Gå til innhold

Hvor åpne er dere med vennene deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt mange venner, men har aldri helt pleid å åpne med for noen. Jeg er en veldig privat person og synes det kan være vanskelig å snakke om intime/private tema. Har nå fått en ny venninne som det har klaffet veldig bra med. Jeg kjenner jeg stoler på henne på en annen måte enn med andre venninner. Samtidig med dette har det skjedd ting med meg privat som jeg for første gang kjenner på at jeg gjerne bare skulle ha snakket med noen om... Feks emner som sveiper innom sex... utroskap... følelser.... men så blir jeg så usikker på hvor mye jeg skal dele. Hva er greit? Hva blir for mye...? Hvem pleier å starte «delingen»? Teite spørsmål, men har som sagt lukket meg veldig tidligere og vil gjerne bli litt mer åpen...

Anonymkode: 0a591...358

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig ville jeg ikke ha betrodd meg om utroskap osv til en person jeg har kjent kort tid, selv om det kjentes ut som vi "klikket". Har brent meg litt på å ha møtt manipulerende folk som jeg trodde jeg fant tonen med, men så viste det seg at vedkommende bare lot som, og spredte det jeg hadde sagt videre, til og med med en svært negativ vinkling.

Anonymkode: 17c61...cd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt å ha en du kan prate med, men vær litt forsiktig. Har selv hatt en veldig god venninne som jeg stolte på. Viste seg at det ikke var så lurt da jeg plutselig fikk høre ting om meg, fra andre venner, som kun hun visste. 

Pass på at den vennen du vil åpne deg for er en du virkelig kan stole på. 

Anonymkode: 341db...1d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er godt å ha en du kan prate med, men vær litt forsiktig. Har selv hatt en veldig god venninne som jeg stolte på. Viste seg at det ikke var så lurt da jeg plutselig fikk høre ting om meg, fra andre venner, som kun hun visste. 

Pass på at den vennen du vil åpne deg for er en du virkelig kan stole på. 

Anonymkode: 341db...1d8

 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig ville jeg ikke ha betrodd meg om utroskap osv til en person jeg har kjent kort tid, selv om det kjentes ut som vi "klikket". Har brent meg litt på å ha møtt manipulerende folk som jeg trodde jeg fant tonen med, men så viste det seg at vedkommende bare lot som, og spredte det jeg hadde sagt videre, til og med med en svært negativ vinkling.

Anonymkode: 17c61...cd6

Takk for svar.. Dette kjenner jeg på hele tiden. Har tidligere hatt venner som har vært på denne måten. Når det er sagt er ikke dette en venninne jeg har kjent i 5 år allerede, men så har vennskapet blitt nærmere med årene.. og en stor fordel for meg er at vi egentlig ikke har andre felles venner....

HI

Anonymkode: 0a591...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever egentlig at de fleste er veldig åpne. Hvertfall av venninder. Bekjente er jo litt anderledes, men noen blir venninder fort og da syns jeg ikke det er så unormalt eller fælt å dele sånne ting. Tenker at om noen snakker videre eller tar det som et tema i lang tid etterpå og bruker i mot dem så gir det dårligere inntrykk for andre av de, enn for deg uansett. Hvem er det som går å later som de klikker med noen bare for å bruke infoen mot de senere? Livet er ikke en highschool drama og om man faktisk møter noen som er sånn så skal man bare være glad de avslørte seg selv så man ikke brukte mer tid på så lavintelligente høns.

Anonymkode: f92e9...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig åpen med vennene mine, men så har jeg få løse relasjoner, og er veldig tett på de som jeg er tett på. Jeg tenker ikke så mye over det når jeg betror meg, det faller naturlig, jeg stoler på de jeg er nære.

