Gå til innhold

Hva tenker dere om folk som ikke liker å reise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns dere det er rart? Jeg elsker å reise og blir rastløs om jeg ikke får meg minst 1 utenlandstur i året. Men jeg reiser gjerne i Norge også. Vet folk har forskjellige interesser,men tenkte bare høre hvordan andre tenker :)

Anonymkode: 2e3c4...93d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk liker forskjellige ting og det får være helt greit.

Selv så liker jeg ikke å reise på den måten folk flest reiser, med å farte rundt og se alt og være veldig aktiv. Så jeg sier som oftest nei og at jeg ikke liker å reise når noen spør om jeg vil være med eller spør om jeg ikke skal på ferie.
For sånn jeg liker å reise er å være på et hotell å ligge halve dagen i sengen med roomservice å se tv, bade litt ved poolen eller gå på museum en eller to av dagene, spise i hotellrestauranten og ikke farte rundt i byen jeg er på ferie i, og holde meg mest mulig i total relaxation for å si det sånn :)

Anonymkode: e7568...440

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns dere det er rart? Jeg elsker å reise og blir rastløs om jeg ikke får meg minst 1 utenlandstur i året. Men jeg reiser gjerne i Norge også. Vet folk har forskjellige interesser,men tenkte bare høre hvordan andre tenker :)

Anonymkode: 2e3c4...93d

Jeg har ikke reist mye. Jeg faller vel ikke under kategorien ikke liker, men jeg er lite selvstendig på tur. Sliter med å snakke engelsk, retningssansen er så dårlig at jeg til tider roter meg bort i mitt eget hjem, og jeg blir sliten av flyplasser. Mye folk, bagasje som forsvinner og lignende. Så elsotiske litt andre turer enn storbyer i Europa og sydenturer vet jeg ikke om passer for meg.  Ei venninne av meg må nesten dopes ned for at hun skal klare sette seg i et fly. 

Så mamge amdre grunner enn kjedelig og uinteressert i å bli kjebt med nye steder som kan være årsaken. 

Anonymkode: 82dfe...2c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart. Selv så ... eh... er ikke så viktig.

Har reist mye rundt, i europa og til Nord Amerika. Men har ikke noe stort behov for å reise. Gjør emg ingenting å bare få slappe av.

Har nå og to katter som gjør det vanskelig å reise. I sommer skal jeg ha en fantastisk ferie. Skal oppdatere telefonen og kjøpe meg en iphone X, og skal tilbringe 3 uker hjemme på sofaen med den! Gleder meg!! :nordvesta:

Anonymkode: 0b8c6...173

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette mener jeg ikke noe vondt med, TS, men når man har levd noen år så slutter man (i hvert fall mange av oss) å bruke oss selv som målestokk for alt mulig her i verden. Men JEG mener, JEG liker - så rart at ikke alle gjør det samme!

Anonymkode: 031d7...2eb

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ferietur for meg ønsker jeg ofte å slappe av. Å traske rundt med masse mennesker og fylle dagene med turistatrakksjoner og bli kjent på et nytt sted er ikke ferie for meg. Spennende og slikt ja, men jeg er utslitt. Så trenger nesten ferie etter ferien. 

Anonymkode: 82dfe...2c3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en person som ikke liker å reise; Jeg synes ikke det er rart. Jeg trives best hjemme. Synes det er stress å reise. Syden, aldri i verden. Hater syden. Been there, done that, aldri igjen. 
Jeg liker storbyferier og har et par favoritt steder. Men jeg har ikke et behov for å reise bare for å reise. 
Hater å ligge på stranda og sole meg. Hater meningsløst shopping. Liker å se landet, ikke bare butikkene. Dessverre så er hele familien min shoppere. Vennene mine er også shopping, fylla og sol. Tre ting jeg ikke liker. 

