Gå til innhold

Erfaring med søvnundersøkelse på sykehus?


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat

Hei.

Jeg har lenge slitt med søvn

Jeg lurer på hvordan en søvnundersøkelse foregår, en polysomnografi. Blir man overvåket hele natta? Hva skjer hvis jeg må på do da? Kan jeg ta på elektrodene på brystet selv? Kan jeg ha på BH/bikinitopp? 

 jeg vet ikke godt hvordan slike undersøkelser foregår. Noen som har noen erfaringer?

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jegskulleønskeat

Noen?

Hovedproblemet er innsovning og oppvåkning om nettene pga bevegelse og urolighet. Dette gir dårlig søvnkvalitet og vanskeligheter med å stå opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på dette. Og, kan man få henvisning via f.eks Volvat?

Anonymkode: d1cc6...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært, og fikk diagnosen PLMS.

Jeg måtte møte kl 18 for å få utstyr montert. Det var flest elektroder i hodet, i tillegg til på armer, ben og på brystet. Var ikke noe problem og vandre rundt med at dette på (bortsett fra at jeg så sinnsyk ut med alt festet til hodet). Sov på sykehuset natten igjennom, ble strippet for utstyr og dro hjem for å vaske håret som var fullt av lim. Ble henvist av fastlege, tror jeg måtte vente i 5 mnd. Fikk Parkinson-medisiner, men syns disse hadde så mange bivirkninger at jeg lot dem være.

Tror det går fint og få montering med BH på.

Anonymkode: fadc5...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok dette på Ullevål, og det var ganske harmløst. Faktisk så behagelig at jeg sov godt for første natt på lenge, så de dessverre konkluderte med at alt var normalt. 

De satte på dingsene og ledningene, men jeg var ikke helt naken, hadde undertøy på. Det var snille, flinke damer som gjorde det. Det var ikke noe hokus pokus, men jeg tror jeg hadde syntes det var vanskelig å ta de på selv på de rette stedene. Kanskje de kan tegne på et papir hvor du skal sette de på?

Etter at jeg hadde fått på dingsene, var jeg bare på sykehushotellet hvor jeg så på tv og slappet av. Dagen etter tok de alt av, og så var det ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...