Jeg har ikke hatt venner som sladra videre siden videregående, jeg har lært meg å luke dem ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har flere venninner som er nære, har hatt noen fra barndommen, andre har tilkommet etterhvert. Vi deler det aller aller meste, inkl utroskap, forelskelser, sexliv etc. Ofte begynner vi å prate om ting over en vin, eller på typisk jentekvelder. Vi går ikke i detaljer angående sexlivet i forhold da, mtp respekt for den andre parten. Men det meste andre er vi innom.

Anonymkode: 66a2f...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Vennskapsforhold er forskjellige fra venn til venn. Jeg har venninne jeg kan dele alt med, og en annen jeg deler mest hverdagsting med og en tredje som jeg velger å dele mest lystbetonte ting med. Andre relasjoner blir litt overfladiske. Jeg har tidligere hatt en tendens til å dele for mye og det er en tabbe som kommer å biter meg i baken enten i form av at det blir brukt mot meg når vi er uenige eller i form av at det at jeg er så åpen kan bli sett på som at de er fri til å dele infoen videre. Særlig i familien er det en stor tabbe å dele for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Deler det jeg føler for når jeg føler for. Er det noe som er helt tett og hemmelig så sier jeg det kun til de tre nærmeste, siden jeg aldri har opplevd at de har sagt noe videre. Men ikke alt jeg deler heller i fare for å virke for klagete eller negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er åpen med venner. 100 %. Det er et sitat fra en Hendersin-låt som beskriver hvorfor ganske greit:

''If you trust someone,

you have to give them the key to everythings that's yours,

Otherwise; what's the point?''.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venner. Jeg har venner jeg har kjent lenge og vi er en liten gjeng. Vi finner på gøye ting sammen, har spillkvelder, reiser ut på byn sammen osv. Vi prater mye, men selv er jeg litt mer "overfladisk" i praten og deler ikke for mye. Det er deilig å ha venner hvor en kan slippe å tenke for mye og dele for mye og bare ha det gøy! Jeg vet de ikke hadde hatt noe i mot at jeg åpner meg, meg jeg synes det er fint slik vi har det nå. 

Og så har jeg en vennegjeng som er litt mer perifer. Denne vennegjengen består av mange ulike "typer", men er en sammensveiset gjeng selv om vi ikke møtes så ofte. Dette er ærlige typer som ikke er overfladiske. Vi snakker om alt mellom himmel og gjord- ikke bare følelser, men også temaer som er åpen for diskusjon og ulike tolkninger. Med disse vennene føler jeg at jeg kan åpne meg, være ærlig. Og jeg vet jeg får ærlige svar, ikke bare svar som blir fortalt for at jeg skal føle meg vel. De sier ting som det er og hjelper meg kanskje å se ting med nye øyne. Det er også deilig at jeg ikke er alt for ofte med disse vennene, da det er deilig å bare kunne leve på overflaten av og til også (den gamle vennegjengen min). 

Så jeg synes jeg har en fin balanse når det gjelder venner. Mine venner er også ulik. Noen viser mer følelser enn andre og forteller mer, andre ikke. Jeg er åpen for at mine venner kan fortelle meg alt og jeg støtter (men jeg sier også i fra om jeg er uenig, jeg vil ikke være falsk). Men man må velge det selv også. Noen ganger er det godt å bare "være", mens andre ganger er det deilig å åpne seg opp og lære mer om seg selv og andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gjeng venninner jeg har kjent hele livet, men vi pleier aldri å snakke om dype ting. Det hender en sjelden gang, men ikke så ofte. Jeg har mange hemmeligheter som jeg aldri verden ville delt med dem, og jeg deler aldri noe jeg ikke kunne delt med andre bekjente. 

Anonymkode: abf60...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit, jeg er en åpen bok ovenfor nesten alle venner! Bør kanskje holde litt igjen noen ganger🙈

Anonymkode: 182fa...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen venner jeg kan være helt åpen med, andre kan jeg bare snakke om overflatiske ting med. 

 

Så er det noen jeg kan være helt åpen og ærlig med, men som jeg vet har hatt det tøft selv så da venter jeg gjerne med å fortelle om negative ting til de er mer ovenpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...