Gå til innhold

Nye dater og MUNNherpes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp! Singel jente med munnherpes som dukker opp i ny og ne. Ble litt "inspirert" av tråden om genital herpes, for jeg føler aldri at jeg finner noen bra svar på dette med dating og munnherpes, alt er så diffust. Hvordan gjør dere som har munnherpes det med dating og sånt? Jeg vurderer å avbryte min kommende date fordi jeg har viruset i kroppen. Ikke noe utbrudd akkurat nå, men bare det at jeg vet at jeg har viruset og at folk synes det er så skummelt, gjør at jeg vurderer å gå i sølibat for resten av livet. 

Hvordan gjør dere det med klining?

Hvordan gjør dere det med blowjobs? 

Sier dere ifra i løpet av datingperioden at dere har munnherpesviruset i kroppen?

Nå sier det seg selv at jeg unngår all berøring med munn når jeg har utbrudd. Men jeg ble akkurat ditcha at en fyr på grunn av det her (vi kom inn på temaet, og han ble helt stum, sa til slutt at han ikke følte for å være med noen som hadde herpes), så jeg har helt ærlig mista håpet om å finne noen.

Anonymkode: 7d737...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller fleste har dette selv om de ikke har hatt utbrudd. Si ifra om at du har munnsår, og dropp oralsex når du har det. Helt tullete at dette skal være et problem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp! Singel jente med munnherpes som dukker opp i ny og ne. Ble litt "inspirert" av tråden om genital herpes, for jeg føler aldri at jeg finner noen bra svar på dette med dating og munnherpes, alt er så diffust. Hvordan gjør dere som har munnherpes det med dating og sånt? Jeg vurderer å avbryte min kommende date fordi jeg har viruset i kroppen. Ikke noe utbrudd akkurat nå, men bare det at jeg vet at jeg har viruset og at folk synes det er så skummelt, gjør at jeg vurderer å gå i sølibat for resten av livet. 

Hvordan gjør dere det med klining?

Hvordan gjør dere det med blowjobs? 

Sier dere ifra i løpet av datingperioden at dere har munnherpesviruset i kroppen?

Nå sier det seg selv at jeg unngår all berøring med munn når jeg har utbrudd. Men jeg ble akkurat ditcha at en fyr på grunn av det her (vi kom inn på temaet, og han ble helt stum, sa til slutt at han ikke følte for å være med noen som hadde herpes), så jeg har helt ærlig mista håpet om å finne noen.

Anonymkode: 7d737...3d3

Nå er det jo sånn at rimelig mange har munn herpes, bare at det inntil for kort tid siden gikk som "forkjølelsessår ", da var det svært få som brydde seg, de fleste lot være å kysse osv ved utbrudd. Men sier du til en fyr at du har herpes så vil han nok stikke bare av ordet. Prøv å si forkjølelsessår neste gang, se om reaksjonen er den samme. 

Anonymkode: 1029a...4d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sier dere det i innledningsfasen liksom? "Du, jeg må bare informere om at jeg noen ganger får munnsår"? Sier selvfølgelig ifra når jeg har utbrudd, er bare så usikker på om det er normalt å si ifra om at man har viruset i kroppen selv om man ikke har utbrudd der og da, hvis noen skjønner. 

Anonymkode: 7d737...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 % av den voksne befolkningen er smittet av det, så nei det hadde jeg ikke sagt noe om. Har aldri hatt munnsår selv men det betyr ikke at jeg ikke har viruset i kroppen. 

Anonymkode: 1029a...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks hadde det og han sa fra andre uken vi datet, for da kjente han at det kom utbrudd på vei. Det var aldri noe problem for meg når han sa det og ble aldri noe problem for oss. Vi holdt oss unna kyssing og oralsex når han hadde utbrudd og i dagene etter utbruddet var over.
Trodde jeg skulle bli mere paff om jeg møtte en som hadde det men så virkelig ikke på det som noe dealbreaker eller ekkelt, fordi jeg likte han så godt , og fordi jeg syntes det var imponerende og ansvarsfullt at han sa fra om det så tidlig (for det er jo sikkert litt skummelt å ta opp noe sånt når man har det) og forklarte meg kort hva det ville si sånn at fordommene mine forsvant. Han gjorde det ikke til noe big deal , og sa det bare på en helt vanlig måte at han fikk utbrudd av og til og at det var litt kjipt men bare å unngå kyssing da så var det ingen fare, i stedet for å stutre frem at han var ekkel og skammet seg eller noe, for det var det jo ingen grunn til uansett :)

