Gå til innhold

Jeg sliter, men er redd jeg blir innlagt om jeg sier fra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter, men er redd jeg blir innlagt om jeg sier fra. Hva gjør jeg?

Anonymkode: a39a4...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre du er i akutt livstruende fare for deg selv eller andre blir du ikke innlagt (mot din vilje) så det er sannsynligvis ikke noe å bekymre seg over. Gå til fastlegen e.l og få den hjelpen du trenger! 

Endret av aell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det å "bli innlagt" nødvendigvis så ille dersom det betyr at du får hjelp og får det bedre etterhvert?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal veldig mye til for å bli innlagt på tvang. Vær så snill og ta vare på deg selv, skaff deg hjelp om du føler du trenger det og prioriter deg selv :hug:

Anonymkode: 13de8...4db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter, men er redd jeg blir innlagt om jeg sier fra. Hva gjør jeg?

Anonymkode: a39a4...735

Du sier fra. Du sier også fra om at du er redd for å bli innlagt og prøver å sette ord på hvorfor. 

Er alt dette vanskelig for deg, så sett deg ned og skriv. Skriv enten en dagbok til deg selv der du betror dine egne tanker til papiret eller et brev til behandler der du forklarer situasjonen din og hvordan du har det, akkurat nå. Å skrive kan virke som terapi i seg selv, hjelpe deg til å se egen situasjon og hjelpe behandler til å forstå deg. Skriv med penn og papir, da får du best ut følelsene din. 

Ting ordner seg for deg en dag, men du må tørre å si i fra. 

Anonymkode: a0a19...214

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snakke med kvalifisert helsepersonell. Finner de ut at du må innlegges, er dette fordi de vil hjelpe deg

Anonymkode: 47618...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må være til fare for deg selv eller andre for at du skal bli tvangsinnlagt. Mulig du får tilbudet om å bli innlagt, men da kan du takke nei. 

Det viktigste er å si i fra slik at du får adekvat hjelp. 

:klem: 

Anonymkode: 93117...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du får tilbud om å bli innlagt frivillig, og det er slettes ikke så ille!

Anonymkode: 96532...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere som har svart, jeg skal prøve å ta mot til meg og snakke med behandleren min.

Anonymkode: a39a4...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må være til fare for deg selv eller andre for at du skal bli tvangsinnlagt. Mulig du får tilbudet om å bli innlagt, men da kan du takke nei. 

Det viktigste er å si i fra slik at du får adekvat hjelp. 

:klem: 

Anonymkode: 93117...69b

Kan ikke personen ivareta sine egne interesser uten å være til fare for seg selv eller andre så er også det innleggelsesgrunn. 

Anonymkode: a0a19...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...