Gå til innhold

Dispensasjon fravær høyskole


Minitroll

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk nettopp varsel om at jeg har mistet eksamensretten fordi jeg var borte 1 dag fra obligatorisk forelesning. 

Jeg har vært syk i lang tid, og forsøkt å komme meg på forelesninger, men orket rett og slett ikke den dagen da jeg var tom for kraft. 

Er det en spesiell måte man må søke dispensasjon på, eller holder det å vise en legeerklæring for den tiden man har vært syk?

Takker for svar. 

Endret av Minitroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør på studiestedet hvilke regler de har - det er jo ingen her som kan svare på det når du ikke engang oppgir hvor du studerer..

Anonymkode: e8680...fc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør på studiestedet hvilke regler de har - det er jo ingen her som kan svare på det når du ikke engang oppgir hvor du studerer..

Anonymkode: e8680...fc8

Spurte et generelt spørsmål. Tror de fleste høyskoler har noenlunde samme regler. Selvsagt skal jeg også spørre skolen, men lurte bare på om andre hadde noe erfaring. Ingen vits å komme med nedlatende kommentarer på tråder du ikke har noe svar på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der jeg studerer får vi en eller annen oppgave vi må gjøre dersom vi ikke deltar i obligatorisk undervisning. da hjelper det ikke med legeerklæring - oppgaven må gjøres uansett. det kan for eksempel være en skriftlig innlevering eller en framføring. dette pleier emneansvarlig å informer om i starten av emnet

Anonymkode: 88cef...f8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg studerer kommer det an på emneansvarlig, noen godtar at man skriver fraværsoppgaver, mens andre gjør ikke det. De som ikke godtar fraværsoppgaver har bedt studenten ta opp igjen de timene som mangler neste gang emne går på høgskolen, og ta eksamen et år senere.

Anonymkode: fe4e7...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...