Anonymkode: 8c288...60b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns dere det er rart? Jeg elsker å reise og blir rastløs om jeg ikke får meg minst 1 utenlandstur i året. Men jeg reiser gjerne i Norge også. Vet folk har forskjellige interesser,men tenkte bare høre hvordan andre tenker :)

Anonymkode: 2e3c4...93d

Jeg tenker at de trives der hvor de er :)

Anonymkode: a6e5f...a5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

---

retningssansen er så dårlig at jeg til tider roter meg bort i mitt eget hjem ..

---

Anonymkode: 82dfe...2c3

:lillesky:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å reise. Men ikke til de (beklager) møkkastedene som nordmenn liker å reise til. Som Gran Canaria, Bulgaria, Tyrkia. Turistfeller som er totalt uinteressante.

Jeg liker å utforske kulturer, oppleve spennende ting, bli kjent med mennesker som er annerledes, smake på eksotisk mat.

Var nettopp på Zanzibar, det var fantastisk. Har også vært i Kina, Vietnam, Kambodsja, Thailand, Filippinene, Sri Lanka, og Malaysia. 

Går jeg for lenge uten å reise får jeg noia. Blir møkk lei av bortskjemte, materialistiske, hysteriske nordmenn som lager storm i vannglass over bagateller. Mødre som blir krakilske fordi poden fikk nugatti på skiva i barnehagen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rumle skrev:

:lillesky:

Hihi. Hva ville du si med den emojien? 😅

Anonymkode: 82dfe...2c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av de jeg kjenner reiser svært lite, de bruker fritiden sin på hytta og småturer. Noen liker seg best hjemme. Jeg liker å reise, det gjør også flere i omgangskretsen. Jeg tenker bare at vi har ulike interesser og det er helt ok. 

Anonymkode: 88035...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å reise for jeg får så innmari dårlig samvittighet av å fly, det er så ekstremt unødvendig miljøsløseri. Alle storbyer og typiske turiststeder kan man se hjemmefra på nettet eller TV-en, så det er helt unødvendig å reise til f.eks. Paris kun for å se Eiffeltårnet. Foretrekker mye heller å ta toget til hytta, dra på sykkelferie, padle kajakk og slike typer ferie. Norge er så vanvittig vakker, så man trenger jo i grunnen ikke å reise herfra. 

Anonymkode: 667c7...693

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er å kaste bort penger å reise. Så bruker pengene mine på andre ting :)

Anonymkode: e7b9d...541

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje så glad i å reisa generelt fordi eg synest det er meir koselig å være heima. Eg liker å baka brød, sova lenge, mala, teikna, spille data, spille brettspel, kose meg med venner og familie i nærområde. Eg synest det er stress å dra til flyplassar med mykje støy og ukjente greier. Det er tiltak, synest også det er slitsomt å dra på storbyferie der du valse rundt heile dagen og shoppe. Det å henge på ei strand i syden er heller ikkje mi greie, det blir fort kjedelig for meg. Derimot synest eg det er storveis å dra på spillfestivalar rundt om kring i verda når eg har mogelgheita til å melda meg på i god tid.

Og nei eg har ikkje noko i mot at andre elske å reisa, vi er alle ulike. Blir staycation på oss i år, gleder meg masse!

Anonymkode: d7e6d...745

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig? Jeg synes de er kjedelige, lite interessante og trauste mennesker. Spesielt om de ikke en gang gidder å utforske Norge :sjenert: Verden har så mye spennende å by på! Man trenger ikke å måtte reise hvert eneste år, fordi man kanskje ikke har økonomi eller man ønsker å være hjemme akkurat det året. Men totalt manglende interesse?:overrasket: Jeg skulle gjerne likt å reise men akkurat nå tillater ikke økonomien min det :( 

Anonymkode: 27c95...66e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige. Det er jo litt stress å reise også. Pakking, kjøring, travle flyplasser, crazy taxier i utlandet osv. Jeg liker egentlig ikke selve reisingen, bare avslapningen i varmere strøk

Anonymkode: 8be1f...d41

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...