted, siden jeg selv er så veldig glad i det, men akkurat det handler bare om at det hadde blitt trøblete over tid å planlegge ferier sammen.

Anonymkode: 6dffc...f9a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner dem kjempegodt. Jeg HATER å reise. Det er stressende, man må sove ulike steder hele tiden, spise ulike steder hele tiden, bruke penger hele tiden, ha folk rundt seg hele tiden. I tillegg skal man gjøre så forbanna mye mer en hjemme og styre rundt med ukjent offentlig transport i pakka byer der transportmidler er dobbeltpakka, gå i kø og folk blir selvsagt sur og grinete fordi de er sulten, har sovet dårlig eller har vondt i magen av fremmed mat eller hodet av varmt vær. Også skal man late som det er så spennende og kjekt på toppen av alt. Det er jo ikke det. Innpakningen er ulik, men folk er folk, overalt. Jeg virkelig haaaaater å reise og skjønner ikke at folk gidder bruke tid og masse penger på sånt stress. 

Anonymkode: b3739...94c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner dem kjempegodt. Jeg HATER å reise. Det er stressende, man må sove ulike steder hele tiden, spise ulike steder hele tiden, bruke penger hele tiden, ha folk rundt seg hele tiden. I tillegg skal man gjøre så forbanna mye mer en hjemme og styre rundt med ukjent offentlig transport i pakka byer der transportmidler er dobbeltpakka, gå i kø og folk blir selvsagt sur og grinete fordi de er sulten, har sovet dårlig eller har vondt i magen av fremmed mat eller hodet av varmt vær. Også skal man late som det er så spennende og kjekt på toppen av alt. Det er jo ikke det. Innpakningen er ulik, men folk er folk, overalt. Jeg virkelig haaaaater å reise og skjønner ikke at folk gidder bruke tid og masse penger på sånt stress. 

Anonymkode: b3739...94c

Det er slik eg føler det også! XD

Anonymkode: d7e6d...745

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns dere det er rart? Jeg elsker å reise og blir rastløs om jeg ikke får meg minst 1 utenlandstur i året. Men jeg reiser gjerne i Norge også. Vet folk har forskjellige interesser,men tenkte bare høre hvordan andre tenker :)

Anonymkode: 2e3c4...93d

Må det være noe galt eller feil med folk som ikke liker det samme som deg,enten det er reising eller andre ting? 

Jeg fordrar ikke å ha klær i koffert eller bo på hotell, etter å ha bodd midlertidig grunnet totalskadet bolig. Prøv det, så får du kanskje et annet perspektiv på ting. 

Anonymkode: a0969...119

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er rart i de tilfellene jeg vet det har 0 med penger å gjøre. Mange lar være å reise på ferie på grunn av økonomi, og det skjønner jeg godt, men når åmn har muligheten, så skjønner jeg ikke helt hvorfor....

Endret av Puny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Puny skrev:

Syntes det er rart i de tilfellene jeg vet det har 0 med penger å gjøre. Mange lar være å reise på ferie på gran av økonomi, og det skjønner jeg godt, men når åmn har muligheten, så skjønner jeg ikke helt hvorfor....

Fordi eg liker å sova i senga mi og være rundt mine ting. Eg vil heller spara pengene til andre formål eller bruka di på brettspel. Eg synest det er slitsomt å være andre stadar, det er veldig dyrt og tappe meg for energi når eg heller vil lada opp. Eg har også eit veldig flott, spennande og krevjande yrke med mykje innhald. Når ferien kjem gjer det meg ingenting at ingenting skjer, det er berre fantastisk å kunne kopla heilt ut.

Anonymkode: d7e6d...745

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hihi. Hva ville du si med den emojien? 😅

Anonymkode: 82dfe...2c3

Jeg synes bare det var så søtt! :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som en person som ikke liker å reise; Jeg synes ikke det er rart. Jeg trives best hjemme. Synes det er stress å reise. Syden, aldri i verden. Hater syden. Been there, done that, aldri igjen. 
Jeg liker storbyferier og har et par favoritt steder. Men jeg har ikke et behov for å reise bare for å reise. 
Hater å ligge på stranda og sole meg. Hater meningsløst shopping. Liker å se landet, ikke bare butikkene. Dessverre så er hele familien min shoppere. Vennene mine er også shopping, fylla og sol. Tre ting jeg ikke liker. 

Anonymkode: 8c288...60b

Hvorfor reiser du ikke alene til byer? Eller reiser sammen med dem og finner på dine egne ting? 

Jeg har sluttet med «weekend»turer. Fly i timesvis, surre rundt på flyplasser, se EN by uten sammenheng med verken land, region eller nabobyer. Haste hjem igjen. No thanks. Nå nekter jeg å bli med om turen er kortere enn 10 dager. Skal du til Danmark? Ok. Jeg er med. Men vi er borte 10 dager eller mer. De 10 dagene er go-go-go. Jeg hater å sitte og glo i veggen (eller nedover stranda). Et friskt voksent menneske blir ikke utslitt av å gå 1-2 mil per dag i to uker, liksom. Det er da du kjenner at du lever.

Men når alt er langturer så blir det jo færre av dem.

Anonymkode: 10b5e...224

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ha begrensninger folk ikke ser, feks angst eller IBS. 

