Gå til innhold

Er jeg urimelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kamuflerer trådens tema i KGs ultimate samlivsspørsmål og håper noen klikker seg inn likevel. 

Veldig kort: Jeg og mannen min har hatt utfordringer i samlivet det siste året. Vi strever med å holde kommunikasjonen konstruktiv og det blir ofte høyt konfliktnivå. Vi har vært i parterapi, men foreløpig uten stor suksess. Nylig fersket jeg ham i å ta opp en av samtalene våre på mobilen. Det var helt tydelig ikke meningen at jeg skulle oppdage det. Han hadde glemt å slå av lyden og det karakteristiske "start opptak"-plinget avslørte ham. Han har senere medgått at han har tatt opp en lang rekke samtaler. Uten min viten og samtykke. Jeg merker at jeg har blitt paranoid av dette, og lurer på hva annet han overvåker. Han mener at jeg overreagerer. 

Hvordan ville dere reagert?

Anonymkode: 1a2f6...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du overreagerer ikke. Det er overtramp. Han har antagelig fått et tips av en kamerat om å ta opp samtalene for å konfrontere deg med ting senere Er det ofte beskyldninger om hva som har blitt sagt og benektelser av det?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tyder at han planleggje noko som ikkje er bra. Evt søksmål. Har dere barn? Alle varsel burde ringa for deg no.

Anonymkode: baa47...b99

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvorfor han tar opp samtalene. Er det for å henge deg ut, eller for å huske på hva du har sagt/dere har snakket om og avtalene eller formuleringene?
Syns det er helt innafor å ta opptak om problemene i forholdet for eksempel går ut på at man mener man har sagt noe annet, aldri sagt det, ikke holder avtaler man inngår osv.

Anonymkode: 3354b...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym333333 said:

Hvorfor tar han opptak?

Det er litt vanskelig å si i og med at jeg neppe får helt ærlige svar.

5 minutter siden, visp said:

Er det ofte beskyldninger om hva som har blitt sagt og benektelser av det?

Ja, samtalene våre har dessverre en tendens til å ta en slik retning - da gjerne at jeg anklager ham for å snu kappen etter vinden og endre forklaring/ombestemme seg i forhold til ting han har sagt før. 

Anonymkode: 1a2f6...3e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Spørs hvorfor han tar opp samtalene. Er det for å henge deg ut, eller for å huske på hva du har sagt/dere har snakket om og avtalene eller formuleringene?
Syns det er helt innafor å ta opptak om problemene i forholdet for eksempel går ut på at man mener man har sagt noe annet, aldri sagt det, ikke holder avtaler man inngår osv.

Anonymkode: 3354b...fd1

Han mener det er det siste. 
Synes du det er helt innafor å gjøre slike ting i smug? Hadde det ikke vært ryddig å informere den andre parten om slikt?

TS

Anonymkode: 1a2f6...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Ja, samtalene våre har dessverre en tendens til å ta en slik retning - da gjerne at jeg anklager ham for å snu kappen etter vinden og endre forklaring/ombestemme seg i forhold til ting han har sagt før. 

Anonymkode: 1a2f6...3e6

Da virker det som om han skal ha det som bevis. Jeg hadde nok klikka skikkelig om noen hadde gjort det med meg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, visp skrev:

Da virker det som om han skal ha det som bevis. Jeg hadde nok klikka skikkelig om noen hadde gjort det med meg.

Dette er årsaken. Det å tape samtalen er helt normal og bra ting å gjøre når partneren oppfører seg truende og skummelt.

Anonymkode: bce5c...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han mener det er det siste. 
Synes du det er helt innafor å gjøre slike ting i smug? Hadde det ikke vært ryddig å informere den andre parten om slikt?

TS

Anonymkode: 1a2f6...3e6

Såklart er det innafor hvis han skal bruke det som bevis mot deg i en anmeldelse, f.eks.

Anonymkode: bce5c...cfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er årsaken. Det å tape samtalen er helt normal og bra ting å gjøre når partneren oppfører seg truende og skummelt.

Anonymkode: bce5c...cfe

Tviler på at noen partner har opplevd meg truende og skummel noen gang. Det å tape samtalen er bare en helt syk ting å gjøre og jeg hadde aldri funnet meg i det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville dere reagert?

Anonymkode: 1a2f6...3e6

Jeg ville ha gjort det slutt og kommet meg unna før en evt anmeldelse.

Anonymkode: bce5c...cfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, visp skrev:

Tviler på at noen partner har opplevd meg truende og skummel noen gang. Det å tape samtalen er bare en helt syk ting å gjøre og jeg hadde aldri funnet meg i det.

Nei, man bør ikke finne seg i det, på samme måte som man ikke bør klikke.

Anonymkode: bce5c...cfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Såklart er det innafor hvis han skal bruke det som bevis mot deg i en anmeldelse, f.eks.

Anonymkode: bce5c...cfe

Ja, det er jeg enig i! Det er forøvrig ikke et tema her. 

TS

Anonymkode: 1a2f6...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man bør ikke finne seg i det, på samme måte som man ikke bør klikke.

Anonymkode: bce5c...cfe

Så lenge man har puls har man menneskelige reaksjoner. Det er en uttykksmåte. Litt kverulant idag?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er årsaken. Det å tape samtalen er helt normal og bra ting å gjøre når partneren oppfører seg truende og skummelt.

Anonymkode: bce5c...cfe

Ser at du har svart på flere innlegg med referanse til saker hvor det er legitimt å ta opp samtaler - men plis ikke si "dette er årsaken" i denne tråden nå det ikke er et aktuelt tema her. 

Anonymkode: 1a2f6...3e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, visp said:

Så lenge man har puls har man menneskelige reaksjoner. Det er en uttykksmåte. Litt kverulant idag?

Jeg tolket deg ikke sånn :)

Just now, AnonymBruker said:

Ser at du har svart på flere innlegg med referanse til saker hvor det er legitimt å ta opp samtaler - men plis ikke si "dette er årsaken" i denne tråden nå det ikke er et aktuelt tema her. 

Anonymkode: 1a2f6...3e6

Glemt å skrive hilsen TS.

Anonymkode: 1a2f6...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Du er langt i fra urimelig, han går langt over grensen, han prøver nok å finne noe som han kan bruke mot deg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Catalina Culès said:

Du er langt i fra urimelig, han går langt over grensen, han prøver nok å finne noe som han kan bruke mot deg,

Trådtittelen var mest kamuflasje (blitt litt paranoid merker jeg...), jeg mener absolutt ikke jeg er urimelig, men er interessert i å høre hvordan andre ville reagert på å bli tatt opp uten viten og vilje. 

Anonymkode: 1a2f6...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, visp skrev:

Så lenge man har puls har man menneskelige reaksjoner. Det er en uttykksmåte. Litt kverulant idag?

Nei? Jeg har selv tatt opp samtaler av denne grunn. Det er jo litt typisk folk som klikker å bagatellisere at de gjør det. 

Anonymkode: bce5c...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...