Mitt tips til deg er å være åpen om det med noen du ser for deg det kan bli noe langvarig og seriøst med og ikke se på det som verdens undergang selv for da blir det ikke oppfattet som verdens undergang for andre heller :)

Anonymkode: 16990...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Min eks hadde det og han sa fra andre uken vi datet, for da kjente han at det kom utbrudd på vei. Det var aldri noe problem for meg når han sa det og ble aldri noe problem for oss. Vi holdt oss unna kyssing og oralsex når han hadde utbrudd og i dagene etter utbruddet var over.
Trodde jeg skulle bli mere paff om jeg møtte en som hadde det men så virkelig ikke på det som noe dealbreaker eller ekkelt, fordi jeg likte han så godt , og fordi jeg syntes det var imponerende og ansvarsfullt at han sa fra om det så tidlig (for det er jo sikkert litt skummelt å ta opp noe sånt når man har det) og forklarte meg kort hva det ville si sånn at fordommene mine forsvant.

Anonymkode: 16990...e54

Så rart å lese det. Både jeg og broren min har hatt munnherpes siden vi var barn, min mamma og både tanter har det. Første gang jeg hører at det er mulig å ha fordommer angående det og at det er noe jeg skal informere folk om :sprettoy:

Anonymkode: 6aa34...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men sier dere det i innledningsfasen liksom? "Du, jeg må bare informere om at jeg noen ganger får munnsår"? Sier selvfølgelig ifra når jeg har utbrudd, er bare så usikker på om det er normalt å si ifra om at man har viruset i kroppen selv om man ikke har utbrudd der og da, hvis noen skjønner. 

Anonymkode: 7d737...3d3

Herregud nei, det er jo ikke sånn at man skal legge fram alle kjipe fakta om seg selv med det samme man begynner å date noen, for det gjør daten din helt garantert ikke selv heller. Aldri i verden om jeg ville informert om noe sånt før fyren hadde rukket å begynne å like meg. Jeg vil nok foretrekke selv også at jeg ikke vet alt mulig dritt om personen før jeg har rukket å bli betatt (sålenge det ikke handler om kriminelle forhold og den slags, såklart). Detaljer om helse er personlig og ikke noe andre har krav på å vite med det samme man har blitt kjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp! Singel jente med munnherpes som dukker opp i ny og ne. Ble litt "inspirert" av tråden om genital herpes, for jeg føler aldri at jeg finner noen bra svar på dette med dating og munnherpes, alt er så diffust. Hvordan gjør dere som har munnherpes det med dating og sånt? Jeg vurderer å avbryte min kommende date fordi jeg har viruset i kroppen. Ikke noe utbrudd akkurat nå, men bare det at jeg vet at jeg har viruset og at folk synes det er så skummelt, gjør at jeg vurderer å gå i sølibat for resten av livet. 

Hvordan gjør dere det med klining?

Hvordan gjør dere det med blowjobs? 

Sier dere ifra i løpet av datingperioden at dere har munnherpesviruset i kroppen?

Nå sier det seg selv at jeg unngår all berøring med munn når jeg har utbrudd. Men jeg ble akkurat ditcha at en fyr på grunn av det her (vi kom inn på temaet, og han ble helt stum, sa til slutt at han ikke følte for å være med noen som hadde herpes), så jeg har helt ærlig mista håpet om å finne noen.

Anonymkode: 7d737...3d3

Og fastlegen har aldri gott deg noen informasjon om hvordan du skal forholde deg? 

Finnes sikkert foldere på apoteket med info og info på fhi.no.  Det du har i munnen smitter til genitalier. Så munnsex kan gi partner genitalisherpes og omvendt.

Anonymkode: 676d9...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så rart å lese det. Både jeg og broren min har hatt munnherpes siden vi var barn, min mamma og både tanter har det. Første gang jeg hører at det er mulig å ha fordommer angående det og at det er noe jeg skal informere folk om :sprettoy:

Anonymkode: 6aa34...e72

Øh, det er en selvfølge å snakke med en kjæreste om. Mener ikke at du skal informere gud og hvermann om det, men alle du utveksler spytt med, venninder som drikker av samme flaske osv. Det er jo en selvfølge!

Anonymkode: 16990...e54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...