Anonymkode: cde7c...a48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel like dumt å tenke noe om noen som ikke reiser, som å tenke noe om noen som reiser. Man kunne jo f.ex. tenke om de som reiser mye at de ikke evner å fornye seg selv så de må hele tiden oppleve noe nytt og annerledes for å føle at de utvikler seg.

Men folk er bare forskjellige og har forskjellige behov.

Anonymkode: 7b71d...624

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mange forskjellige grunner til at folk ikke reiser. Jeg er en svært rastløs sjel, og har alltid reist mye, reiser alene og. Og jeg vil vel reise overalt i verden. Elsker å reise. Planlegger å flytte til utlandet. Hadde jeg ikke hatt barn, hadde jeg nok og vært hun som flyttet rundt, og hadde da sikkert bodd i flere land allerede. Ungene har vært med på utrolig mange reiser. Men jeg bor nå på samme sted, grunnet de.

Anonymkode: 0cc5b...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe nytt at folk er forskjellige? :P Selv så er jeg ikke noe glad i å reise på typiske ferier. Jeg blir alltid sliten og dårlig (på grunn av kronisk sykdom), men jeg ville gjerne reist og bodd et sted i 1-2 måneder. Men 1-2 uker ser jeg ikke verdien i. Men folk skal få lov til å like det de liker :laugh:

Anonymkode: 11fa1...1b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk må få gjøre som de vil, uansett hva det er. Reise eller ikke; begge deler må respekteres. Null problem. 

Anonymkode: a497d...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns dere det er rart? Jeg elsker å reise og blir rastløs om jeg ikke får meg minst 1 utenlandstur i året. Men jeg reiser gjerne i Norge også. Vet folk har forskjellige interesser,men tenkte bare høre hvordan andre tenker :)

Anonymkode: 2e3c4...93d

Jeg tenker at folk som ikke liker å reise, de liker seg hjemme ☺ 

Anonymkode: 3a4e8...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi eg liker å sova i senga mi og være rundt mine ting. Eg vil heller spara pengene til andre formål eller bruka di på brettspel. Eg synest det er slitsomt å være andre stadar, det er veldig dyrt og tappe meg for energi når eg heller vil lada opp. Eg har også eit veldig flott, spennande og krevjande yrke med mykje innhald. Når ferien kjem gjer det meg ingenting at ingenting skjer, det er berre fantastisk å kunne kopla heilt ut.

Anonymkode: d7e6d...745

Det har jeg vanskelig for å forstå.

At du heller vil bruke pengene dine på andre ting skjønner jeg, men i de tilfellene da det ikke har noe med økonomi eller helse å gjøre så skjønner jeg ikke at folk ikke vil reise. 

Endret av Puny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må det være noe galt eller feil med folk som ikke liker det samme som deg,enten det er reising eller andre ting? 

Jeg fordrar ikke å ha klær i koffert eller bo på hotell, etter å ha bodd midlertidig grunnet totalskadet bolig. Prøv det, så får du kanskje et annet perspektiv på ting. 

Anonymkode: a0969...119

Jeg vil bare hoppe inn og si at det har jeg prøvd. Fire måneder uten et sted og bo eller tilgang på tingene våre og ikke ei krone utbetalt fra forsikringsselskapet siden vi kun leide, ikke eide. Så istedenfor å bo oss ihjel på et stusslig norsk hotell og sette hele livet på vent, tok vi de 28 000,- vi sparte på å ikke måtte betale husleia i fire måneder med oss på tur til Ungarn, Slovakia, Tsjekkia og Polen og fikk oss haugevis av gode minner for livet. Og når vi kom hjem hadde vi jammen noen tusenlapper til overs som havna på sparekontoen også. 

Det handler ikke om hva du fjor, men om hvordan du gjør det. 

Anonymkode: d7b57...330

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bare hoppe inn og si at det har jeg prøvd. Fire måneder uten et sted og bo eller tilgang på tingene våre og ikke ei krone utbetalt fra forsikringsselskapet siden vi kun leide, ikke eide. Så istedenfor å bo oss ihjel på et stusslig norsk hotell og sette hele livet på vent, tok vi de 28 000,- vi sparte på å ikke måtte betale husleia i fire måneder med oss på tur til Ungarn, Slovakia, Tsjekkia og Polen og fikk oss haugevis av gode minner for livet. Og når vi kom hjem hadde vi jammen noen tusenlapper til overs som havna på sparekontoen også. 

Det handler ikke om hva du fjor, men om hvordan du gjør det. 

Anonymkode: d7b57...330

Så du har ingen forpliktelser? 

Jeg liker godt å reise selv, og folk spør meg hvorfor jeg ikke gjør det mer. Svaret er forpliktelser og en jobb som gjør det veldig vanskelig. Det er ikke alle som kan dra 4 måneder på tur til Ungarn, Slovakia, Tsjekkia og Polen sånn uten videre. Folk har jobb, folk har barn, gjerne i skolepliktig alder som man ikke kan ta ut av skolen, folk har andre familiære forpliktelser etc. 

Anonymkode: f214c...007

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de har andre interesser som de prioriterer høyere enn å bruke tid og penger på å reise :)

Anonymkode: fd251...5bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...